شمانیوز
شما نیوز

راهپیمایی روز اربعین برگزار نمی‌شود

استاندار تهران در مورد مراسم اربعین حسینی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در روز اربعین راهپیمایی در استان تهران نداریم.

راهپیمایی روز اربعین برگزار نمی‌شود

 «انوشیروان محسنی بندپی» روز دوشنبه در مورد وضعیت استان تهران به لحاظ کرونا اظهار داشت: وضعیت استان تهران قرمز است و هنوز روند افزایش بیماران بعد از یک دوره کاهشی ملایم را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: اربعین تنها یک آیین پیاده‌روی نیست بلکه مفاهیم معنوی و پیام این روز بسیار ارزشمند است و باید در هر شرایطی گرامی داشته شود، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید با استفاده از فضای مجازی برنامه‌هایی را تدوین کنند که ضمن حفظ سلامت مردم در راستای انتقال فرهنگ عاشورایی و پیام اربعین باشد.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در مورد اربعین طبق مصوبه ستاد ملی راهپیمایی نداریم و صرفا عزادارای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون دهه اول محرم برگزار می‌شود.

اجرای طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها در استان تهران تسریع می‌شود

همچنین انوشیروان محسنی بندپی در اولین جلسه طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: استانداردسازی نشانی مکان‌ها فرایندی است که موجب ایجاد و نگهداری یک نشانی رسمی و استاندارد برای نشانی‌های در حال استفاده شود و GNAFT یا Geocoded national address file خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها اطلاعات در زمینه کدپستی مکان‌ها و شماره ملی افراد جمع‌آوری و پس از اشتراک‌گذاری با یکدیگر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

استاندار تهران عنوان کرد: طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها برای دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات استفاده متعددی خواهد داشت ضمن اینکه طرح استانداردسازی نشانی مکان‌ها یک پیش نیاز اصلی برای تحقق دولت الکترونیک و از طرح های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.
محسنی بندپی خاطرنشان کرد: به منظور تسریع در اجرای این طرح نامه‌ای به بنیاد مسکن، حوزه روستایی و همچنین شهر استانداری تهران ارسال شود تا مرزبندی محلات در شهرها انجام شود و در مورد روستاها نیز با توجه به اینکه ارزش افزوده باید در حوزه عمرانی هزینه شود از دیوان محاسبات استعلام شود؛ در غیر این صورت تحقق اعتبار این طرح در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود.

منبع : اقتصادنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied