شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

احضار وزیر بهداشت به مجلس/ چرا وزارت بهداشت علت فاجعه لردگان را نمی گوید؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی از احضار وزیر بهداشت به مجلس در خصوص ابتلای ساکنان روستای چنار محمودی لردگان به ایدز خبر داد.

احضار وزیر بهداشت به مجلس/ چرا وزارت بهداشت علت فاجعه لردگان را نمی گوید؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ۱۸۰ نفر از جمعیت ۱۸۰۰ نفری یک روستا به ایدز مبتلا شدند در حالی که در یک بندر بین المللی پر رفت و آمد هم امکان چنین شیوع گسترده ای وجود ندارد و درصد آلودگی تا این حد نمی تواند باشد، چه رسد به یک روستای دور افتاده کوچک در لردگان.

این نماینده در ادامه نوشته است: علت این شیوع را روابط غیر متعارف و معتادان تزریقی اعلام کردند در حالی که در آن روستا اصلا چنین نمونه هایی نبود و مردم منطقه به خاطر تهمت های ناروایی که به آنها زده بودند شورش هایی انجام دادند.

یک سال از آن ماجرا می گذرد و تنها اتفاقی که افتاده این بوده که به افرادی که به ایدز مبتلا شده اند ماهانه یک میلیون تومان از طریق کمیته امداد مستمری می دهند و کسی نمی گوید این فاجعه چرا اتفاق افتاده است.

در این فاجعه یک نوزاد شش ماهه نیز مبتلا به ایدز شد در حالی که مادرش سالم بود.حال این نوزاد چطور مبتلا شده خدا عالم است.

علیرضا بیگی نوشته است: حالا دور این روستا سیم خاردار کشیده اند و هیچ کس با اینها مراوده و داد و ستد ندارد و مردم روستا کاملا در انزوا به سر می برند، باید معلوم شود وزارت بهداشت بعد از یک سال چرا شفاف سازی و علت اتفاق را بیان نمی کند.

بنده از وزیر بهداشت طرح سوال کردم و به کمیسیون بهداشت و درمان ارجاع شده و وزیر بهداشت و معاون تحقیقات باید جواب دهند که البته این معاون تحقیقات بعد از مصاحبه دکتر احمدی نژاد استعفا داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied