شمانیوز
شما نیوز

جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور

وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف و در شرایط کرونایی گفت: مدارس کشور در تمام مناطق از 15 شهریور دایر است.

جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار کرد: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که هر تصمیمی تحت این دو اولویت است که اولی، سلامت است و هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت، مگر اینکه سلامت در آن لحاظ شود و اولویت دوم، تداوم آموزش است.

وی ادامه داد: تجربیات دنیا را هم در این خصوص بررسی می‌کنیم؛ مدارس برخی کشورها از جمله مدارس کشورهای اروپا و آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل باز شده است و هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین اولویت آموزش حضوری، اصل است.

* تفاوت معناداری بین مناطق سفید، زرد و قرمز نیست/ همه مناطق پرخطر هستند

حاجی میرزایی اضافه کرد: عنوان شده است تفاوت معناداری بین وضعیت‌های مختلف سفید، زرد و قرمز نیست و می‌گویند حتی از وضعیت سفید بیشتر نگران هستیم چون عدم رعایت پروتکل‌ها موجب می‌شود این مناطق به سرعت تبدیل به منطقه زرد و قرمز شوند و بر همین اساس باید همه مناطق را مناطق پرخطر دانست و رعایت پروتکل‌ها را در نظر گرفت پس در تمام مناطق کشور، یک پروتکل رعایت شود.

وی افزود: رعایت فاصله زمان کلاس از 35 دقیقه بیشتر نشود، فعالیت های ورزشی و برنامه صبحگاهی متوقف شود، رفتن و آمدن بچه ها متفاوت باشد. مدارس ضدعفونی شود و معلمان و دانش‌آموزان از ماسک استفاده کنند. هر جا که بتوانیم این پروتکل ها را رعایت کنیم، کلاس ها را دایر می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 62 درصد کلاس ها جمعیت مدارس زیر 100 نفر، 40 درصد زیر 50 دانش آموز است و در شرایط عادی می توانند رعایت کنند و حتی نیاز به زوج و فرد نیست. 38 درصد مدارس بالای 100 دانش آموز دارند که متناسب با متراژ مدرسه و کلاس به شورای مدرسه اختیار دادیم که دانش آموزان را گروه بندی کنند. 

وی ادامه داد: بر این اساس همه مدارس را در 15 شهریور باز می کنیم؛ مدارسی که امکان رعایت پروتکل هست، به شکل طبیعی هر روز دایر هستند؛ اگر کلاس پرجمعیت باشد که 7، 8 درصد کلاس ها اینگونه است، ممکن است سه گروه شوند. 

حاجی میرزایی نمی شود که هر خانواده ای بپرسد که امروز بفرستم . هر هفته اوضاع را رصد می کنیم. پروتکل های سخت گیرانه را در آموزش و پرورش ایجاد کردیم و همه کادر ستادی قرار شد تک تک به مدارس سر بزنند. 

وی افزود: از سرویس مدارس می توانند استفاده کنند که بر اساس پروتکل است . قبل و بعد از حضور دانش آموزان باید ضدعفونی شود.

 

منبع : جهان نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • حسین محمودیان

    با بازگشایی مدارس موافق هستم.