شمانیوز
شما نیوز

خبر خوش برای دانش آموزان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) ضمن تشریح اقدامات این معاونت در کمیته امداد گفت: دو میلیون و ۵۷۳ هزار خانوار با جمعیت ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر تحت عنوان معیشت بگیر، تبصره ۱۴ و افرادی که تک خدمتی و چند خدمتی هستند از خدمات امداد بهره می‌برند.

خبر خوش برای دانش آموزان

حسین خدرویسی در نشستی خبری با بیان اینکه معاونت حمایت و سلامت خانواده، ارائه دهنده چهار خدمت شامل مددکاری و مشاوره، حمایتهای اجتماعی و معیشتی، بیمه و سلامت و مناطق محروم و مدیریت بحران است، گفت: حدود سه چهارم اعتبارات در این معاونت برای امور مددجویی هزینه می‌شود. حدود یک سوم از احکام برنامه ششم کمیته امداد مربوط به وظایف این حوزه مادر است.

وی با بیان اینکه حوزه حمایت و سلامت خانواده مستقیما با مددجویان در ارتباط است، افزود: تکثر و تنوع فعالیتها و خدمات و حوزه معین و مرجع در خدمات شناسایی و پذیرش و ارجاع به حوزه‌های تخصصی و توانمندسازی مددجویان در این حوزه رخ می‌دهد. از نظر نیروی انسانی حدود ۶۰۰۰ نفر مددکار و مشاور متعهد و متخصص در این حوزه مشغول خدمت رسانی به مددجویان امداد هستند.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۵۷۳ هزار خانوار با جمعیت ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار نفر تحت عنوان معیشت بگیر، تبصره ۱۴ و افرادی که تک خدمتی و چند خدمتی هستند، از خدمات امداد بهره می‌گیرند، تصریح کرد: از مهم‌ترین آمار جمعیتی ما می‌توان به یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سالمند و یک و میلیون و ۲۰۰ هزار زن سرپرست خانواده، ۴۰۰ هزار دانش آموز، بیش از ۸۰ هزار دانشجو و بیش از ۸۰ هزار بیمار خاص و صعب العلاج اشاره کرد. همچنین در میان مددجویان ما ۱۳۸ هزار و ۵۱۵ نفر یتیم هستند.

خدرویسی افزود: ۱۷۴ هزار و ۳۰۷ نفر در طرح محسنین تحت خدمات هستند؛ طرح محسنین افرادی هستند که سرپرست این خانواده به دلایلی از جمله بیماری، توان و صلاحیت مدیریت خانواده را ندارند و فرزندان آنها در قالب طرح محسنین تحت حمایت خدمات ویژه امداد هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) با بیان اینکه فقر در جامعه و کشور از شکل تک بعدی خارج شده و به صورت چند بعدی و پیچیده شده است، اظهار کرد: کمیته امداد به تنهایی مسئول رفع فقر و محرومیت زدایی جامعه نیست. کمیته امداد هم به عنوان دستگاه پیشرو در ارائه خدمات حمایتی، با افتخار و با پرونده درخشانی در بخشهای مختلف در خدمت محرومان جامعه است. نباید این تصور وجود داشته باشد که کمیته امداد مسئول فقرزدایی و محرومیت زدایی در جامعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد علاوه بر خدمات حمایتی و معیشتی و بهداشت و درمان مددجویان، در حوزه اشتغال نیز کارنامه موفق و درخشانی دارد، اظهار کرد: سال گذشته دستگاه اول و برتر کشور در حوزه اشتعال بودیم؛ در امسال تا به این لحظه، ۵۳ هزار و ۱۸۷ شغل برای مددجویان ایجاد شده است. همچنین خدمت به دانش آموزان و دانشجویان جزو برنامه‌های ویژه ماست؛ در مهرماه در مرحله اول به دانش آموزان نیازمندمان ۵۰ هزار تبلت ارائه می‌شود که با برنامه‌ریزیهای انجام شده همه دانش آموزان نیازمند از سیستمهای هوشمند برخوردار خواهند شد و خلأیی در امر آموزششان ایجاد نخواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام (ره) در ادامه این نشست درباره مستمری مددجویان توضیح داد و گفت: ماهیانه بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان به حساب مددجویان در قالب مستمری پرداخت میکنیم. مددجویان ما دو نوع هستند؛ مددجویان معیشت بگیر و عادی و عده‌ای نیز در قالب تبصره ۱۴ از محل اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه‌ها مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: در امسال ۸۵۰۰ فقره کمک جهیزیه به مددجویان تحت پوشش داشتیم و برنامه داریم که تا پایان سال بیش از ۵۰ هزار فقره جهیزیه به مددجویان پرداخت کنیم.

خدرویسی همچنین اعلام کرد: در ۶ ماهه گذشته ۱۱۶ هزار فقره وام کارگشایی به مددجویان پرداخت کردیم و حدود ۶۷ هزار وام ودیعه مسکن و اجاره مسکن در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

 
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied