شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 17 شهریور

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 17 شهریور

سرمایه گذاران بورس بخوانند

یک کارشناس بازار سرمایه، گفت: اصلاحات بازار سرمایه باعث نمی‌شود که شاخص کل زیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برود و انتظار داریم بازار به زودی به روال قبل بازگردد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

حکم سنگین برای فرد هتاک به مازندرانی‌ها

دادگستری مازندران اعلام کرد فرد هتاک به مردم کلاردشت را به سه سال حبس، ۱۴۸ ضربه شلاق تعزیری، مجازات تکمیلی منع اقامت و تردد در استان‌های ساحلی شمال کشور و اقامت اجباری در مناطق محروم به مدت ۲ سال محکوم کرده است. به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، با تشکیل پرونده در حوزه قضایی مرزن آباد، این فرد توهین کننده به مردم استان بابت تشویش اذهان عمومی، توهین و افترا متهم و مقرر شد با توجه به اظهار ندامت متهم، نیمی از مجازات حبس وی به صورت مراقبتی با الزام به انجام کارگری جهت احداث مسکن ایتام و نیازمندان اجرا شود. در پی انتشار کلیپی در اواسط هفته گذشته در فضای مجازی مبنی بر توهین به مردم مازندران با رصد نیرو‌های اطلاعاتی، عامل هتاکی بازداشت و پس از پیگیری‌های متعدد دستگیر و متهم جهت رسیدگی به جرم ارتکابی تحویل مراجع قضایی استان شد. دستگاه قضایی استان مازندران اعلام کرد که با هرگونه ناهنجاری و اهانت که موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شود جدی و قاطعانه برخورد می‌کند و در این مسیر هیچ گونه مماشاتی ندارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

خدمات ویژه همراه اول به معلمان و دانش آموزان

همراه اول در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مراکز آموزشی، خبر از رایگان کردن پهنای باند دسترسی به سامانه شاد، ارائه بسته‌های اینترنت آموزش با تخفیف ویژه و عرضه سیم‌کارت انارستان داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.z1og_fefdjnd3y7qv

اعلام کاندیداتوری غرضی

غرضی در مورد گنجانده شدن شرط ارائه برنامه نامزد‌ها در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این بسیار پیشنهاد خوبی است. داوطلبان باید برای سیاست داخلی، خارجی و امور اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پرورشی و محیظ زیستی برنامه داشته باشند. وی با بیان این‌که در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد، درباره طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سقف سنی برای نامزد‌های ریاست جمهوری گفت: قانون اساسی برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی شرط سنی در نظر گرفته است، اما در مورد رئیس جمهوری سقف سنی لحاظ نشده است، به همین دلیل تعیین سن برای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری مغایر قانون اساسی است. نامزد دوره دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری افزود: افزودن شرایطی، چون مدرک تحصیلی، سن و دیگر موارد باعث محدود شدن حق انتخاب کنندگان (مردم) می‌شود. غرضی، بازتعریف «رجل سیاسی» در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اگر این طرح تبدیل به قانون شود، کسانی وارد این عرصه می‌شوند که الزاما سوابق و مقبولیت اجتماعی ندارند، زیرا ظاهرا مبنا را بر سوابق اجرایی، مدیریتی و اداری گذاشته‌اند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

آمار امروز کرونا | دوشنبه 17 شهریور

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان کرونا را اعلام کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

آنچه که ما امروز شاهد هستیم، ذبح روح جمهوریت است

یک نماینده سابق اصلاح‌طلب مجلس گفت: پیشنهاداتی که در طرح‌های اصلاحی انتخابات قید شده به جای حل مشکل و چالش، بیشتر باعث پیچیدگی و سخت‌شدن مشکلات می‌شود. این پیشنهادات کاملا با روح قانون اساسی و اصل حاکمیت مردم و نوع نظارت بر مردم تناقض و تفاوت دارد. علی تاجرنیا درباره طرح‌های پیشنهادی نمایندگان مجلس برای اصلاحات قوانین انتخاباتی مبتنی بر افزایش اختیارات شورای نگهبان، گفت: مشکلات انتخابات در کشور ما بسیار عمیق‌تر و فاجعه‌بارتر از آن چیزی است که مجلس به زعم خود در جهت حل آن، چنین پیشنهاداتی را ارائه کردند. متاسفانه آنچه که ما امروز شاهد هستیم، ذبح روح جمهوریت است. این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ما به مذاکرات قانون اساسی رجوع کنیم، درمی‌یابیم که اصلا قرار نبود شان و جایگاه نهادی مانند شورای محترم نگهبان چنان باشد که در هر امور و مساله‌ای دخالت کند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ما باید راهکاری برای افزایش نقش مردم طبق قانون اساسی در نظام جمهوری اسلامی چاره کنیم، گفت: اینکه شورای نگهبان در مسائل زیادی ورود و دخالت دارد، نهایتا باعث شده تا امروز ما شاهد کم اثر شدن رای مردم باشیم. این دخالت‌ها نتوانسته به کیفیت آرای مردم کمک کند؛ کما اینکه ردصلاحیت‌های گسترده نتوانسته راهگشا باشد.

z1og_fefdjnd3y7qv

کیهان به سراغ نقد آقازاده رفت!

کیهان در گزارشی به ماجرای سریال آقازاده پرداخته و این تجربه جدید سریال سازی موسسه اوج را از زاویه نگاه نویسنده اش ارزیابی کرده است.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش عباس عبدی به اظهارات علم الهدی

عباس عبدی در یادداشتی در واکنش به اظهارات علم‌الهدی گفت: امام جمعه مشهد است که گفته‌اند: «چرا به دستان بچه روستایی تبلتی بدهیم که ۱۰برابر آنی که در این تبلت درس آموزش‌وپرورش دیده‌اند؛ به شبکه‌های اجتماعی، مراکز فساد و رسانه‌های خارجی نفوذ کنند و تمام بدآموزی‌هایی که این جوان و نوجوان ما را از باور اسلام و دین جدا می‌کند، در اختیار او بگذاریم؟ به جای اینکه تبلت و لپ‌تاپ وارد کنیم و واردات کالای خارجی و بیگانه را در کشور توسعه دهیم و ابزار فساد را توسعه دهیم، بودجه‌ای در اختیار صداوسیما قرار دهید که در اسرع اوقات مساله آنتن‌دهی را به تمام نقاط کشور و روستا‌ها بیشتر کنند.»اگر بخش اخیر این گفتار را نادیده بگیریم که توضیح خواهم داد بقیه‌اش کاملا درست و دقیق است. هر تبلت یا گوشی موبایل یا رایانه یک شاهراه ارتباطی آزاد برای بی‌دینی (آن‌طور که وی از دین درک می‌کند) است. تردیدی در این نیست. این‌ها سبک دیگری از زندگی، فهم و منطقی متفاوت را به روی فرد می‌گشایند که با ذهنیت دینی مورد نظر آقایان هیچ تناسبی ندارد. فقط معلوم نیست که چرا تا کنون جلوی انتشار این ابزار را نگرفته‌اند. دیگر تقریبا دیر شده است. پا گذاشتن در اینستاگرام، یعنی دور شدن از دین آقایان. خودشان هم بیایند، دین خود را از دست می‌دهند، چه رسد به کودکان و جوانان. نه فقط اینترنت، بلکه حتی آموزش نیز کمابیش این اثر را دارد، هر چند آهسته‌تر و کم‌دامنه‌تر.

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش فرزاد حسنی به شایعه تغییر جنسیت محمدرضا فروتن غوغا به پاکرد + عکس

در این مطلب واکنش فرزاد حسنی مجری تلویزیون را به تغییر جنسیت محمدرضا فروتن می بینید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

یک نماینده: استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد

ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد. امروز بعد از سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش و اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بحث در کمیسیون تخصصی استیضاح وزیر هم کلید خورد و برای امضا در کارتابل نمایندگان محترم قرار گرفت. مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد.»

z1og_fefdjnd3y7qv

پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته واریز شد

با دستور رئیس‌جمهور پاداش پایان خدمت قریب ۴۷ هزار فرهنگی بازنشسته پرداخت شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 
اتهام علیه هکرهای روسیه، چین و ایران

مقامات اطلاعاتی آمریکا در نیویورک تایمز ادعا کردند هکرهای روس، چینی و ایرانی سعی کرده‌اند اطلاعات مربوط به واکسن ضد کرونا را از کمپانی‌های تحقیقاتی و دانشگاه‌ها به سرقت ببرند.بنا بر این ادعا حمله به کمپانی‌هایی مانند Gilead Sciences، Novavax و Moderna انجام شده است اما هکرها موفق نشده‌اند.حمله هکرهای روس به دانشگاه کارولینای شمالی نیز به در بسته خورده است.روسیه ظاهرا قصد سرقت دیتای واکسن از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلیس را داشته که با هوشیاری مقامات موفق به این کار نشده‌اند. این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که روسیه و چین در ساخت واکسن جلوتر از غرب هستند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین آمار تلفات زلزله شدید امروز در گلستان

در پی وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری گلستان در بامداد دوشنبه، ۱۰ نفر مصدوم شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

اصولگرایان به دنبال رئیس جمهور نظامی در انتخابات ۱۴۰۰؟

 

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درخصوص مباحث مطرح شده درباره انتخاب یک رییس‌جمهور نظامی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: آنچه که مطالبه مقام معظم رهبری است، یک دولت جهادی یعنی دولتی جوان، انقلابی، با نشاط و دارای توان کار جهادی است که بتواند عقب‌ماندگی‌های کشور را در ابعاد مختلف جبران کند و یک حضور با نشاط و پرتحرک در عرصه اجرایی کشور داشته باشد، حالا برخی‌ها تصور می‌کنند که این روحیه در نیروهای نظامی بیشتر و در نیروهای غیرنظامی کمتر است، یعنی نیروهای نظامی توان تشکیل دولت جهادی و انقلابی را دارند. اما آنچه که باید به آن توجه شود، این است که اگر شخصیتی از نیروهای نظامی هم وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، بُعد جهادی‌شان مدنظر است نه بُعد نظامی این افراد./ایلنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied