شمانیوز
شما نیوز

کلاهبرداری از معلمان با اینترنت رایگان

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شگرد جدید کلاهبرداران سایبری اینترنت رایگان برای معلمان خبر داد و از شهروندان خواست در این باره هوشیار باشند.

کلاهبرداری از معلمان با اینترنت رایگان

محمدعلی آدینه‌لو امروز اظهار کرد: با بازگشایی مدارس و راه اندازی پیام‌رسان شاد، زمینه سوءاستفاده برخی از سودجویان فراهم شده است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش برای آنکه بتواند محیطی ایمن و اختصاصی برای دانش‌آموزان و معلمان مهیا کند، پیام‌رسان اختصاصی شاد را ایجاد کرد که تنها نرم‌افزار آموزش مجازی در کشور است، افزود: از این رو مدیران، معلمان و دانش‌آموزان، برای نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد، حتماً به سایت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی https:‎//www.medu.ir یا منابع معتبر، مراجعه کنند.

وی افزود: شهروندان به پیام‌هایی که عموما با مضامین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها، به ویژه در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند توجه نکرده و از نصب اپلیکیشن‌های جعلی خودداری کنند.
آدینه‌لو همچنین از شگرد جدید کلاهبرداران سایبری اینترنت رایگان برای معلمان خبر داد و گفت: این روز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش برای جلوگیری از گسترش آن، کلاس‌های آموزشی بصورت مجازی برگزار می‌شوند و از این رو مجرمان سایبری به راحتی از موقعیت پیش آمده سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان با ارسال لینک‌های جعلی بسته‌های رایگان اینترنتی یا شارژ‌های شگفت‌انگیز و ارزان تلفن همراه در گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، معلمان و مدیران مدارس را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و اقدام به برداشت از حسابشان می‌کنند.

 

 

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • س

    عالی بود