شمانیوز
شما نیوز

اثرات کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب می‌شود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.

اثرات کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی
سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره کاهش ساعت فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت اظهارداشت: شهرداری تهران پیشنهاد کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوسرانی) را ارائه نکرد.

وی با تأکید براینکه تصمیم گیری مذکور توسط ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شده، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، به شهرداری کلانشهرها دستور داده تا ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کاهش داده شود. اینکه تصمیم کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی کارشناسی شده بوده یا خیر را باید از ستاد ملی مقابله با کرونا پرسید.

هاشمی ضمن اشاره به حضور شهردار تهران در جلسات هیأت دولت و جلسات عالی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور، بیان کرد: اخیراً شهردار تهران در این جلسات شرکت نمی‌کند. اگر در زمان جلسه اتخاذ تصمیم برای کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی، شهردار تهران هم حضور داشت شاید نتیجه تصمیم گیری به نحوی دیگر بود.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی سبب می‌شود مترو و اتوبوسرانی تا سقف ۲۰۰ هزار نفر با کاهش مسافر مواجه شوند.

وی ضمن اشاره به دستور دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: محدودیت فعالیت حمل و نقل عمومی اعمال شده و تا مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. اگر تصمیمات دیگری هم ستاد ملی مقابله با کرونا درباره حمل و نقل عمومی اتخاذ کند، شهرداری تهران آن را اجرا می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه موضوع کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بررسی شده است، افزود: بنابر نظر کارشناسان بهتر بود که کاهش ساعت فعالیت این دو وسیله نقلیه عمومی در ساعات اوج ترافیک اتفاق می‌افتاد اما مساله این است که جمعیت به سطح شهر آمده و معابر اصلی و فرعی شهر قفل می‌شد. بنابراین به اجبار ساعات پایانی فعالیت مترو و اتوبوسرانی (۲۳:۰۰) کاهش داده شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تأکید براینکه کاهش ساعت فعالیت مترو و اتوبوسرانی حامل یک پیام مهم است، گفت: شهروندان باید در شرایط قرمز شیوع بیماری کرونا، تردد کمتری داشته باشند و در صورت نیاز و ضرورت از خانه خارج نشوند.

 از روز سه شنبه ٢٠ آبان ۱۳۹۹ به مدت یک ماه، اتمام ساعت کاری تمامی خطوط داخلی مترو ساعت ۲۰:۳۰ و خط متروی کرج و گلشهر تا ساعت ٢٠ است. همچنین به منظور اعمال محدودیت و کاهش فعالیت در خطوط اتوبوسرانی پایان زمان فعالیت ناوگان در تمامی خطوط BRT (انبوه بر) در مسیر رفت (آخرین اعزام) ساعت ٢٠ و در مسیر برگشت آخرین اعزام به ساعت ۲۰:۳۰ کاهش یافته است.

 
 
منبع: فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied