شمانیوز
شما نیوز

نحوه ارائه درخواست تکمیل سابقه به بیمه شدگان تأمین اجتماعی + آموزش

مصوبه هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی در ۱۳ خرداد ۹۸ امکان تکمیل سوابق را فراهم کرد و در این گزارش به شما آموزش می‌دهیم چگونه برای تکمیل سابقه بیمه‌ خود اقدام کنید.

نحوه ارائه درخواست تکمیل سابقه به بیمه شدگان تأمین اجتماعی + آموزش

مصوبه هیأت امنا سازمان تأمین اجتماعی در ۱۳ خرداد ۹۸ امکان تکمیل سوابق را فراهم کرد. مطابق این مصوبه بخشنامه‌های آن در ۱۷ اسفند ۹۸ به شعب تأمین اجتماعی ابلاغ شد.

افراد با مراجعه به شعبه‌های تأمین اجتماعی می‌توانند ثبت نام کنند و درخواست خود را ارائه دهند و از زمانی که درخواست خود را ارائه می‌دهند می‌توانند سوابق خود را تکمیل کنند و امکان تکمیل سوابق قبلی وجود ندارد.

بیمه به دبیرخانه شعبه تأمین اجتماعی مراجعه می‌کند و درخواست تکمیل سوابق می‌دهد و شعبه ظرف ۲ ماه بررسی می‌کند که فردی که درخواست تکمیل سابقه داده است استحقاق دارد یا خیر، سپس به بیمه شده نتیجه بررسی اعلام می‌شود و بیمه شده ظرف ۱ ماه فرصت دارد برای انعقاد قرارداد به شعبه مراجعه کند.

لازم به ذکر است؛ بستن یک بار قرارداد برای سال‌های بعد هم کافی است، مگر اینکه فرد در یک ماه کارکرد نداشته باشد و یا حق بیمه خود را پرداخت نکرده باشد.

بیمه شده برای ۶ ماه نخست سال از آذر تا بهمن ماه و برای ۶ ماه دوم سال از خرداد تا مرداد ماه فرصت دارد برگه پرداخت حق بیمه را دریافت کند و نرخ حق بیمه ۲۷ درصد است و تمام تعهدات به جز بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری و کمک هزینه ازدواج را پوشش می‌دهد.

گفتنی است؛ امکان ارائه غیر حضوری درخواست وجود ندارد و تأمین اجتماعی در پی آن است که شرایط ارائه درخواست غیرحضوری در بیمه‌های اختیاری را فراهم کند.

مبنای تأمین اجتماعی همان دستمزدی است که کارفرما برای بیمه شده رد کرده که در تعداد روز‌های کسری حق بیمه ضرب شده و سپس ضرب در ۲۷ درصد می‌شود و مبلغ حق بیمه که بیمه شده باید پرداخت کند، مشخص می‌شود.

 

////

مبنای نحوه محاسبه تکمیل سابقه بیمه

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied