شمانیوز
شما نیوز

احتمال مصونیت طولانی بعد از ابتلا به کرونا

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد، ممکن است افرادی که به کووید-۱۹ شدید مبتلا می‌شوند، مصونیت طولانی‌مدت به این ویروس داشته باشند.

احتمال مصونیت طولانی بعد از ابتلا به کرونا

پژوهشگران اظهار کردند: این یافته برای بیماران اطمینان‌بخش است که سیستم ایمنی بدن در پاسخ به سارس-کووید-۲ (SARS-CoV-۲) ویروسی که باعث ایجاد بیماری کووید-۱۹ می‌شود، آنتی‌بادی ایجاد می‌کند.

دکتر ریشل چارلز از بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان عمومی ماساچوست بوستون گفت: «اما ازنظر مدت‌زمان پاسخ این آنتی‌بادی‌ها همچنان شکاف بزرگ علمی وجود دارد. »

گروه وی بیش از ۳۰۰ نمونه خون بیماران کووید-۱۹ را بررسی کرد که بیشتر آنان به کووید-۱۹ شدید مبتلا بودند.

شایان‌ذکر است که نمونه‌ها حداکثر چهار ماه پس از ظهور علائم بیماری گرفته شدند.

محققان دریافتند که اندازه‌گیری آنتی‌بادی به نام ایمونوگلوبولین در شناسایی بیماران آلوده که حداقل به مدت ۱۴ روز علائم دارند، بسیار دقیق است. سطح آنتی‌بادی‌ها به مدت چهار ماه، بالا باقی‌ ماند و با سطح بالایی از آنتی‌بادی‌های محافظ دیگر در ارتباط بود و با گذشت زمان کاهش نیافت.

چارلز گفت: «این بدان معناست که به‌احتمال‌زیاد افراد برای یک دوره زمانی محافظت می‌شوند. ما نشان دادیم که پاسخ‌های کلیدی آنتی‌بادی به کووید-۱۹ همچنان پابرجا هستند.»

محققان همچنین دریافتند، بیماران مبتلابه کووید-۱۹ دارای پاسخ ایمونوگلوبولین و ایمونوگلوبولین هستند که طی دو ماه و نیم سطح آن کاهش می‌یابد.

چارلز افزود: «اکنون می‌توانیم بگوییم که اگر بیمار پاسخ IgA و IgM داشته باشد، احتمالا طی دو ماه گذشته به ویروس آلوده‌شده است.»

دکتر جیسون هریس، متخصص بیماری‌های عفونی کودکان گفت: دانستن اینکه یک پاسخ ایمنی چه مدت طول می‌کشد می‌تواند به اطلاعات دقیق‌تری در مورد شیوع بیماری کووید-۱۹ کمک کند.

هریس افزود: «دانستن اینکه پاسخ‌های آنتی‌بادی چه مدت ادامه دارد، قبل از اینکه بتوانیم از آزمایش آنتی‌بادی برای ردیابی شیوع کووید-۱۹ و شناسایی کانون‌های بیماری استفاده کنیم، ضروری است.»

نتایج این تحقیق به‌صورت آنلاین در نشریه Science Immunology منتشرشده است.

 
منبع: ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied