شمانیوز
شما نیوز

15 شهریور آغاز آموزش دانش آموزان سراسر کشور

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش همه دانش آموزان سراسر کشور از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

15 شهریور آغاز آموزش دانش آموزان سراسر کشور

خانم رضوان حکیم زاده با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما با اشاره به اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا، تجربه تعطیلی طولانی مدت نظام آموزشی کشور را نداشتیم، افزود: در این شرایط، ابهاماتی در نحوه ادامه مباحث آموزش پیش آمد و تلاش کردیم با تبیین مسائل، این ابهامات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص شرایط بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی امسال اعلام کردیم که جریان آموزش از پانزدهم شهریور آغاز می‌شود یعنی با توجه به شرایط کنونی و تقسیم بندی مناطق، نوع آموزش ممکن است متفاوت باشد، اما آموزش همه دانش آموزان سراسر کشور از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود.

خانم حکیم زاده افزود: مناطق سفید کرونایی، عمدتاً کم جمعیت و شامل روستاها، مناطق عشایری و دوردست هستند و مدارس زیر ۵۰ نفر را شامل می‌شود که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آموزش آن‌ها حضوری است با توجه به اینکه بسیاری از این مناطق ممکن است زیرساخت‌های فناوری وجود نداشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش در مناطق زرد کرونایی، ترکیبی از استفاده از فضای مجازی و آموزش حضوری دانش آموزان است.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای کلاس اولی‌ها که هنوز مدرسه را تجربه نکرده اند، متفاوت است، اضافه کرد: بقیه کشور‌ها هم برای این دانش آموزان، بازگشایی مدارس را زودتر آغاز کرده اند و بر روی حضور آن‌ها در کلاس تاکید دارند.
خانم حکیم زاده با تاکید بر اینکه سلامتی این دانش آموزان در اولویت است، اضافه کرد: در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای این دانش آموزان نخواهیم داشت، اما اینکه دو تا سه دانش آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آن‌ها شکل بگیرد و احساس دانش آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ورودی‌های تازه وارد پایه‌های دیگر تحصیلی هم برنامه خاصی داریم و وزارت علوم هم اعلام کرده است که دانشجویان ورودی، دو تا سه هفته نخست را به دانشگاه بیایند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند.

وی افزود: البته بر اساس تغییرات مناطق از قرمز به زرد یا سفید و یا برعکس، تغییرات لازم در آموزش انجام می‌شود.

خانم حکیم زاده گفت: برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود و به شورا‌های مدرسه اختیار دادیم تا با مشارکت خانواده‌ها در این زمینه تصمیم گیری کنند و معلم‌ها هم می‌توانند برخی از فعالیت‌های آموزشی را حضوری و برخی را مجازی انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه مدرسه تلویزیونی را هم در دستور کار داریم، افزود: در مناطق دوردست که به فناوری‌های مجازی دسترسی نداریم، تلویزیون به عنوان بستر اصلی آموزش تبدیل می‌شود.

خانم حکیم زاده با تاکید بر لزوم حفظ سلامت دانش آموزان گفت: امتحانات نهایی را با حضور ۶۰۰ هزار دانش آموز برگزار کردیم، اما حتی یک مورد هم نداشتیم که مشکلی ایجاد شده باشد.

وی افزود: ثبت نام حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هم به صورت حضوری انجام شد و غربالگری اولیه هم در بدو ورود انجام می‌شود و ثبت نام پایه‌های ورودی سایر دوره‌ها را هم به صورت حضوری انجام دادیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در این زمینه کاملاً موفق بودیم و مشکل خاصی نداشتیم.

خانم حکیم زاده گفت: سرانه بهداشتی برای مدارس در نظر گرفته شده است و پارسال با کمک سازمان برنامه و بودجه، این سرانه اختصاص داده شد و اکنون هم این گونه است و همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مناطق محروم کشور از این نظر دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای مدارس شبانه روزی، در حال نهایی کردن دستور العمل خاص این مدارس هستیم و آن‌ها در اولویت خدمات پشتیبانی ما قرار دارند، زیرا آن‌ها بیشتر در مناطق محروم هستند و ادامه تحصیل و حفظ سلامتی آن‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد.

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: بازگشایی دانشگاه ها، بیشتر به صورت آموزش الکترونیکی خواهد بود و با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها از ظرفیت اسمی خوابگاه ها، غذا خوری‌ها و امکانات رفاهی هم نمی‌توانیم استفاده کنیم طبیعتاً مشکلاتمان از مدارس بیشتر است.

علی خاکی صدیق افزود: اگر بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم آن را به تحصیلات تکمیلی، دروس کارگاهی و آزمایشگاهی اختصاص می‌دهیم.

وی اضافه کرد: بخشی از دروس آزمایشگاهی و عملی را می‌توانیم به صورت الکترونیکی ارائه کنیم، اما بخش بیشتر آن باید حضوری باشد و دانشگاه‌ها برای این منظور در حال برنامه ریزی هستند.

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی در بهترین وضعیت می‌توانند از حدود ۵۰ درصد ظرفیتشان استفاده کنند، گفت: البته شرایط دانشگاه‌ها متفاوت و به دانشگاه‌ها اختیار داده شد تا خودشان بتوانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: از دانشگاه‌ها خواستیم برای کاستن آسیب سفر‌های بین شهری و اقامت در محیط‌های خوابگاهی کمک کنند و بین دانشگاه‌های مبداء و مقصد، هماهنگی شود تا دانشجویان، دروس آزمایشگاهی و کارگاهی را در محل زندگی خود انجام دهند.

خاکی صدیق اضافه کرد: با توجه به الکترونیکی شدن آموزش، برنامه‌ای برای تخفیف و کاهش شهریه‌ها در دستور کار قرار دارد، اما بیشتر هزینه‌های دانشگاه‌ها از جمله نگهداری، حق التدریس‌ها و حقوق‌ها همچنان وجود دارد.

معاون آموزش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وزارت ارتباطات هماهنگی‌هایی شده است تا تسهیلاتی برای اینترنت مصرفی آموزشی دانشجویان فراهم کنند و قول‌هایی هم در این زمینه داده شده است.

لازمه حضور در آزمون ها، شرکت در فعالیت‌های مدرسه است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزیابی‌ها بیشتر خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت همکاری می‌کنند و در همه کشور‌ها بر موضوع بازگشایی و حضور دانش آموزان تأکید دارند.

خانم رضوان حکیم زاده در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در حال حاضر ۸ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۴۳ نفر در دوره ابتدایی تا این لحظه ثبت نام کرده اند که ۷۱ صدم درصد نسبت به سال گذشته ثبت نام‌ها افزایش داشته است.

خانم حکیم زاده گفت: در صورتی که دانش آموزی امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد باید در فعالیت‌های جایگزین شرکت کند و حتماً باید همراه و همگام با مدرسه باشد و لازمه حضور در آزمون ها، شرکت در فعالیت‌های مدرسه است.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد که به نظام آموزشی اعتماد کنند همانطور که در سال گذشته تجربه خوبی را با همکاری آن‌ها داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره سامانه شاد گفت: تیم فنی سامانه شاد از زمان تعطیلی مدارس تا به امروز برای به روز رسانی این سامانه تلاش کردند و این هفته نسخه دوم شاد را رونمایی می‌کنیم که بسیاری از اشکالات در نسخه جدید برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تدریس در فضای مجازی دارای شرایط خاصی است افزود: گروه‌های آموزشی ما که وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارند آمادگی لازم برای راهنمایی معلمان در این زمینه را دارند.

خانم حکیم زاده با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های جدید سامانه شاد، آزمون یار می‌باشد ادامه داد: این ابزار به معلمان کمک می‌کند تا آزمون‌ها را با اطمینان بیشتری برگزار کنند و از امکانات بهتری بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: امکان ارتباط تعاملی و حضور و غیاب در سامانه شاد افزوده شده است و همچنین زیرساخت‌ها و پهنای باند هم نقش بسیار مهمی دارد.

او درباره استفاده دانش آموزان از شبکه‌های غیر از سامانه شاد هم گفت: در موضوع فضای مجازی تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم و این‌ها داده‌های ملی ما هستند و امنیت آن برای ما بسیار مهم است و لزوم استفاده از بستر ملی برای ارائه خدمات مجازی را میسر می‌کند و همچنین در این سامانه امکان نظارت وجود دارد و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تنها بستر مورد تأیید، سامانه شاد است و اگر مدارس از سامانه دیگری استفاده می‌کنند حتماً باید تحت نظارت سامانه شاد قرار بگیرند، ولی تأکید ما بر استفاده از فضای اینترنت داخلی است.

وی درباره دانش آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند افزود: برخی از این دانش آموزان در مناطقی هستند که زیرساخت‌های فناوری و دسترسی به اینترنت ندارند و در صورت داشتن ابزار هوشمند، امکان استفاده برای آن‌ها وجود ندارد که این مدارس عمدتاً مدارس روستایی و عشایری در مناطق دور دست هستند که در سال گذشته در بیشتر استان‌ها بخاطر تعداد کم دانش آموزان از آموزش حضوری استفاده کردیم.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت دارند، ولی امکانات سخت افزاری از قبیل گوشی هوشمند و تبلت در اختیار ندارند که برای این دسته از دانش آموزان طبق دستورالعمل‌هایی که برای بازگشایی اعلام شد یکی از مسئولیت‌های مدیران مدارس، شناسایی این دانش آموزان و انتخاب برنامه جایگزین برای آنهاست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما ارائه آموزش برای دانش آموزان در هر شرایطی است.
وی افزود: با همکاری سازمان‌ها و همچنین بنیاد مستضعفان برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد مبالغی برای تهیه تبلت دانش آموزان پرداخت شده است.

خانم حکیم زاده گفت: ما برای سهولت خانواده‌ها ارائه کلاس‌های دوره ابتدایی را به بعد از ظهر موکول کرده ایم تا مادران شاغل بتوانند به فرزندان خود در کلاس‌های آنلاین کمک کنند.
وی افزود: محتوای همه کتاب‌های درسی توسط معلمان خلاق انجام گرفته و همچنین فیلم‌های آموزشی تهیه شده و برای تک تک درس‌ها در تمام پایه‌ها و موضوعات درسی، محتوا‌ها آماده شده است.

او تأکید کرد: آموزش‌ها در بستر سامانه شاد کاملاً مورد تأیید است و در مرحله گروه‌های آموزشی، در سطح استان‌ها و همچنین تقسیم کار کشوری نظارت‌ها صورت گرفته است.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس هم درباره نظر مجلس نسبت به بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی گفت: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور با هماهنگی مجلس صورت نگرفته و لازم بود این هماهنگی در جهت رصد آمادگی برای بازگشایی مدارس انجام می‌شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آمادگی لازم تا این لحظه برای آموزش مجازی هم وجود ندارد و طبق آمار وزارت آموزش و پرورش هنوز ۳ و نیم میلیون نفر امکانات لازم برای ارتباط مجازی را در اختیار ندارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط برای کلاس اولی‌ها که هنوز مدرسه را تجربه نکرده اند، متفاوت است، اضافه کرد: بقیه کشور‌ها هم برای این دانش آموزان، بازگشایی مدارس را زودتر آغاز کرده اند و بر روی حضور آن‌ها در کلاس تاکید دارند.

خانم حکیم زاده با تاکید بر اینکه سلامتی این دانش آموزان در اولویت است، اضافه کرد: در مناطق قرمز، کلاس حضوری به آن معنا برای این دانش آموزان نخواهیم داشت، اما اینکه دو تا سه دانش آموز همراه خانواده به مدرسه بیایند و معلمشان را بشناسند و تعامل آن‌ها شکل بگیرد و احساس دانش آموز بودن در آن‌ها شکل بگیرد انجام خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ورودی‌های تازه وارد پایه‌های دیگر تحصیلی هم برنامه خاصی داریم و وزارت علوم هم اعلام کرده است که دانشجویان ورودی، دو تا سه هفته نخست را به دانشگاه بیایند تا با محیط دانشگاه آشنا شوند.
وی افزود: البته بر اساس تغییرات مناطق از قرمز به زرد یا سفید و یا برعکس، تغییرات لازم در آموزش انجام می‌شود.

خانم حکیم زاده گفت: برای مناطق زرد، ممکن است از روش‌های حضور دانش آموزان به شکل زوج و فرد استفاده شود و به شورا‌های مدرسه اختیار دادیم تا با مشارکت خانواده‌ها در این زمینه تصمیم گیری کنند و معلم‌ها هم می‌توانند برخی از فعالیت‌های آموزشی را حضوری و برخی را مجازی انجام دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه مدرسه تلویزیونی را هم در دستور کار داریم، افزود: در مناطق دوردست که به فناوری‌های مجازی دسترسی نداریم، تلویزیون به عنوان بستر اصلی آموزش تبدیل می‌شود.

خانم حکیم زاده با تاکید بر لزوم حفظ سلامت دانش آموزان گفت: امتحانات نهایی را با حضور ۶۰۰ هزار دانش آموز برگزار کردیم، اما حتی یک مورد هم نداشتیم که مشکلی ایجاد شده باشد.
وی افزود: ثبت نام حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هم به صورت حضوری انجام شد و غربالگری اولیه هم در بدو ورود انجام می‌شود و ثبت نام پایه‌های ورودی سایر دوره‌ها را هم به صورت حضوری انجام دادیم و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در این زمینه کاملاً موفق بودیم و مشکل خاصی نداشتیم.

خانم حکیم زاده گفت: سرانه بهداشتی برای مدارس در نظر گرفته شده است و پارسال با کمک سازمان برنامه و بودجه، این سرانه اختصاص داده شد و اکنون هم این گونه است و همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا مناطق محروم کشور از این نظر دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: برای مدارس شبانه روزی، در حال نهایی کردن دستور العمل خاص این مدارس هستیم و آن‌ها در اولویت خدمات پشتیبانی ما قرار دارند، زیرا آن‌ها بیشتر در مناطق محروم هستند و ادامه تحصیل و حفظ سلامتی آن‌ها برای ما اهمیت زیادی دارد.

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در ارتباط تصویری با این برنامه گفت: بازگشایی دانشگاه ها، بیشتر به صورت آموزش الکترونیکی خواهد بود و با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها از ظرفیت اسمی خوابگاه ها، غذا خوری‌ها و امکانات رفاهی هم نمی‌توانیم استفاده کنیم طبیعتاً مشکلاتمان از مدارس بیشتر است.

علی خاکی صدیق افزود: اگر بتوانیم آموزش حضوری داشته باشیم آن را به تحصیلات تکمیلی، دروس کارگاهی و آزمایشگاهی اختصاص می‌دهیم.
وی اضافه کرد: بخشی از دروس آزمایشگاهی و عملی را می‌توانیم به صورت الکترونیکی ارائه کنیم، اما بخش بیشتر آن باید حضوری باشد و دانشگاه‌ها برای این منظور در حال برنامه ریزی هستند.

معاون آموزش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خوابگاه‌های دانشجویی در بهترین وضعیت می‌توانند از حدود ۵۰ درصد ظرفیتشان استفاده کنند، گفت: البته شرایط دانشگاه‌ها متفاوت و به دانشگاه‌ها اختیار داده شد تا خودشان بتوانند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی افزود: از دانشگاه‌ها خواستیم برای کاستن آسیب سفر‌های بین شهری و اقامت در محیط‌های خوابگاهی کمک کنند و بین دانشگاه‌های مبداء و مقصد، هماهنگی شود تا دانشجویان، دروس آزمایشگاهی و کارگاهی را در محل زندگی خود انجام دهند.

خاکی صدیق اضافه کرد: با توجه به الکترونیکی شدن آموزش، برنامه‌ای برای تخفیف و کاهش شهریه‌ها در دستور کار قرار دارد، اما بیشتر هزینه‌های دانشگاه‌ها از جمله نگهداری، حق التدریس‌ها و حقوق‌ها همچنان وجود دارد.

معاون آموزش و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وزارت ارتباطات هماهنگی‌هایی شده است تا تسهیلاتی برای اینترنت مصرفی آموزشی دانشجویان فراهم کنند و قول‌هایی هم در این زمینه داده شده است.

لازمه حضور در آزمون ها، شرکت در فعالیت‌های مدرسه است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس ارزیابی‌ها بیشتر خانواده‌ها با نظام تعلیم و تربیت همکاری می‌کنند و در همه کشور‌ها بر موضوع بازگشایی و حضور دانش آموزان تأکید دارند.

خانم رضوان حکیم زاده در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: در حال حاضر ۸ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۴۳ نفر در دوره ابتدایی تا این لحظه ثبت نام کرده اند که ۷۱ صدم درصد نسبت به سال گذشته ثبت نام‌ها افزایش داشته است.

خانم حکیم زاده گفت: در صورتی که دانش آموزی امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد باید در فعالیت‌های جایگزین شرکت کند و حتماً باید همراه و همگام با مدرسه باشد و لازمه حضور در آزمون ها، شرکت در فعالیت‌های مدرسه است.

وی از خانواده‌ها درخواست کرد که به نظام آموزشی اعتماد کنند همانطور که در سال گذشته تجربه خوبی را با همکاری آن‌ها داشتیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره سامانه شاد گفت: تیم فنی سامانه شاد از زمان تعطیلی مدارس تا به امروز برای به روز رسانی این سامانه تلاش کردند و این هفته نسخه دوم شاد را رونمایی می‌کنیم که بسیاری از اشکالات در نسخه جدید برطرف شده است.

وی با بیان اینکه تدریس در فضای مجازی دارای شرایط خاصی است افزود: گروه‌های آموزشی ما که وظیفه پشتیبانی را بر عهده دارند آمادگی لازم برای راهنمایی معلمان در این زمینه را دارند.

خانم حکیم زاده با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های جدید سامانه شاد، آزمون یار می‌باشد ادامه داد: این ابزار به معلمان کمک می‌کند تا آزمون‌ها را با اطمینان بیشتری برگزار کنند و از امکانات بهتری بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: امکان ارتباط تعاملی و حضور و غیاب در سامانه شاد افزوده شده است و همچنین زیرساخت‌ها و پهنای باند هم نقش بسیار مهمی دارد.

او درباره استفاده دانش آموزان از شبکه‌های غیر از سامانه شاد هم گفت: در موضوع فضای مجازی تابع تصمیمات شورای عالی فضای مجازی هستیم و این‌ها داده‌های ملی ما هستند و امنیت آن برای ما بسیار مهم است و لزوم استفاده از بستر ملی برای ارائه خدمات مجازی را میسر می‌کند و همچنین در این سامانه امکان نظارت وجود دارد و طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش تنها بستر مورد تأیید، سامانه شاد است و اگر مدارس از سامانه دیگری استفاده می‌کنند حتماً باید تحت نظارت سامانه شاد قرار بگیرند، ولی تأکید ما بر استفاده از فضای اینترنت داخلی است.

وی درباره دانش آموزانی که عضو شبکه شاد نیستند افزود: برخی از این دانش آموزان در مناطقی هستند که زیرساخت‌های فناوری و دسترسی به اینترنت ندارند و در صورت داشتن ابزار هوشمند، امکان استفاده برای آن‌ها وجود ندارد که این مدارس عمدتاً مدارس روستایی و عشایری در مناطق دور دست هستند که در سال گذشته در بیشتر استان‌ها بخاطر تعداد کم دانش آموزان از آموزش حضوری استفاده کردیم.

وی ادامه داد: ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار دانش آموز امکان دسترسی به اینترنت دارند، ولی امکانات سخت افزاری از قبیل گوشی هوشمند و تبلت در اختیار ندارند که برای این دسته از دانش آموزان طبق دستورالعمل‌هایی که برای بازگشایی اعلام شد یکی از مسئولیت‌های مدیران مدارس، شناسایی این دانش آموزان و انتخاب برنامه جایگزین برای آنهاست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه ما ارائه آموزش برای دانش آموزان در هر شرایطی است.
وی افزود: با همکاری سازمان‌ها و همچنین بنیاد مستضعفان برای دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد مبالغی برای تهیه تبلت دانش آموزان پرداخت شده است.

خانم حکیم زاده گفت: ما برای سهولت خانواده‌ها ارائه کلاس‌های دوره ابتدایی را به بعد از ظهر موکول کرده ایم تا مادران شاغل بتوانند به فرزندان خود در کلاس‌های آنلاین کمک کنند.
وی افزود: محتوای همه کتاب‌های درسی توسط معلمان خلاق انجام گرفته و همچنین فیلم‌های آموزشی تهیه شده و برای تک تک درس‌ها در تمام پایه‌ها و موضوعات درسی، محتوا‌ها آماده شده است.

او تأکید کرد: آموزش‌ها در بستر سامانه شاد کاملاً مورد تأیید است و در مرحله گروه‌های آموزشی، در سطح استان‌ها و همچنین تقسیم کار کشوری نظارت‌ها صورت گرفته است.

مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس هم درباره نظر مجلس نسبت به بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی گفت: بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور با هماهنگی مجلس صورت نگرفته و لازم بود این هماهنگی در جهت رصد آمادگی برای بازگشایی مدارس انجام می‌شد.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته آمادگی لازم تا این لحظه برای آموزش مجازی هم وجود ندارد و طبق آمار وزارت آموزش و پرورش هنوز ۳ و نیم میلیون نفر امکانات لازم برای ارتباط مجازی را در اختیار ندارند.

 

 

منبع: صدا و سیما

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied