شمانیوز
شما نیوز

ماسک های زیبایی برای پوست های خشک

درمان خشکی پوست یکی از دغدغه‌های افراد، به‌خصوص خانم‌هاست. خشکی پوست سبب می‌شود که چهره‌ای درخشان و پوست نرمی نداشته باشید. امروزه ماسک‌های شیمیاییِ بسیاری برای درمان خشکی پوست پیشنهاد می‌شود.

ماسک های زیبایی برای پوست های خشک

درمان خشکی پوست یکی از دغدغه‌های افراد، به‌خصوص خانم‌هاست. خشکی پوست سبب می‌شود که چهره‌ای درخشان و پوست نرمی نداشته باشید. امروزه ماسک‌های شیمیاییِ بسیاری برای درمان خشکی پوست پیشنهاد می‌شود. در عین حال شما می‌توانید با مواد طبیعی و بسیار ساده، ماسک‌های صورتی تهیه کنید که هم پوستی نرم برای‌تان به ارمغان آورد و در داشتن پوستی سالم به شما کمک کند و هم دیگر مشکلات استفاده از مواد شیمیایی را نداشته باشد.

 

ماسک خیار

ماسک خیار خاصیت آبرسانی برای پوست صورت را دارد، ابتدا آب خیار را با خامه مخلوط کنید سپس این محلول را به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

 

ماسک دارچین و عسل

اگر شما هم پوست خشکی دارد که در عین حال دارای جوش و آکنه است، ماسک دارچین و عسل می‌تواند یک ترکیب التیام بخش برای شما باشد.

 

بسیاری از افراد برای درمان آکنه‌های صورت از دارو‌ها و مواد شیمیایی‌ای استفاده می‌کنند که خود باعث خشک‌تر شدن پوست صورت می‌شود.

 

عسل یک آبرسان قوی برای پوست به شمار می‌رود و باعث طراوت پوست صورت می‌شود. در عین حال خواص ضدباکتریای عسل باعث از بین رفتن باکتری‌های روی سطح پوست، که عامل ایجاد جوش و آکنه هستند می‌شود.

 

دارچین نیز دارای خواص ضد میکروبی و همچنین قابض کنندگی است که باعث می‌شود منافذ پوست بسته شود، و پوست شما صاف و یک‌دست شود. 

 

به همین دلیل ترکیب دارچین و عسل یک گزینه‌ی عالی برای پوست‌هایی است که علاوه بر خشکی پوست دارای جوش و آکنه نیز هستند.

 

مواد اولیه و طرز تهیه

۲ قاشق غذاخوری عسل خام

 

نصف قاشق دارچین

عسل و دارچین را در یک ظرف کوچک به خوبی با هم مخلوط کنید و سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بر روی پوست خود نگهدارید و سپس آن را بخوبی بشویید.

 

اگر دوست دارید تاثیر این ماسک را حس کنید باید به طور مرتبط هفته ای یک یا دو بار و به مدت ۲ تا ۳ ماه از این ماسک استفاده کنید.

 

همچنین ممکن است پوست شما به دارچین حساسیت داشته باشد، در صورت مشاهده علائم حساسیت استفاده از این ماسک را قطع کنید.

 

ماسک عسل و زرده تخم مرغ

عسل پوست صورت را به خوبی نرم کنید و تخم مرغ نیز خاصیت آبرسانی دارد بنابراین استفاده از این ماسک طبیعی برای پوستهای خشک مفید و مناسب است.

 

مواد لازم

عسل : ۱ قاشق سوپخوری

زرده تخم مرغ : ۱ عدد

روغن بادام : ۱/۲ قاشق چایخوری

ماست : ۱ قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه 

ابتدا عسل را درون کاسه ای مناسب بریزید سپس زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید و زرده تخم مرغ را به همراه روغن بادام و ماست به عسل اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده پوست صورتتان را با کمک آب ولرم شستشو دهید.

 

ماسک صورت برای پوست خشک با قهوه

تمیز کردن پوست باعث می‌شود تا سلول‌های مرده، از پوست جدا شوند و پوست نرم و صافی داشته باشید. قهوه باعث لطافت پوست می‌شود و به رطوبت آن نیز کمک می‌کند. در اینجا دستور این ماسک برای پوست خشک را توضیح می‌دهیم:

 

۲ قاشق غذاخوری قهوه

۳ قاشق غذاخوری شیر

۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

۱ قاشق غذاخوری عسل

 

 

راهنمای استفاده از ۶ ماسک طبیعی

مواد را آماده کنید. سپس تمام مواد تشکیل دهنده را مخلوط کرده و روی صورتتان بگذارید. نیم ساعت صبر کنید. در نهایت، با آب، ماسک خود را بشویید.

 

ماسک پوست خشک و نرم کننده طبیعی نارگیل 

گرد نارگیل را در شیر حل کرده خوب به هم بزنید تا خمیری شکل شود سپس آنرا بر روی صورت مالیده بگذارید تا خشک شود، سپس با آب ولرم بشوئید. آب خیار را باخامه مخلوط کرده مدت نیم ساعت محلول را بر روی صورت بگذارید،این ماسک خاصیت آبرسانی دارد.

ماسک عسل و زرده تخم مرغ:1 قاشق سوپخوری عسل (پوست را تحریک و نرم می کند)+1 عدد زرده تخم مرغ (در پوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند)+یک دوم قاشق چایخوری روغن بادام ( درپوست نفوذ کرده و آب رسانی می کند) +1 قاشق سوپخوری ماست (پوست را نرم و لطیف کرده و سپس آنرا سفت و محکم می کند) تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.

 

ماسک خیار و شکر

خیار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی فراوانی است. حدود ۹۵% از وزن خیار را آب تشکیل می‌دهد از این رو به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می‌کند. شکر نیز به عنوان یک لایه بردار قوی برای پوست در نظر گرفته می‌شود.

 

شما برای این ماسک به نیمی از یک خیار و ۱ قاشق غذاخوری شکر نیاز دارید.

 

طرز تهیه

نیمی از خیار را درون کاسه رنده کنید.۱ قاشق غذاخوری شکر به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید.مخلوط را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.آن را روی صورت خود بمالید.

بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و به آرامی آن را خشک کنید.در پایان از مرطوب کننده ی مناسب استفاده کنید.

 

ماسک برای پوست خشک

ماسک موز

مواد تشکیل‌دهنده:

یک عدد موز رسیده؛

یک قاشق غذاخوری عسل؛

یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون

 

روش استفاده و کاربرد

تمامی این مواد را با هم ترکیب کنید تا خمیر نرمی به‌دست آید. سپس آن را روی تمام صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

 

فواید ماسک برای پوست

عسل به مرطوب شدن پوست کمک می‌کند، موز و روغن زیتون هم اثرات بد رادیکال‌های آزاد روی پوست را از بین می‌برند و خنثی می‌کنند. همچنین می‌توانید ماسک عسل را به‌صورت جداگانه امتحان کنید.

 

گفته می‌شود روغن زیتون به دلیل داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، باعث تولید منظم سبوم (sebum-چربی پوست) می‌شود.بنابر آنچه که گفته شد، این ماسک آرامش‌بخش، نرم‌کننده و مرطوب‌کننده است. به همین دلیل این ماسک، یکی از مناسب‌ترین انواع ماسک صورت برای پوست خشک است.

 

ماسک جو دوسر و بادام زمینی

مواد تشکیل‌دهنده:

۵ الی ۶ عدد بادام زمینی

دو قاشق غذاخوری جو دوسر

دو قاشق غذاخوری ماست

یک قاشق چای‌خوری عسل

 

روش استفاده و کاربرد

بادام‌ها و جو دوسر را بکوبید تا پودری به‌دست آید. سپس ماست و عسل را اضافه کنید تا خمیر نرمی ایجاد شود. این ماسک را روی صورت خود قرار بدهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 

ماسک هویج و عسل

اگر به دنبال ماسک خانگی برای لک صورت هستید، این مخلوط بهترین ماسک صورت برای شماست. ماسک عسل و هویج فواید زیادی برای پوست های خشک دارد. این مخلوط پوست شما را مرطوب می کند. همچنین، برای روشن شدن پوست و خلاصی از شر لک های تیره بسیار مفید است و به پوست درخششی طبیعی می بخشد.

 

شما برای تهیه‌ی این ماسک به ۲ قاشق غذاخوری هویج پوره شده و ۱ قاشق غذاخوری عسل نیاز دارید.

 

طرز تهیه

پوره ی هویج و عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را به طور یکدست روی صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied