شمانیوز
شما نیوز

مجلس از معلمان حمایت می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، برنامه این کمیسیون برای ساماندهی معلمان حق‌التدریسی و برون‌سپار را تشریح کرد.

مجلس از معلمان حمایت می کند

مهدی اسماعیلی در مورد انتشار خبری مبنی بر وضعیت نامطلوب معلمان برون‌سپار فعال در مناطق محروم که هم حقوق مناسبی ندارند و هم چندین ماه یکبار حقوق دریافت می‌کنند، اظهارکرد: آموزش و پرورش با انواع و اقسام جذب معلمان اعم از خرید خدمت، حق‌التدریسی، برون‌سپاری، قراردادی، سرباز معلم، مربیان قرآن، پیش‌دبستانی و... روبه‌رو بوده که نیاز است به نحو مناسبی ساماندهی شوند.

سرگردانی معلمانی که چرخه آموزش را به گردش درآورند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید برای ساماندهی این معلمانی که تحت عناوین گوناگون جذب آموزش و پرورش شده‌اند و کمبود نیروی انسانی در مدارس را در سال‌های اخیر برطرف کرده‌اند و چرخه آموزش کشور را به گردش درآورده‌اند، برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون بسیاری از معلمان که تا سال ۹۱ مشغول به کار شده‌اند باید تعیین تکلیف شوند و برون‌سپاری‌ها هم در زمره این معلمان قرار دارند، تصریح کرد: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ویژه کمیته آموزش و پرورش آن مصمم هستیم که با همکاری وزارت آموزش و پرورش راهکاری را ارائه دهیم که در پی آن تنوع در نحوه جذب معلمان برطرف شده و برای استخدام آنها به طور جدی اقدام شود.

برنامه مجلس برای حمایت از معلمان

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: ساماندهی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش در آستانه سال جدید تحصیلی یکی از موضوعات مهمی است که در دستورکار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار گرفته است، چرا که هم در قانون آمده و هم بودجه لازم برای اجرای آن پیش‌بینی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما باید در جهت رفع نیازی که در حوزه تامین نیروی معلم برای آموزش و پرورش وجود دارد از ظرفیت حق‌التدریسی‌ها و برون‌سپاری هم استفاده کنیم، بنابراین باید شرایطی را ایجاد کنیم تا آنها از سرگردانی خارج شوند و با انگیزه بالا به ارائه خدمات آموزشی مطلوب بپردازند.

 
منبع: فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied