شمانیوز
شما نیوز

چالش مومو واقعیت دارد؟ + جزئیات

بازی ترسناک چالش مومو پس از نهنگ آبی روی کار آمد و موجب افزایش خشونت در جامعه و تشویق کودکان به خودکشی می شود.

چالش مومو واقعیت دارد؟ + جزئیات

بازی ترسناک چالش مومو پس از نهنگ آبی روی کار آمد و موجب افزایش خشونت در جامعه و تشویق کودکان به خودکشی می شود. افزایش بازیکنان چالش مومو در ایران موجی از نگرانی را به همراه داشت. پلیس به این بازی ورود کرده است اما چالش مومو چیست؟ در ادامه خبر با افکارنیوز همراه باشید تا با خطرات چالش مومو برای فرزندانتان آگاه شوید. 

تشویق کودکان به خشونت و خودکشی اصلی ترین هدف این چالش است. چالشی که در آن پیام ها به صورت فارسی ارسال می شود و پس مدتی شروع به آزار و اذیت کاربر می کند و با ارسال تصاویر و فیلم های خشونت آمیز موجی از ترس را به راه می اندازد. چالش مومو جدیدترین بازی ترسناک است و بیشتر پیام ها از طریق واتساپ به کاربران ارسال می شود.

 

 

چالش مومو چیست؟

این روزها صحبت‌های زیادی در مورد داستان ترسناکی به نام «چالش مومو» مطرح می‌شود که گفته می‌شود کودکان را به خودکشی و حملات خشونت‌آمیز تشویق می‌کند؛ اما کارشناسان و مسئولان می‌گویند این چالش ابداً جدی نیست. ماجراهایی که درباره این چالش مطرح می‌شود، چقدر صحت دارد؟

هرازگاهی شنیده می‌شود که چالش‌هایی محیط شبکه‌های اجتماعی را پر کرده و افرادی که در این شبکه‌ها قرار دارند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.اما زمانی که این چالش‌ها افراد کم سن و سال را هدف بگیرد باید کمی نگران باشیم؛«چالش مومو» یکی از این موارد است.

تقریبا تمامی وب سایت های خبری معروف به تازگی در رابطه با این بازی یا چالش خطرناک مباحثی را عنوان کرده اند و این بازی تبدیل به یکی از تیتر های یک خبری شده است. بازی مومو از طریق واتس اپ قابل انجام است و بیشتر شبیه به یک چالش است تا بازی. اما از آنجا که اکثر افراد با بازی نهنگ آبی، با این گونه چالش ها آشنا شده اند، در نتیجه همچنان از چالش مومو با نام بازی مومو نیز یاد می شود.

اما مومو یا Momo چیست؟ مومو در حقیقت یک اکانت واتس اپ است که تصویر پروفایل آن، تصویری از یک دختر است که به شکل بسیار زشتی همراه با یک خنده جوکر مانند، در آمده است. در واقع تصویر پروفایل مومو فتوشاپ یا ویرایش شده نیست، بلکه تصویری از یک مجسمه از مجموعه آثار عروسک های نمایشگاه توکیو ژاپن است که قسمت هایی از آن بریده شده و تنها تصویر صورت زشت آن، در پروفایل نمایش داده شده است.

این موجود در افسانه های ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچه ها نیز می کرده اند. تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.

 

 

آغاز چالش مومو

اما داستان خطرناک شدن Momo از فیس بوک آغاز گردید. پس از معرفی و مشهور شدن این مجسمه، در یک گروه فیس بوک، کاربران برای ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس به چالش کشیده شدند. برخی از آن ها چنین بیان می کردند که اگر پیامی را برای مومو ارسال کنند، مومو پاسخ آن ها را با تصاویری وحشتناک، خشونت آمیز و حتی تهدید می دهد.

با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر می رسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمی تواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.

این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز می شود و پس از آن پیام های تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال می گردد.

 

 

 

خطرات Momo چیست؟

سوالی که ممکن است برای برخی از کاربران پیش آمده باشد این است که ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس و احیانا دریافت چند تصویر و پیام، که به آن ها می توان اهمیتی نداد، چه خطراتی می تواند داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم گزینه های زیر را عنوان کنیم.

امکان سرقت اطلاعات کاربران

ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن شما در پروفایل مومو

دریافت وقت و بی وقت پیام های خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک

ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان

امکان اخاذی و باج خواهی از افراد

تاکنون تنها یک خودکشی منتسب به بازی مومو اعلام شده است که مربوط به دختری ۱۲ ساله بوده که از تمامی مراحل خودکشی خود، فیلم تهیه کرده است.

از آنجا که این چالش در واتس اپ انتشار می یابد و ذخیره هر شماره ای در واتس اپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز در واتس اپ طرف مقابل می شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره خود را به او داده اید و او می تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما نماید.

حتی پس از دیلیت اکانت واتس اپ و ایجاد یک حساب جدید، چون از همان شماره استفاده کرده اید، مومو بار دیگر شما را خواهد یافت و می تواند ارسال پیام های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد.

همچنین گزارشاتی از تماس مومو با افراد نیز دریافت شده است که حتی با وجود پاک کردن واتس اپ، از طریق شماره تلفن با آن ها تماس برقرار کرده و تهدید های خود را آغاز می کند.

اگر درگیر چالش مومو شده اید، بهترین راهکار پاک کردن حساب واتس اپ و استفاده از یک شماره جدید می باشد تا از شر پیام ها و تصاویر وحشتناک این پروفایل خطرناک، رهایی یابید.

 

منبع:افکارنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied