شمانیوز
شما نیوز

بیماران کرونا از مبتلایان به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی‌های خود دریافتند بیمارانی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند، نسبت به افراد مبتلا به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند.

بیماران کرونا از مبتلایان به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بررسی‌های خود دریافتند بیمارانی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند، نسبت به افراد مبتلا به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند.

پژوهش جدیدی که در "مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا"(CUIMC) انجام شده است، نشان می‌دهد که بیمارانی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند، نسبت به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا جوان‌تر هستند.

یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران در بخش انفورماتیک زیست‌پزشکی دانشگاه کلمبیا، به بررسی پایگاه داده‌های حوزه سلامت پرداختند. آنها در این پژوهش، ۳۴ هزار نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ ساکن سه قاره متفاوت را مورد بررسی قرار دادند تا جزئیات بیشتری را در مورد ویژگی‌های مربوط به این بیماران ارائه دهند و به تصمیم‌گیری برای مراقبت از بیماران بستری شده کمک کنند.

این پژوهش نشان داد بیمارانی که به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ بستری می‌شوند، در آمریکا و اسپانیا بیشتر مرد هستند اما در کره جنوبی بیشتر زنان را شامل می‌شوند. سن بیماران بستری شده، تفاوت داشت اما سن متداول در اسپانیا و آمریکا، بین ۶۰ تا ۷۵ سال بود. سن بیمارانی که به خاطر آنفلوآنزا بستری شده بودند، بیشتر بود و بیشتر آنها زن بودند.

بیشتر بیمارانی که به خاطر کووید-۱۹ بستری بودند، از بیماری‌های دیگری نیز رنج می‌بردند. برای نمونه، ۲۴ تا ۷۰ درصد بیماران به فشار خون، ۱۳ تا ۴۳ درصد به دیابت و چهار تا ۱۵ درصد به آسم مبتلا بودند. به رغم وجود این بیماری‌ها، شرایط سلامتی عمومی این بیماران نسبت به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا بهتر بود. بیماری مزمن انسدادی ریه، بیماری قلبی- عروقی و فراموشی، مشکلاتی بودند که در بیماران بستری شده مبتلا به آنفلوآنزا بیش از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ وجود داشت.

"ادوارد برن"(Edward Burn)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: این پژوهش به ما امکان می‌دهد تا سوابق بیمارانی را که به خاطر کووید-۱۹ بستری شده‌اند، بهتر درک کنیم. به رغم شرایط ضعیف سلامتی و محدودیت امید به زندگی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹، شرایط آنها بدتر از بیمارانی نیست که به خاطر آنفلوآنزا بستری شده‌اند. این پژوهش‌ می‌تواند دلیل بالا بودن میزان مرگ و میر را در میان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ مشخص کند.

"سنگ چان یو"(Seng Chan You)، سرپرست این پروژه گفت: جالب‌ترین قسمت پژوهش ما این است که بدون لطمه زدن به حریم خصوصی بیماران، جزئیاتی را در مورد ویژگی‌های هر بیمار ارائه می‌دهد. توجه به همه‌گیری کووید-۱۹، بسیار مهم است زیرا ما نمی‌دانیم که همه‌گیری بعدی چه زمانی خواهد بود. گردآوری ویژگی‌های مهم مربوط به هر بیمار، امکان پژوهش در سطح جهانی را فراهم می‌کند.

"پاتریک ریان"(Patrick Ryan)، از پژوهشگران این پروژه گفت: علم و همکاری پژوهشگران، هیچ زمانی به اندازه حالا و بروز همه‌گیری کووید-۱۹، اهمیت نداشته است. ما سال‌ها با یکدیگر همکاری کرده‌ایم تا تحلیل‌های پیشرفته‌ای را ارائه دهیم. اکنون با گذاشتن نتایج این بررسی‌ها در اختیار یکدیگر می‌توانیم به داده‌های قابل اطمینانی در مورد کووید-۱۹ دست یابیم که به ما در مقابله با این بیماری کمک می‌کنند.

"دنیل پریتو آلهامبرا"(Daniel Prieto-Alhambra)، از پژوهشگران این پروژه گفت: این پژوهش، یک کار اساسی است که می‌تواند به بررسی‌های آینده در مورد کووید-۱۹ کمک کند.

این پژوهش، در مجله "Nature Communications" به چاپ رسید.

 

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied