شمانیوز
شما نیوز

برطرف شدن ریزش موی آقایان با این دارو حتمی است

با توجه به شیوع ریزش مو در بین آقایان در این مقاله به معرفی برخی روش ها و پکیج های درمان ریزش مو در آقایان می پردازیم.

برطرف شدن ریزش موی آقایان با این دارو حتمی است

در طول چند ماه گذشته، تعداد مراجعین برای درمان ریزش مو افزایش زیادی داشته و در حالی که اکثر مردم درگیر ترس از ابتلا کرونا و عوارض آن بوده اند، مسائل جانبی و تاثیری که اضطراب و استرس ناشی از آن بر سلامت و زندگی همه ما گذاشته کمتر دیده و بررسی شده اند، آن طور که به نظر می رسد یکی از اولین علائم اضطراب های اخیر، افزایش ریزش مو در مردم است و به همین دلیل اگر احساس می کنید در چند ماه اخیر ریزش موهایتان افزایش پیدا کرده تصویه می کنیم علاوه بر استفاده از محصولات و روش های عنوان شده در این مقاله برای درمان ریزش مو، سعی کنید تا حد امکان از استرس های خود کم کنید، تا بتوانید بهترین نتیجه را از این روش های درمانی بگیرید.

درمان ریزش مو در مردان

 به طور کلی، برای درمان ریزش مو ابتدا لازم است به یک دکتر متخصص پوست و مو مراجعه کنید، تا با انجام آزمایش علت ریزش موی شما مشخص شود تا بهترین روش برای درمان ریزش موی شما مشخص شود. اگر ریزش موی شما به دلیل مصرف داروئی خاص، ابتلا به بیماریهای خاص یا کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد، معمولاً با قطع دارو، درمان بیماری و یا مصرف قرص های مولتی ویتامین مینرال ریزش موی شما درمان می شود و نیازی نیست از داروهای ضد ریزش مو استفاده کنید.اما اگر ریزش موی شما به دلیل مسائل ارثی باشد که در اکثر موارد ریزش مو در مردان ارثی است، استفاده از روش های زیر می تواند در بسیاری موارد ریزش موی شما را درمان کند.

استفاده از پکیج های ضد ریزش مو:

اولین قدم برای درمان ریزش موی ارثی در مردان استفاده از پکیج های ضد ریزش مو است که این پکیج ها شامل 5 محصول زیر می شود:

  • قرص فیناستراید

  • محلول ماینوکسیدیل %5 پاک دارو

  • شامپو کافئین C1 آلپسین

  • تونیک گیاهی T2 سریتا

  • قرص نورکرین یا هیرویت

قرص فیناستراید:

فیناستراید بهترین درمان برای جلوگیری از ریزش مو است و هنوز هیچ روش درمانی در دنیا تاثیر قرص فیناستراید را در جلوگیری از ریزش مو نداشته است و تنها روشی است که تحقیقات موثر بودن آن را در کاهش و درمان ریزش مو تائید کرده اند. البته استفاده از قرص فیناستراید نیاز به نسخه پزشک دارد به این دلیل که فیناستراید، سطح هرمون دی-هیدروتستوسترون که عامل اصلی ریزش مو است، را در بدن شما کاهش می دهد و می تواند عوارض جانبی زیادی به همراه داشته باشد.

عوارض جانبی فیناستراید:

فیناستراید ممکن است در مردان باعث کاهش میل جنسی شده و در صورتی که ورزش بدنسازی انجام می دهید بر روی حجم و فرم عضلات تاثیر منفی داشته باشد. اما در اکثر موارد این عوارض موقتی بوده و پس از قطع مصرف دارو، این عوارض جانبی از بین می روند. در دوران مصرف قرص فیناستراید، به دلیل تغییرات هرمونی که در بدن مردان به وجود می آید، توصیه می کنیم، بچه دار نشوید، چون می تواند سلامت جنین به خطر بیفتد. حتماً قبل از مصرف، با یک دکتر متخصص مشورت نموده و فقط با نسخه پزشک آن را مصرف نمائید، همراه با قرص فیناستراید برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید باید از یک پکیج درمانی برای ریزش مو هم استفاده کنید. بهترین پکیج محصولاتی که می توانیم پیشنهاد می دهیم و بهترین نتیجه را از آن حاصل شده است، محلول ماینوکسیدل محلول ماینوکسیدیل %5 پاک دارو، شامپو کافئین C1 آلپسین، تونیک گیاهی T2 سریتا و قرص نورکرین مردانه است. البته با توجه به اینکه قیمت قرص نورکرین زیاد است، می توانید به جای آن از قرص هیرویت هم استفاده کنید و تقریبا همان نتیجه را بگیرید.ماینوکسیدیل و کافئین هر دو باعث افزایش خون رسانی به سلول های کف سر می شوند و در نتیجه با تحریک فولیکیل های مو باعث رشد موهای تازه روی سر می شوند. تونیک گیاهی سریتا هم به دلیل داشتن عصاره های گیاهی به عنوان مکمل به تقویت موهای تازه رشد کرده کمک می کند. در کنار این محصولات قرص نورکرین یا هیرویت، به دلیل داشتن ترکیبات کاملی از ویتامین ها و مواد معدنی به رشد موهای جدید و تقویت و درمان ریزش موهای سر می توانند کمک زیادی کنند.

طرز استفاده از پکیج درمان ریزش مو 

  • محلول ماینوکسیدیل و تونیک گیاهی را یک شب در میان استفاده نمائید به این صورت که یک شب از محلول ماینوکسیدیل 5% پاک دارو استفاده کرده و شب بعد از تونیک گیاهی T2 سریتا استفاده نمائید و اجازه دهید مواد تا صبح روز بعد روی سر شما بمانند.

  • سپس یک روز در میان سر خود را با شامپو آلپسین C1 که حاوی کافئین است به مدت 3 تا 4 دقیقه ماساژ داده و سپس آبکشی نمایید.

  • قرص نورکرین مردانه در یک وعده صبح و یک وعده شب (روزانه 2 عدد) استفاده نمایید و اگر قرص هیرویت را به جای قرص نورکرین استفاده می کنید، قرص هیرویت را باید روزی 1 عدد بعد از غذا مصرف کنید.

  1. قرص فیناستراید را به طور منظم و بر اساس تجویز دکتر خود مصرف کنید. به هیچ وجه میزان مصرف و دوز مصرف خود را بدون اطلاع دکتر متخصص تغییر ندهید به این دلیل که مصرف فیناستراید می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

  2. معمولاً در ابتدا دوره مصرف ماینوکسیدیل، ریزش موهای شما افزایش می یابد به این دلیل که ماینوکسیدیل باعث ریزش موهای ضعیف و رویش موهای جدید و ضخیم تر می شود. در نتیجه در ابتدای دوره مصرف ماینوکسیدیل موهای ضعیف شما با سرعت بیشتری می ریزند تا جای خود را به موهای جدید و ضحیم بدهند. اگر در ابتدا دوره مصرف ریزش مویتان زیاد شد، نترسید و نگران نشوید.

  3. مصرف ماینوکسیدیل به افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال توصیه نمی شود.

  4. اگر کف سرتان زخم شده است، از ماینوکسیدیل استفاده نکنید و حتماً این موضوع را به دکتر خود اطلاع دهید.

  5. قرص نورکرین و یا هیرویت را حتماً بعد از غذا و با معده پر مصرف کنید. خوردن این قرص ها با معده خالی می تواند باعث معده درد شوند. بهتر است قرص هیرویت را صبح و پس از صبحانه بخورید چون ویتامین های B با معده خالی یا پس از وعده غذائی سبک بهتر جذب بدن می شوند.

  6. قرص های نورکرین و هیرویت در بعضی افراد باعث افزایش اشتها می شوند، به همین دلیل بهتر است در دوره مصرف این قرص ها حتماً مراقب رژیم غذایی خود باشید تا افزایش وزن پیدا نکنید.

 

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied