شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 10 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 10 شهریور
کنایه تند روزنامه جمهوری اسلامی به مسئولان به بهانه استعفای شینزو آبه

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به علت ضعف جسمی استعفا داد و درباره علت این استعفا گفت: نگران هستم که ضعف جسمی من در تصمیم‌گیری‌هایم اثر بگذارد و این به سود ژاپن نیست. به همین دلیل، کنار رفتن را بر ماندن ترجیح داده‌ام. این اقدام نخست‌وزیر ژاپن برای آن دسته از مسئولین کشور ما که تا سنین بالاتر از ۹۰ سالگی هم همچنان به منصب و مقام می‌چسبند و حاضر نیستند کنار بروند، بسیار درس‌آموز است. ما اکنون در کشورمان، افرادی بالای ۷۰ سال در مسئولیت‌ها داریم که هنوز آرزوی به دست آوردن مسئولیت‌های بالاتر دارند. افرادی در سنین میان ۷۰ و ۸۰ سالگی داریم که دارای ده‌ها مسئولیت هستند و باز هم برای به دست آوردن مناصب دیگر تلاش می‌کنند. افرادی بالای ۸۰ سال سن داریم که برای راه رفتن مشکل دارند، ولی مسئولیت‌های حساسی برعهده آنان است. دو سال قبل، قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اجرائی شد، ولی این قانون هم نتوانست چسبیدگان به قدرت و مناصب را کنار بزند. علت اینست که اولاً این قانون با تبصره‌های متعدد و استثنا‌های فراوان، کاملاً خنثی شد و ثانیاً به درستی هم اجرا نشد و هرکس و هر دستگاه نهاد و ارگان به بهانه‌های مختلف افراد موردنظر خود را با توصیه‌ها و فشار‌ها و رانت‌های گوناگون در مسئولیت‌ها و مناصب نگهداشتند و مانع جابجائی شدند. این، یعنی به بازی گرفتن قانون و پایمال کردن حقوق مردم.

z1og_fefdjnd3y7qv

دستور مهم روحانی به وزیر بهداشت درباره واکسن کرونا

رئیس جمهور در گفت‌وگو با وزیر بهداشت دستور داد هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای خرید واکسن کرونا و انجام مراحل آزمایشی و تشخیصی معمول انجام شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

جهان صنعت رفع توقیف شد

روزنامه جهان صنعت که چندی پیش توقیف شده بود از فردا منتشر می‌شود. باشگاه روزنامه‌نگاران ایران با اعلام این خبر نوشت: این روزنامه چند هفته پیش به علت گفتگو با محمدرضا محبوب‌فر که یک کارشناس بهداشتی است و ارایه آمار غلط از سوی او درباره‌ی کرونا توقیف شده بود. جهان صنعت، روزنامه‌ای با رویکرد تحلیلی است که بیشتر در حوزه اقتصاد فعالیت دارد. این روزنامه از سال ۱۳۸۳ منتشر می‌شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

چه کسانی امشب یارانه معیشتی دریافت نمی کنند؟

یارانه معیشتی امشب دوشنبه واریز می‌شوددهمین مرحله حمایت معیشتی امشب (دهم شهریورماه) ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار مشمول واریز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

شوک به پرسپولیس و خبر خوش برای استقلال

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه فسخ کرد. مهدی ترابی ظهر امروز (دوشنبه) با حضور در باشگاه پرسپولیس بعد از مذاکره با مدیران این باشگاه براساس بندی که در قراردادش بود توانست قرارداد خود را با پرسپولیس‌ها فسخ کند. در قرارداد مهدی ترابی آمده بود که اگر پیشنهاد خارجی داشت می‌تواند یکطرفه قراردادش را فسخ کند و جدا شود. همچنین از باشگاه استقلال خبر می‌رسد پول وینفرد شفر، سرمربی سابق استقلال پایان هفته به حساب وی واریز می‌شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

کدام از خانوارها امشب یارانه به حسابشان واریز نمیشود

دومین یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیات جدید از قتل رومینا اشرفی به روایت وکیل مادر + حکم دادگاه

پدر رومینا از سوی یکی از نزدیکانش تحریک شده است، بنابراین آن شخص هم باید به اتهام معاونت در قتل تحت پیگرد قرار بگیرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

بازگشت عادل فردوسی‌پور به دنیای فوتبال

عادل فردوسی‌پور مجری و گزارشگر فوتبال قرار است با برنامه‌ای جدید به دنیای فوتبال برگردد. عادل فردوسی پور قصد دارد با شروع لیگ بیستم دوباره برنامه‌ای مشابه ۹۰ را تولید و پخش کند. برنامه جدید عادل از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد. جالب این که زمان پخش برنامه مثل برنامه سابق او دوشنبه‌های هر هفته است. لابد می‌دانید که دوشنبه شب‌ها برنامه «فوتبال برتر» از شبکه سه و با اجرای محمد حسین میثاقی پخش می‌شود و این رویه حتما برای لیگ بیستم هم ادامه خواهد داشت. حالا باید هر دوشنبه منتظر رقابت این دو برنامه باشیم. برنامه جدید عادل «نود نو» نام دارد و از تلویزیون‌های اینترنتی پخش خواهد شد.

z1og_fefdjnd3y7qv

حداقل افزایش حقوق کارمندان مشخص شد

در حالی سازمان برنامه و بودجه از میانگین حقوق بیش از ۶میلیون تومانی کارمندان دولت خبر داده است که وضعیت حقوق بگیران بخش خصوصی بعد از تحمیل تورمهای چند ده درصدی و افزایش قیمتهای چند صد درصدی ناشی از کسری بودجه دولت، در سنوات اخیر بسیار بغرنج شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.
z1og_fefdjnd3y7qv

مسعود مهرابی صاحب امتیاز مجله فیلم درگذشت + بیوگرافی و علت مرگ

با کمال تأسف و تاثر به اطلاع می‌رسانیم دوست و همکار ارزشمندمان جناب آقای مسعود مهرابی مدیر و صاحب امتیاز مجله فیلم به دیار باقی شتافت.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

نماینده مجلس: تخلیه ساکنان قدیمی منطقه ابوالفضل منتفی است

سید کریم حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین تصمیمات برای مردم منطقه ابوالفضل در اهواز اظهار داشت: تصمیم جمع این بوده که اگر زمین خواری و خرید و فروش زمین در این محدوده صورت گرفته باید جلوی آن‌ها گرفته و با این گروه برخورد شود. نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که با وجود اینکه اراضی این منطقه ارزش بالایی ندارد، چرا برخورد شاهد این برخورد‌ها هستیم، تاکید کرد: مجریانی که اقدام به این کار‌ها کرده‌اند باید این سوال را پاسخ دهند، ما پس از این وقایع به موضوع ورود کردیم و توانستیم صف مردم را از صف زمین خواران جدا کنیم. حسینی درباره میزان زمین خواری انجام شده در این منطقه گفت: جواب من در برابر این سوال سکوت است. وی ادامه داد: این مردمی که آنجا هستند نیاز به خدمات دارند و باید تکلیف آن‌ها مشخص شود. این مردم برای دریافت خدمات نیاز به سند اراضی دارند، اما با این وضعیت، مردم این منطقه نه جزو شهر و نه جزو روستا محسوب نمی‌شوند. نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بنیاد مستضعفان سند این اراضی را به ساکنان قدیمی منطقه اهدا کند، ادامه داد: صبحتی درباره اعطای سند به ساکنان این منطقه نشده است و هنوز معلوم نیست بنیاد مستضعفان به ساکنان قدیمی این منطقه سند می‌دهد یا نه.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

متقاضیان سهام پالایشی یکم بخوانند

با آغاز پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم، همه مردم می‌توانند برای خرید سهام چهار پالایشگاه تهران، اصفهان، بندرعباس و تبریز وارد بورس شوند، صندوقی که پس از کش و قوس‌های فراوان بورسی شد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied