شمانیوز
شما نیوز

دو شهر دیگر به شهرهای قرمز گیلان افزوده شد

جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان گفت : دو شهر تالش و آستارا بخ شهرهای قرمز گیلان از نظر شیوع کرونا و آمار مبتلایان به کووید ۱۹ افزوده شد.

دو شهر دیگر به شهرهای قرمز گیلان افزوده شد

محمود قاسم نژاد چهارشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه استانی سیما افزود : تا کنون شهرهای رشت و رودبار در وضعیت قرمز قرار داشتند اما طی روزهای اخیر این دو نیز افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۲ هفته است که طرح محدودیت هوشمند در استان همزمان با کشور در حال اجراست، عنوان کرد : به طور قطع پانزده روز بعد از اجرای طرح نتایج آن مشخص و محسوس خواهد شد و هنوز در دوره قرنطینه و محدودیت هستیم.

وی افزود : با وجود افزوده دو شهر به شهرهای قرمز استان، آمار ۲ روز اخیر نشان می دهد که تعداد مبتلایان جدید در بیمارستان ها کمتر شده است.

وی تصریح کرد: البته یکی از علت های در وضعیت قرمز بودن و یا نارنجی شدن شهر ها این است که همزمان با اجرای طرح محدودیت هوشمند، طرح شهید سلیمانی را همزمان با کشور در استان شروع کردیم که مبتلایانی که به مراکز درمانی و بیمارستان ها مراجعه نکرده اند را شناسایی می کند.

وی افزود: پشتیبانی های لازم برای اجرای این طرح در استان انجام شده و اکنون یک هفته است که فرمانداران ۱۶ شهرستان و بسیج مستضعفان و شبکه های بهداشت در حال بیمار یابی هستند و یکی از دلایلی که بیماران ما طی روزهای اخیر افزایش یافته آن است که بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند، اکنون شناسایی شده و می شوند.

قاسم نژاد تصریح کرد: البته این خبر بد نیست به این دلیل که روزهای اول این افراد در خانه خود شناسایی و یا قرنطینه خانگی و یا به بیمارستان ارجاع داده می شوند و یا اگر در قرنطینه غیر بیمارستانی بودند.

و افزود : اکنون ۴۲ مرکز اقامتی زیر نظر میراث فرهنگی آماده است و چنانچه بیماران بخواهند در قرنطینه غیر بیمارستانی باشند، آنجا تحت مراقبت قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نتایج اجرای این طرح ۲ هفته دیگر در تعداد مبتلایان مشخص خواهد شد که ما امیدواریم که آمارها با اجرای این طرح ها و کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر کم شود.

قاسم نژاد افزود : بر اساس بررسی های دانشگاه علوم پزشکی بیشترین طبق اعلام خود آنان در دورهمی های خانوادگی حضور داشته اند که نشان دهنده نقش این تجمعات در شیوع این ویروس و روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است و طی این ایام گذشته کمتر به این موضوع و نقش مراسم عروسی ها و تجمعات و دورهمی در این شیوع از سوی مردم توجه لازم نشده است.

وی از مردم خواست : به منظور حفظ سلامت خود و عزیزان شان پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

جانشین رئیس ستاد کرونا در گیلان اظهار داشت: احتمال تمدید محدودیت ها وجود دارد که در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری خواهد شد و ما از شهروندان درخواست می کنیم که دستورالعمل ها همچنان رعایت شود.

 

 

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied