شمانیوز
شما نیوز

ورود سامانه جدید به کشور از اواخر هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: با خروج سامانه فعلی فعال در کشور از فردا دما در اکثر مناطق کشور افزایش پیدا خواهد کرد.

ورود سامانه جدید به کشور از اواخر هفته

صادق ضیائیان درخصوص آخرین شرایط جوی کشور بعد از ورود سامانه جدید بارشی که با افت دما در اکثر نقاط ایران همراه بود، اظهار کرد: براساس اطلاع‌رسانی قبلی که انجام شده بود شاهد افت محسوس دما در چند روز گذشته در برخی مناطق کشور بودیم که صبح امروز حتی شاهد رسیدن دما به زیر صفر هم بودیم. یکی از این استان‌ها در مرکز استان اردبیل بود که دما به 2 درجه زیر صفر رسید.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته برهمین اساس شاهد بارش‌هایی در استان‌های یزد، کرمان، کهگیلویه‌وبویراحمد و استان‌های ساحلی خزر مثل مازندران و گلستان بودیم و حتی بعضی از ایستگاه‌ها بارش‌هایی را در اصفهان و سیستان و بلوچستان گزارش کردند.  

وی تصریح کرد: عمده فعالیت این سامانه به پایان رسیده و انتظار داریم از فردا روند افزایش دمایی را در اغلب مناطق کشور شاهد باشیم و دما به حال طبیعی خود برگردد اما همچنان طی چند روز آینده بارش‌های پراکنده‌ای در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و برخی مناطق استان‌ کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که با خروج این سامانه از کشور از اواخر جمعه و اوایل روز شنبه یک سامانه جدید دیگر وارد کشور خواهد شد، گفت: ابتدا شمال غرب را در برگرفته و به تدریج استان‌های حاشیه دریای خزر را شامل و سپس بخش‌های از استان‌های واقع در عرض‌های پایین‌تر را در بر می‌گیرد که در مورد فعالیت این سامانه در روزهای آینده گزارش‌های لازم ارائه خواهد شد.

 

 

منبع: تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied