شمانیوز
شما نیوز

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه

رفیعی گفت:روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و از روز شنبه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از شنبه

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امروز سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب و مرکز کشور از جمله استان‌های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، فارس، اصفهان و بوشهر فعال بوده است گفت: در استان‌های تهران ، البرز قزوین، جنوب زنجان ،سمنان، گیلان و یزد ، شاهد بارش‌ به صورت پراکنده همراه با  مه خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: در استان‌های جنوبی،  رگبار و رعد وبرق، وزش باد و در ارتفاعات  بارش برف و مه غلیظ پیش بینی می شود.

رفیعی افزود: روز پنج شنبه بارش در غرب و جنوب غرب، سواحل شمالی، شمال شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز خواهد بود.

او بیان کرد: هواشناسی در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی کرده است.

رفیعی با بیان اینکه بارندگی امروز در شمال و شرق خوزستان، لرستان و نیمه غربی چهارمحال و بختیاری شدت بیشتری دارد گفت: فردا در قزوین، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه پنج شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شمال خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی می شود، گفت: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم است و شنبه سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود.

او  افزود: پیامد ورود این سامانه بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، کاهش دما در مناطق جنوبی، رگبار و رعد وبرق وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: امشب و فردا شمال خلیج فارس به سبب ابر‌های همرفتی مواج است و روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

او درباره وضعیت آب هوای تهران هم گفت:فردا آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق و در برخی از ساعات بارش باران خواهد بود.  بیشترین دمای تهران  به ۱۲ درجه و کمترین آن به ۷ درجه می رسد.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied