شمانیوز
شما نیوز

اتفاقی عجیب درباره بازنشستگی فرهنگیان

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کمتر تقاضای بازنشستگی داشتند.

اتفاقی عجیب درباره بازنشستگی فرهنگیان

علی الهیار ترکمن با اشاره به تأمین اعتبار مالی۵۴۰۰ میلیارد تومان و پرداخت پاداش ۴۷ هزار فرهنگی بازنشسته سال ۹۸ اظهار کرد: با توجه به تغییراتی احکام حقوقی فرهنگیان شاغل رخ‌داده است باعث شده بسیاری از آن‌ها برای استفاده از مزایای استمرار افزایش حقوق سال ۹۸ و ۹۹ در تعیین میزان حقوق بازنشستگی، ترجیح دهند فعالیت خود را در آموزش‌وپرورش استمرار دهند و بازنشسته نشوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال جدید به‌طور دقیق تاکنون ۲۸ هزار و ۹۰۰ نفر از فرهنگیان برای بازنشستگی اقدام کرده‌اند، که این تعداد به نسبت ۴۷ هزار نفری بازنشستگان سال قبل کاهش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی گفت: همه‌ساله در دو مقطع زمانی اول مهرماه و پایان بهمن‌ماه برای افراد ذیصلاح، حکم بازنشستگی زده می‌شود. امسال نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری در تعداد بازنشسته‌ها داریم و درخواست همکاران فرهنگی برای بازنشستگی خیلی کمتر از سال گذشته است.

الهیار ترکمن ضمن ابراز خوشنودی از همکاری با افراد باتجربه فرهنگی در ادامه فعالیت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: وجود افراد باسابقه در آموزش‌وپرورش به افزایش کیفیت کار مدارس کمک می‌کند و تجارب ارزنده این افراد به انتقال بهتر آموزش‌ها به دانش آموزان مؤثر است.

وی در پایان گفت: با حمایت‌های دولت توانستیم ضرایب افزایش حقوق را برای همکارانی که سابقه بین۳۰ تا ۳۵ و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری هستند، لحاظ کنیم. همچنین در حکم بازنشستگی افرادی که سنوات کاری آن‌ها از ۳۰ سال بیشتر می‌شود، بند کسورات بازنشستگی حذف خواهد شد و همکاران فرهنگی که بین۳۰ تا ۳۵ سال به فعالیت خود با سازمان ادامه می‌دهند از مزایای بیشتر و بهتری بهره خواهند برد.

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied