شمانیوز
شما نیوز

یک پیشنهاد عالی استفاده از ماسک صورت آناناس برای رفع چین و چروک

ماسک صورت همیشه از کرم و اضافه های مصنوعی ساخته نمیشود گاهی طبیعت هم به ما کمک میکند در ادامه با پیشنهاد استفاده از ماسک صورت آناناس برای رفع چین و چروک سایت تالاب را دنبال کنید.

یک پیشنهاد عالی استفاده از ماسک صورت آناناس برای رفع چین و چروک

ماسک صورت همیشه از کرم و اضافه های مصنوعی ساخته نمیشود گاهی طبیعت هم به ما کمک میکند در ادامه با پیشنهاد استفاده از ماسک صورت آناناس برای رفع چین و چروک با ما همراه باشید

ایجاد چین و چروک زیر ناحیه چشم ها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. شما می توانید این چروک ها را از بین ببرید البته با ماسک آناناس. ماسک طبیعی آناناس، نمونه خوبی برای رفع چین و چروک‌های اطراف چشم است که در این مقاله، در مورد تاثیرات و روش تهیه این ماسک مفید آناناس، توضیحاتی داده شده است.گرچه بروز چین و چروک‌های اطراف چشم روندی کاملاً طبیعی است اما یک مشکل جدی زیبایی برای خانم‌ها محسوب می‌شوند در این مطلب مافواید ماسک طبیعی آناناس را برای شماباز گو میکنیم

 

از همین رو شیوه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا ظاهری جوان داشته باشند اما رسیدن به این هدف گاه کمی سخت است.حضور مداوم در معرض نور خورشید و عوامل محیطی احتمال بروز آسیب‌های پوستی را تشدید می‌کند.پوست زیر چشم جز حساس‌ترین قسمت‌ها است زیرا اپیدرم بسیار نازک بوده و علائم پیری زودتر نمایان می‌شود.

اما خوشبختانه طی سال‌های اخیر روش‌های مؤثری برای جوان سازی پوست توصیه می‌شود که به رفع این مشکلات کمک می‌کند.تنها مشکل قیمت بالاست و گاه ممکن است نتیجه دلخواه را در پی نداشته باشد.در این باره ماسک‌های طبیعی بسیار مؤثر و جایگزین خوبی برای محصولات شیمیایی هستند.

 

آناناس میوه استوایی است که به خاطر فواید درمانی و گوارشی قرن‌ها است که مصرف می‌شود.به علاوه، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آناناس تأثیر بسیار خوبی بر پوست دارد چرا که حاوی آنزیم فعالی به نام بروملین است که عملکرد ضدالتهابی دارد و مانند تنظیم کننده PH بدن عمل می‌کند.این ماده نوع طبیعی آلفاهیدروکسی اسید است که معمولاً در محصولات آرایشی ضد چروک استفاده می‌شود.

همچنین آناناس سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که می‌تواند با آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مقابله کند.مقدار بالای آب این میوه ترشح چربی‌های پوست را تنظیم می‌کند و در رفع مشکلات خشکی پوست مانند اگزما مؤثر است.

روش استفاده از ماسک آناناس

اگر از چین و چروک‌های زیر چشم ناراحت هستید، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی ماسک آناناس باز کنید.البته در کنار آناناس از عسل نیز استفاده می‌شود که تأثیر ضد چروک دارد و می‌تواند سلول‌های مرده را نیز از بین می‌برد.برای تهیه این ماسک، یک حلقه بزرگ آناناس بدون پوست را تکه کرده و در دستگاه خرد کن بریزید تا کاملاً له شود.سپس دو قاشق عسل اضافه کنید و خوب هم بزنید.

قبل از خواب، مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید. کمی از ماسک آناناس را اطراف چشم‌ها به خصوص قسمت‌هایی که خطوط بیشتری دارد، بمالید.بگذارید 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید. این روش را هر روز یا حداقل سه بار در هفته انجام دهید.

چند توصیه مهم

بعضی از ترکیبات آناناس موجب حساسیت پوست نسبت به نور می‌شود و به همین خاطر استفاده از ماسک پیش از حضور در معرض نور خورشید توصیه نمی‌شود.حتماً شب ماسک را استفاده نمایید و روز بعد کرم ضدآفتاب روی پوست بزنید تا از قرمزی و سوختگی پوست پیشگیری شود.اگر دچار حساسیت یا دیگر بیماری‌های پوستی هستید، ابتدا کمی از ماسک را روی پوست بزنید و در صورتی که مشکل تشدید نشد، آن را ادامه دهید.

 

خواص ضد چروک و رطوبت رسانی این ماسک باعث شده تا برای حفظ جوانی پوست حساس گردن و سینه نیز مناسب باشد.در این حالت بهتر است مقدار عسل بیشتر باشد تا تأثیر بهتری دیده شود.به خاطر داشته باشید که تأثیر ماسک‌های طبیعی کمی طولانی‌تر از ماسک‌های صنعتی دیده می‌شود و باید دوره آن را کامل ادامه داد.البته می‌توانید درمان‌های همیشگی را نیز در این مدت ادامه دهید.

 

اما برای محافظت از پوست صورت به خصوص قسمت‌های حساس زیر چشم باید همیشه از کرم ضدآفتاب و عینک مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای خورشید استفاده کرد.تغذیه متعادل و نوشیدین آب فراوان نیز در این باره بسیار تأثیر دارد

 

منبع:تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied