شمانیوز
شما نیوز

کاهش ۲۳ درصدی تلفات حوادث رانندگی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: تعداد متوفیان حوادث رانندگی در جاده های برون شهری استان اصفهان در ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۲۳ درصدی تلفات حوادث رانندگی

مهدی خضری در نشست هم اندیشی ایمنی که با حضور مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان اصفهان، جمعی از فرماندهان پلیس راه شهرستان ها و تعدادی از تشکل های صنفی حمل ونقل استان اصفهان برگزارشد، اظهار کرد: اهمیت موضوع ایمنی حمل ونقل بر هیچ کس پوشیده نیست اما موقعیت ویژه جغرافیایی استان ، حجم بالای ترافیک و طول راه ها، حجم بالای کالای حمل شده و تعداد مسافرانی که سالانه از استان اصفهان جابه جا می شوند، اهمیت این موضوع را در استان اصفهان دوچندان کرده است.

 وی رمز موفقیت استان اصفهان در اجرای موفق طرح های ارتقا ایمنی راه ها را همکاری بین بخشی و جلوگیری از اقدامات جزیره ای دستگاه ها دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با محوریت کمیسیون ایمنی استان اصفهان تصمیمات خوب در زمان های مناسبی اتخاذ شد که در نهایت به کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در استان اصفهان انجامید.

خضری نقش پلیس راه استان اصفهان در نیل به این هدف خطیر را پراهمیت برشمرد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی بر اساس تحلیل داده های اطلاعاتی توانستیم جایگاه استان را به طرز قابل توجهی در زمینه اقدامات موثر برای کاهش تصادفات جاده ای ارتقا دهیم.

وی به تشریح جایگاه استان اصفهان در زمینه حمل ونقل کالا و مسافر اشاره و اضافه کرد: استان اصفهان در حمل و نقل کالا رتبه اول و در حوزه مسافر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، لذا می طلبد که بحث ایمنی به صورت ویژه رصد و پیگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به نقش مرکز اطلاعات مدیریت راه ها و حمل و نقل جاده ای در این مسیر اشاره و خاطر نشان کرد: افزایش قابل توجه تجهیزات هوشمند حمل و نقل منجر به موفقیت در اجرای طرح های مدیریت سرعت در محورهای خاص و پرتردد استان شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح محور ایمن استان اصفهان باهمکاری پلیس و سایردستگاه ها در اتوبان اصفهان-کاشان-قم  گفت: با فعالسازی تجهیزات حمل ونقل هوشمند در این محور تصادفات منجر به فوت و سرعت متوسط کاهش یافته است.

در پایان این جلسه از رئیس و جانشین  پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان و جمعی از فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان اصفهان به مناسبت هفته نیروی انتظامی تقدیر و تشکر شد.

 

 

منبع: گسترش نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied