شمانیوز
شما نیوز

آمپول سوستانون برای چه چیزی تجویز می شود + عوارض

سوستانون یک آمپول برای افزایش حجم بدنسازان است که عوارضی مانند افزایش رشد موی زائد و ریزش موی سر دارد و بهتر است به ناحیه یک چهارم بالائی بیرونی باسن تزریق شود.

آمپول سوستانون برای چه چیزی تجویز می شود + عوارض

آمپول سوستانون در خون فعالیت بالایی دارد. این دارو هم در افزایش قدرت و هم در افزایش حجم بسیار موثر می باشد. کمترین دوزی که باعث تاثیر آمپول سوستانون می باشد 250 تا 500 میلی گرم در هر 10 روز می باشد. چون دوره اثر بخشی آمپول سوستانون نسبت به سایر تستسترون ها نظیر سایپیونات و انانتات که نیاز به تزریق هفتگی دارد بیشتر بوده و در مبتدیان نیازی به تزریق هر هفته نمی باشد و به عقیده بسیاری از کارشناسان تزریق هر 10 روز یک بار آمپول سوستانون نیز خالی از تاثیر نمی باشد و همچنین این داروی ترکیبی عوارض جانبی کمتری نسبت به خیلی از استرئید ها دارد از این رو یک ترکیب معجزه آسا می باشد

 

همچنین گفته می شود سوستانون کمتر به غدد داخلی آسیب می زند و ترشح آنتی بادی های بدن که در مقابل مصرف داروهای خارجی در بدن ترشح می شود کمتر است به طوریکه در مورد سوستانون می توان گفت که عوارضی ندارد یا عوارض آن بسیار نا چیز است.

در دوره های حجم مصرف هم زمان سوستانون با داروهای خوراکی مثل وینسترول و آناوار (اکس اندرلون) تاثیر خوبی دارد و مصرف هم زمان با این داروها نیز عوارض جانبی کمی دارد.

 

سوستانون چیست و برای چه استفاده می شود؟ 

سوستانن یک آمپول تزریقی روغنی است که از 4 نوع تستوسترون متفاوت به قرار ذیل تشکیل شده است:

  • 30 میلی گرم تستوسترون پروپیونات

  • 60 میلی گرم تستوسترون پنیل پروپیونات
  • 60 میلی گرم تستوسترون ایزوکپروات
  • 100 میلی گرم تستوسترون دکانوات

ترکیبات تستوسترون در زمان آزاد می شوند برای اینکه تاثیر آنی هنگام فعال بودن در بدن به مدت یک ماه برای جذب فراهم می کنند .همچون تستوسترون های دیگر سوستانن یک استروئید آندروژنی با تاثیر سازنده قطعی می باشد.

 

بنابراین و بدین خاطر ورزشکاران عموماً سوستانن را به منظور افزایش حجم عضلانی برای افزایش قدرت به کار می برند . ویژگی سوستانن این است که ذخیره آب کمتر و عوارض جانبی استروژنیک کمتری را دارا می باشد .

 

این ویژگی ها برای پرورش اندام کاران بی اندازه مفید است کهGynecomastiaکمتری را تحمل می کنند و از طرفی اثر سازندگی تستوسترون تزریقی باز جستجو می شود .

 

احتباس آب کاسته شده ای که سوستانن به دنبال دارد باعث شده که استروییدی مورد علاقه و دلخواه برای پرورش اندام کاران و ورزشکاران به شمار بیاید که مورد توجه نیز قراربگیرد و همچنین برای تفکیک و ساخت عضلات ، یک پایه و اساس قطعی محسوب بشود.

 

نقش سوستانون در افزایش حجم عضلات ورزشکاران

این دارو بیشتر به عنوان حجم دهنده عضلات بکار می رود زیرا قدرت و حجم عضلات را به سرعت و بطور فوق العاده افزایش می دهد

 

مضرات آمپول سوستانون :

از آنجا که سوستانون یک آندروژن قوی بشمار می رود انتظار بروز عوارض جانبی را داریم که عبارتند از:

 

  • چرب شدن پوست ، آکنه، رشد موی بدن و صورت و کچلی زودرس، برای اینکه چنین عوارض را به حداقل برسانید
  • حتما پروسکار یا پروسپار را به دوره درمان اضافه کنید. زیرا فرایند تبدیل تستوسترون به دی اچ تی (دی هیدرو تستوسترون) را محدود میکند.
  • در ضمن سوستانون بلافاصله وارد عمل شده و تولید طبیعی تستوسترون را متوقف میکند .
  • در پایان دوره مصرف دارو شاید مصرف (کوریونیک گونادوتروپین انسانی) یا کلومید (کلومیفن سیترات) / نولوداکس (تاموکسیفین سیترات) ضروری باشد. زیرا در این صورت شخص با مشکلات هورمونی مواجه نمی شود.
  • توجه داشته باشید یک ماه پس از آخرین تزریق بازهم سوستانون در بدن فعال باقی میماند. اگر یک ماه پس از قطع مصرف استروئید ، درمان با داروی کمکی را شروع کنید باز هم به تاثیرات آن دست نمی یابید . در عوض باید مصرف اچ سی جی ، کلومید/نولواذکس را دو یا سه هفته به تاخیر اندازید. تا در نقطه ای قرار بگیرید که به موجب آن مقدار آندروژن در خون به شدت کاهش یابد.

 

سوستانون چه فواید و مضراتی دارد؟

عوارض جانبی سوستانون

سوستانون از این جهت که آندروژنی قدرتمند است ممکن است عوارض جانبی قدرتمندی از قبیل:

  • چرب شدن پوست
  • آکنه
  • افزایش رشد موهای زاید و ریزش موهای سر
  •  

برای مهار کردن این عوارض نیز می توان از داروهای کم کننده عوارض بهره گرفت. این دارو تقریبا به مدت سه هفته در بدن به صورت فعال باقی می ماند و به همین علت نیز فاصله بین دو ترزیق پی در پی این دارو غالبا در حدود 10 روز توصیه می شود. دز موثر این دارو بین 250 میلی گرم در هر 10 روز الی 1000 میلی گرم در هر 7 روز تخمین زده می شود.

 

چون این دارو عوارض آندروژنی کمی دارد باعث می شود تا عوارضی مانند احتباس آب و نمک و ژنیکوماستی( بزرگ شدن سینه ها در مردان ) کمتر دیده شود و از این رو به تستسترون انانتات و سایپیونات ترجیح داده می شود.

 

عوارض جانبی داروی تزریقی سوستانون 

عوارض جانبی سوستانون که احتمال بروز آن بسیار کم است شامل کاهش گلبول سفید و ضعف ایمنی بدن که در اثر افزایش بیش از حد گلوبول قرمز دیده می شود و همچنین حالت تهوع پس از تزریق و خشونت و بم شدن صدا و احتباس آب و نمک و ژنیکوماستی و غیره می باشد البته احتمال بروز این عوارض بسیار پایین است.

 

بهترین و نیرومندترین اثر بخشی دارو در دوران حجم مصرف هم زمان این دارو با اکسی متالون و یا دیانابول می باشد که افزایش حجم و قدرت زیادی دارد ولی خاصیت آندروژنی آن بالا می باشد و برای تفکیک بیشتر و عوارض کمتر سوستانون را می توان با وینسترول(استنازول) یا پارابولان مصرف کرد.

 

برخی از ورزشکاران در مصرف این دارو زیاده روی کرده و دزهای بسیار بالایی از آن را مصرف می کنند. این عمل تحت هیچ شرایطی توصیه نمی شود.

 

همواره به این نکته توجه داشته باشید که دزهای مصرفی بالاتر از 750 یا 1000 میلی گرم در هفته با عوارض جانبی ناراحت کننده ای همراه خواهد بود. مصرف ترکیبی این دارو نیز به همراه دیگر داروهای استروئیدی، نتیجه کار را مطلوبتر خواهد کرد.

 

نحوه تزریق سوستاتون به چه صورت است؟

ناحیه تزریق سوستانون 

بهترین ناحیه یک چهارم بالائی بیرونی باسن ( عضله مدیوس گلوتئوس ) است . ] 7 الی 8 سانتی متر دور تر از قسمت استخوانی در مرکز باسن [ - ناحیه داخلی ران عمدتا برای نوزادن و کودکان به کار می رود و به غیر از باسن تزریق عضلانی در هیچ ناحیه دیگری به دلیل تجمع اعصاب و رگهای خونی توصیه نمی شود گرچه تزریق در بازوها و عضله پکتورال (سینه ) بسیار شایع است.

 

سرنگ سوستانون 

انتخاب سرنگ صحیح هم با توجه به اینکه اغلب استروئیدها محلول در روغن هستند بسیار نکته مهمی است . حجم سرنگ حداقل 3 سی سی مورد نیاز است و شماره سوزن 23 یا 22 بهترین حالت است . سرسوزن با شماره کمتر ضخیم تر می شود و برعکس به عنوان مثال سرنگ های انسولین سرنگهای 1 cc با سوزنهای خیلی نازک 25 و 27 هستند که اصلا مناسب نیست .

شماره های مختلف سر سوزنها کد رنگی متفاوت دارند و سر سوزن 22 مشکی و 23 آبی است سایر رنگها – 18 صورتی – 19 کرم – 20 زرد – 21 سبز – 25 نارنجی است. این رنگها در همه جای دنیا یکسان است.

 

سوستانون را چگونه تزریق کنیم؟

نحوه تزریق سوستانون

چند مرحله برای یک تزریق ایمن باید در نظر گرفته شود قبل از همه چیز دو پنبه الکی آماده کنید یکی برای استریل کردن محل تزریق و دومی تمیز کردن قسمت بالائی ویال (شیشه آمپول) که جدا می شود بعد از باز کردن سرنگ حدود 2 cc هوا را داخل سرنگ بکشید و آنرا داخل ویال خالی کنید ( اینکار موجب تسهیل کشیدن آمپولهای روغنی به سرنگ می شود) کشیدن مایع داخل آمپول را به اندازه یک جهارم تا نیم سی سی بیشتر از مقدار دارو و از روی نشانگر روی سرنگ انجام دهید .

 

ناحیه تزریقی برای آمپول سوستانون 

چند ضربه با انگشت بزنید تا حبابهای هوا بالا بیاید و یک چهارم تا نیم سی سی اضافی را داخل شیشه آمپول خالی کنید و سوزن را درآورید مجدد سرنگ را بالا بگیرید و چند ضربه بزنید که مابقی هوا بالا بیاید یک سوزن نو به سرنگ وصل کنید ( استفاده از دو سوزن در یک تزریق برای این است که هنگام کشیدن دارو به سرنگ و تماس به شیشه سوزن قدری کند شده و به تیزی یک سوزن نو نیست – به عبارت دیگر با باسن خود مهربان باشید ) .

خیلی مهم است سوزنی که برای تزریق استفاده خواهد شد نباید با هیچ سطحی و انگشتان شما تماس داشته باشد ویا با الکل تمیز شود حالا یکبار دیگر محل تزریق را با پنبه الکل تمیز کنید و سرنگ را بالا بگیرید و با فشار مختصر به پیستون آن حبابهای هوا باقی مانده را خالی کنید تا یک قطره کوچک روغن از سر سوزن بیرون بزند اجازه دهید پائین بلغزد و سوزن را روغن کاری کنید.

ِ

نکات مهم و دانستنی از چگونگی تزریق سوستانون 

حال سرنگ را مثل یک دارت در دستتان بگیرید و با دست دیگر پوست محل تزریق را کشیده و نگه دارید و سوزن را عمیق فرو کنید و کمی پیستون سرنگ را بیرون بکشید تا مطمئن شوید که سوزن به رگ خونی نرسیده و خون وارد سرنگ نشود بعد به آهستگی مایع را تزریق کنید سوزن را سریع بیرون بکشید و با یک پنبه الکلی دیگر محل را به آرامی فشار داده و ماساژ دهید ( فقط محل تزریق ! ماساژ کل ناحیه نیاز نیست ) تخلیه سریع سرنگ موجب درد هنگام تزریق و روزهای آینده می شود

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied