شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه پاستای آلفردو در 10دقیقه

از بین تمام انواع پاستا که در سرتاسر دنیا تهیه می شود “پاستا پنه” با سس آلفردو بسیار محبوب می باشد و طرز تهیه این پاستای ایتالیایی بسیار ساده می باشد.

آموزش و طرز تهیه پاستای آلفردو در 10دقیقه

پاستا یکی خوشمزه ترین غذاهایی که می توان برای ناهار و شام تهیه کرد بدون شک پاستا پنه مرغ با سس آفردو است چون علاوه بر این که این پاستا بسیار خوشمزه می باشد خیلی راحت و سریع نیز آماده می شود و اگر نکاتی که در این دستور تهیه گفته می شود را به خوبی رعایت کنید حتما می توانید به راحتی این غذای ایتالیایی را تهیه کنید.

 

مواد لازم پاستا پنه :

مواد اولیه مقدار

 
پاستا پنه  نصف بسته
سینه مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد متوسط
قارچ 5 عدد بزرگ
سیر 2 حبه
پنیر پارمزان 100 گرم
خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری
آرد گندم 2 قاشق غذاخوری
کره 50 گرم
آویشن ، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
جعفری خرد شده 2 قاشق
روغن به مقدار لازم

 دستور تهیه پاستا پنه با سس آلفردو:

 

مرحله اول ( آماده سازی مواد اولیه)

  • پیاز موجود را به صورت خلالی خرد کنید و کنار بگذارید.
  • دو حبه سیر را به خوبی خرد کنید.
  • قارچ های موجود را به صورت ورقه ای خرد کنید و کنار بگذارید.
  • سینه مرغ را به صورت خلالی خرد کنید .

مرحله دوم

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن را درون تابه ای مناسب می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و پیاز خرد شده است را اضافه میکنیم و تفت می دهیم.وقتی پیاز ها کمی طلایی شد ، سیر را اضافه میکنیم و کمی تفت می دهیم.

 

مرحله سوم

در این مرحله ابتدا مقداری حرارت را زیاد می کنیم و سپس قارچ های خرد شده را اضافه میکنیم و مقداری تفت می دهیم تا رنگ آنها تغییر کند.

 

مرحله چهارم

بعد از اینکه قارچ ها به خوبی تفت داده شد حرارت را کم میکنیم و سینه مرغ خرد شده را اضافه می کنیم تا مرغ مغز پخت شود و سپس کمی نمک، فلفل سیاه و آویش را اضافه میکنیم تا مرغ طعم دار شود و وقتی سینه مرغ به خوبی مغز پخت شد شعله را خاموش کنید و تابه را کنار بگذارید. 

 

مرحله پنجم ( آماده سازی سس آلفردو)

ظرف مناسبی به مانند تصویر زیر انتخاب کنید و روی شعله قرار دهید و سپس کره را اضافه کنید و وقتی ذوب شد، آرد را اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کند.

 

سپس شیر را کم کم و در چند مرحله اضافه میکنیم و در هر مرحله به خوبی هم می زنیم تا به خوبی مخلوط شود و سپس مقداری آویشن، نمک و پودر فلفل سیاه را اضافه میکنیم و به خوبی هم می زنیم ( حدود 5 دقیقه) و سپس خامه را اضافه میکنیم و دوباره هم می زنیم و در آخر پنیر پارمزان را اضافه میکنیم و تا زمانی که سس به غلظت مناسب نرسیده به هم زدن ادامه می دهیم.

 

مرحله ششم ( آماده سازی پاستا پنه)

ابتدا قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و مقداری آب درون آن بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا به جوش آید و سپس مقدار کمی نمک و روغن را اضافه کنید و سپس پاستا ها را درون قابلمه ریخته و حدود 10 دقیقه بعد پاستا آماده می شود و باید آبکش شوند.

 

مرحله هفتم

تابه مواد اولیه(قارچ و...) که در مرحله چهار کنار گذاشته بودیم را برداشته و دوباره روی شعله قرار می دهیم و پنه ها را به آن اضافه می کنیم و مقدار مخلوط می کنیم.

 

سپس سس آلفردو را اضافه کنید و به خوبی آنها را مخلوط کنید تا به خرد پنه ها برود و سپس آماده سرو می باشد.

 

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied