شمانیوز
شما نیوز

تعطیلی یک هفته ای در انتظار تهران

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای تعطیلی تهران پیگیر هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد و در برخی استان‌ها از جمله تهران تعطیلی یک هفته‌ای داشته باشیم.

تعطیلی یک هفته ای در انتظار تهران

سیما سادات لاری پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به مازندران در نشستی خبری با تقدیر از خبرنگاران به واسطه حضور همراه با کادر درمانی کشور، اظهار داشت: اصحاب رسانه منعکس دهنده واقعی عملکرد کادر سلامتی کشور بوده است.

 

وی افزود: کم و کاستی‌هایی در حوزه سلامت بوده که اصحاب رسانه با اخبار مطلوب خود کمک کار ما بودند.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به تجمع صورت گرفته برخی کارکنان کادر سلامتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، تصریح کرد: تجمع مربوط به بابل بوده و درآمد‌های اختصاصی در بیمارستان‌ها کاهش یافته است. هزینه‌های بیماران کرونایی بسیار سرسام آور است. امکانات و تجهیزات حفاظتی بار بالایی را به بیماران تحمیل کرده و دستگاه اکسیژن ساز بیشتری باید تعمیر شود.

 

وی با بیان اینکه همکاران کادر درمان کارانه آنان تبعیت به درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها بوده است، تصریح کرد: تمهید اندیشیده شده تا اضافه کار از کارانه جدا شود تا منفک از حقوق پرداخت شود. درآمد بیمارستانی کم شده و کارانه آنان کاهش یافته و برنامه و بودجه کمک کرده تا ۲ هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌ها برای کارانه همکاران در دانشگاه علوم پزشکی تا پایان اسفند ۹۸ پرداخت شود.

 

سادات لاری گفت: برای رفع این امر طرحی در ستاد وزارتخانه مطرح تا پایه‌ای برای این کارانه ایجاد کنیم و هنوز مصوب نشده است. برخی دانشگاه‌ها کارانه را با اضافه کار دادند، ولی همه مشکلات بر روی حقوق آنان اثرگذاشته است.

 

وی با اشاره به اقداماتی که برای واکسن کرونا صورت گرفته است، افزود: ایران در جمع ۱۸۰ کشور عضو "کوکس" قرار گرفته چرا که بهترین راه دستیابی عادلانه در واکسن سرمایه‌گذاری در مشارکت خرید واکسن است. ۱۵ درصد پیش پرداخت گرفته می‌شود، ولی اگر واکسن اثربخشی ساخته نشده است.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: در ستاد ملی مصوب شده رئیس جمهور موافقت کند و متوقف نشدیم و جا‌هایی که واکسن خریداری شود اقدام شده است. انتقال دانش واکسن را برنامه داریم. هنوز واکسن موثر را هیچ کشوری تولید نکرده است. اگر واکسنی تولید شود ممکن است ۲۰ درصد جامعه ما را در برگیرد. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در افراد مبتلا به کرونا معلوم نیست واکسن تولیدی اثربخش باشد.

 

وی با بیان اینکه ۱۵۸ شهر کشور اکنون دارای شرایط قرمز شیوع کرونا است، تصریح کرد: مازندران پیک شیوع کرونا را طی کرده، ولی شرایط آن استیبل‌تر است. ۱۰ درصد بستری‌های کرونایی به طور میانگین فوتی است و از میانگین کشوری مازندران کمتر است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه برای تعطیلی تهران پیگیر هستیم تا مصوبه دورکاری صورت گیرد و در برخی استان‌ها از جمله تهران تعطیلی یک هفته‌ای داشته باشیم، افزود: در مورد مدارس حضور دانش آموزان جدی نبوده و زیر ۱۵ درصد است و الزامی به حضور دانش آموزان در مدارس را نداشتیم.

 

وی با بیان اینکه بیماری کووید همه بیماران ما را درگیر می‌کند که ۵۰ درصد افراد بستری شده دارای بیماری زمینه‌ای بودند و ۷۰ درصد فوتی‌های کرونا را بالای ۶۰ سال بودند، گفت: در حوزه کودکان نیم درصد فوتی‌های ۶ تا ۱۸ سال بودند که بچه‌ها ناقلین هستند و فوتی در افراد مسن و بیماران زمینه‌ای در ردیف فوتی‌ها بودند.

 

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied