شمانیوز
شما نیوز

اختصاص اینترنت رایگان برای دانش‌آموزان

رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت اعلام کرده که به سازمان برنامه و بودجه دستور داده است تا اینترنت برای تمامی دانش‌آموزان مدارس دولتی رایگان باشد.

به گزارش شمانیوز و به نقل از خانه ملت، پس از نامه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به رئیس‌جمهور درباره اختصاص اینترنت رایگان به دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاه‌ها، از محل سود اپراتورها در آموزش مجازی، رئیس‌جمهور امروز دستور رایگان شدن هزینه اینترنت برای دانش‌آموزان مدارس دولتی را صادر کرد.

 

بر همین اساس حجت‌الاسلام روحانی در نشست امروز هیئت دولت، اظهار کرد: من به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دادم که سامانه "شاد" باید برای تمامی دانش‌آموزان مدارس دولتی رایگان باشد و نباید خانواده‌هایی که تمکن مالی بالایی ندارند، هزینه‌ای در این زمینه پرداخت کنند و آموزش به معنای واقعی برای آنها رایگان باشد.

 

همچنین در این زمینه علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز ضمن تقدیر از پاسخ عملی رئیس‌جمهور به نامه این کمیسیون، عنوان کرد: این تصمیم برای کاهش هزینه‌های آموزش مجازی جای تقدیر دارد و بخشی از دغدغه خانواده‌ها که در این رابطه نگران بودند را برطرف کرد.

 

رئیس کمیسیون آموزش مجلس افزود: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور در اظهارات امروز خود عنوان کردند " امسال هیچ دانش‌آموز ایرانی نباید از آموزش و تحصیل محروم بماند" انتظار می‌رود توزیع تبلت در مناطق محروم نیز به جدیت دنبال شود تا امکانات آموزش مجازی در سراسر کشور وجود داشته باشد و هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

 

منادی‌سفیدان تصریح کرد: همچنین مجلس و کمیسیون آموزش انتظار دارد در رابطه با هزینه اینترنت دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی نیز تدبیری صورت گیرد و هزینه اینترنت آن‌ها نیز رایگان شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی اکبربامری

    عالی بود