شمانیوز
شما نیوز

باران و برف و تگرگ در کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور، گفت: از یک شنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

باران و برف و تگرگ در کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در بسیاری از نقاط کشور، گفت: از یک شنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود.

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز در اغلب نقاط کشور بارش باران و وزش باد داریم، اما این شرایط جوی در شمال غرب و غرب کشور، جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و گلستان حاکم نیست.

وی ادامه داد: امروز در مناطق جنوبی در کنار بارش باران و وزش باد و رعد و برق و گاهی تگرگ و همچنین در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز شدت بارش ها در غرب گیلان و در استان‌های فارس، کرمان، بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است.

اصغری گفت: روز شنبه ۲۴ آبان فعالیت این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی بیان کرد: از یک شنبه ۲۵ آبان موج بارشی دیگری وارد کشور می‌شود که از طرفی جنوب غرب کشور شامل استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می دهد و از سوی دیگر در برخی نقاط از غرب سواحل خزر و همچنین شمال غرب کشور موجب بارش پراکنده خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز دوشنبه ۲۶ آبان این سامانه تقویت شده و در جنوب غرب کشور موجب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و نیز در برخی نقاط غرب سواحل خزر و شمال غرب سبب ریزش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می شود.

اصغری گفت: سه شنبه ۲۶ آبان شاخه شمالی این سامانه با ریزش هوای سرد از عرض های بالاتر تقویت شده در شمال غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سرسبزی بارش برف خواهد داد؛ همچنین در جنوب غرب و غرب کشور هم رگبار پراکنده و در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف خواهیم داشت.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت یازده و پنج درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد و بیرجند با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

 

 

منبع: برترین ها

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied