شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه کیک خیس خانگی ساده

کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه می باشد. ما سعی کردیم متداول ترین طرز تهیه کیک خیس را به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

آموزش و طرز تهیه کیک خیس خانگی ساده

کیک خیس خانگی دستورالعمل پیچده ای ندارد اما در عین سادگی بسیار خوشمزه و دلچسپ می باشد. امروزه خیلی ها علاقه مند هستند تا کیک های مختلف را در خانه درست کنند و وقتی حرف از کیک خیس شکلاتی به میان میاید علاقه چند برابر می شود . کیک خیس به دلیل بافت نرم و شکلات زیادی که دارد بسیار خوشمزه می باشد. ما سعی کردیم متداول ترین طرز تهیه کیک خیس را به شما ارائه دهیم با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای کیک خیس شکلاتی :

در تعیین مقدار مواد اولیه کیک خیس شکلاتی از لیوان استفاده شده است و فرقی ندارد  که شما از چه لیوانی استفاده کنید فقط تمام مواد اولیه را با یک لیوان اندازه گیری کنید تا تناسب مواد اولیه بهم نخورد.

تخم مرغ روغن مایع شکر پودر کاکائو شیر به دمای محیط رسیده آرد سفید قنادی وانیل شکری بکینگ پودر

3 عدد

1/5 لیوان

1/5 لیوان

4 قاشق غذاخوری پر

1/5 لیوان

2 لیوان

1 قاشق چایخوری

2 قاشق چایخوری

بهترین دستور تهیه کیک خیس شکلاتی :

کیک خیس طرز تهیه های مختلفی دارد و هرکس بسته به ذائقه خود میزان شکلات و مواد دیگر آن را تغییر می دهد ما در این طرز تهیه تلاش کردیم بهترین طرز تهیه کیک خیس را به شما آموزش دهیم.

مرحله اول 

ابتدا یک قالب مناسب برای تهیه کیک خیس انتخاب می کنیم و برای اینکه کیک به ظرف نچسبد به اندازه چند قطره روغن درون ظرف ریخته و تمام ظرف را چرب می کنیم و سپس مقداری آرد(خیلی کم) به قسمت های چرب شده به مانند  تصویر زیر می ریزیم.

کیک خیس

مرحله دوم 

سپس شکر و پودر کاکائو را درون ظرف دیگر اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو باز شود.

کیک خیس شکلاتی

مرحله سوم 

سپس شیر را به ظرف اضافه می کنیم و ابتدا با قاشق هم می زنیم چون اگر خشک باشد نمی توان از هم زن استفاده کرد و بعد از اینکه مقداری با قاشق هم زدیم با هم زن برقی به طوری که شکر و پودر کاکائو در شیر حل بشود هم می زنیم.

کیک خیس کلاسیک

مرحله چهارم 

بعد از اینکه حدود سه دقیقه با هم زن مواد را هم زدیم، روغن مایع را به آرامی به مواد اضافه می کنیم و حدود پنج دقیقه به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد غلظت پیدا کند و بعد از اینکه مواد به غلظت مورد نظر رسید یک لیوان از مواد شکلات را کنار می گذاریم تا بعد از پختن برای روی کیک و تزیین استفاده کنیم.

مرحله پنجم

 در این مرحله تخم مرغ ها را درون یک ظرف جداگانه میشکنیم تا از سالم بودن آن مطمئن شویم و تخم مرغ ها را دونه دونه به مواد اضافه می کنیم و با هم زن مخلوط می کنیم

مرحله ششم 

آرد، بکینگ پودر  و وانیل را مخلوط می کنیم و چند بار الک می کنیم و سپس آن را به آرامی و کم کم به مواد اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم.

کیک خیس شکلاتی

مرحله هفتم 

مواد را درون قالبی که آغشته به روغن و آرد کرده بودیم می ریزیم و برای اینکه کیک پف کند ته قاشق را آغشته به روغن مایع می کنیم و سوراخ هایی را درون مایه ایجاد می کنیم. این کار به نظر ساده باعث می شود کیک پف زیادی کند.

مرحله هشتم 

قالب را حدود 30الی 35 دقیقه درون طبقه وسط فر قرار می دهیم و بعد از آن قالب را از فر خارج می کنیم و برای اینکه مطمئن شویم کیک پخته شده چاقو را در کیک فرو میکنیم و اگر موادی به کیک نچسبید یعنی کیک پخته شده است.

مرحله نهم 

سپس به صورت دلخواه کیک را برش می زنیم و همانطور که داغ هست یک لیوان مواد شکلات که کنار گذاشته بودیم را روی آن می ریزیم و چند دقیقه صبر میکنیم تا شکلات به خورد کیک برود.

 کیک خیس

کیک خیس شکلاتی

 

نکات مهم تهیه کیک خیس شکلاتی :

در مرحله ششم وقتی آرد را به مواد اضافه میکنیم نباید زیاد هم بزنیم که باعث می شود پف کیک گرفته شود.

 15 دقیقه قبل از اینکه شروع به پختن کیک بکنیم باید فر را گرم کنیم و در دمای 170 درجه بگذاریم.

تا 20 دقیقه بعد از آن که قالب را درون فر گذاشتید در فر را باز نکنید که باعث می شود پف کیک گرفته شود.

برای تزیین کیک از خلال پسته ، خلال بادام و شکلات چیپسی می توانید استفاده کنید.

 

نکات تکمیلی در مورد کیک خیس

کیک خیس جزو کیک و شیرینی - انواع کیک میباشد

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 25دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 35دقیقه میباشد .

کیک خیس را می توانید در وعده دسر - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 8 نفر مناسب میباشد .

 

منبع : نمناک 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied