شمانیوز
شما نیوز

۲ عنصر اصلی پیشگیری از کرونا

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: همچنان بنیان پیشگیری از کرونا بر استفاده صحیح از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی است و این ۲ عنصر اصلی پیشگیری و محور کنترل بیماری کرونا هستند.

۲ عنصر اصلی پیشگیری از کرونا

میلاد علوی، فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران نقص ایمنی و پیوند اظهارکرد: شواهد علمی هم نشان می‌دهد که این دو موضوع تا حد زیادی می‌توانند از انتقال بیماری جلوگیری کنند. هرچند استفاده از ماسک تا حد زیادی جلوی ابتلای بیماری را می‌گیرد اما به تنهایی نمی‌تواند ۱۰۰ درصد از ما محافظت کند و باید، اصولی مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات و حضور نداشتن طولانی مدت در فضاهای بسته را حتما رعایت کنیم.

وی ادامه داد: با رعایت همه اصول بهداشتی می‌توان امیدوار بود که به احتمال زیاد دچار این بیماری نمی‌شویم و از عوارض آن در امان خواهیم بود.

حضور طولانی در فضای بسته خطر ابتلا را افزایش می‌دهد

علوی گفت: حضور طولانی مدت در فضای بسته با حضور تعداد زیاد افراد می‌تواند خطر ابتلا را افزایش و ما را در معرض بیماری کرونا قرار دهد. در صورتی که افرادی حتی با ماسک هم طولانی مدت در فضاهای بسته حضور یابند، در معرض خطر ابتلا قرار دارند.

وی بیان کرد: نزدیک بودن افراد به هم، افزایش تماس و در نتیجه بیشتر شدن بار ویروسی در فضاهای بسته، افراد در این اماکن را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می‌دهد.

پزشک فلوشیپ بیماری‌های عفونی در بیماران نقص ایمنی و پیوند، به مردم توصیه که در هنگام صحبت کردن با دیگران یا با تلفن، ماسک را حتما روی دهان و بینی خود قرار دهند.

علوی بیان کرد: برخی افراد عادت دارند که چشم‌ها یا صورت خود را با دست بمالند و لمس کنند که در دوران کرونایی توصیه می‌شود این کار را انجام ندهند.

برخی افراد همچنان از ماسک استفاده نمی‌کنند

وی ادامه داد: به رغم توصیه‌های اکید مسئولان و کارشناسان و همچنین روند صعودی بیماری، برخی افراد همچنان از ماسک استفاده نمی‌کنند و نسبت به این موضوع، کم توجه هستند.

علوی یکی از دلایل عمده تاخت و تاز بیماری کرونا را استفاده نکردن برخی افراد از ماسک اعلام کرد و گفت: میزان پایبندی و پذیرش برخی افراد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان، پایین است.

وی بر استفاده صحیح از ماسک تاکید کرد و افزود: استفاده نادرست از ماسک، می‌تواند ما را در معرض خطر ابتلا قرار دهد. از این رو، توصیه می‌شود حتی در هنگام درآوردن ماسک هم اصول بهداشتی رعایت شود و ماسک به هیچوجه در فضای آزاد رها نشود.

 

 

 
منبع: بهداشت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied