شمانیوز
شما نیوز

مهدکودک‌ها با چه شروطی بازگشایی می‌شوند؟

سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: نیازمند دریافت مجوز فعالیت مهدهای کودک در شرایط کرونایی همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به نیاز جامعه به ویژه والدین شاغل در بخش‌های دولتی و خصوصی هستیم.

مهدکودک‌ها با چه شروطی بازگشایی می‌شوند؟

 سعید بابایی، مدیرکل دفتر امور کودکان ونوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: دغدغه بسیاری از مهدهای کودک این است که بتوانند از رده سوم شغلی به رده دوم شغلی انتقال پیدا کنند تا این فعالیت با رعایت پروتکل ها را ادامه دهند.

وی تاکید کرد: در واقع بازگشایی مهدهای کودک هم دغدغه مادران شاغل و هم دغدغه مهدهای کودک است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: تصمیم گیرندگان باید در این رابطه تمایزی بین مهدکودک ها و مدارس قائل شوند زیرا مهدهای کودک در درجه اول محل نگهداری کودکان هستند و در مرحله دوم محلی برای ارائه بحث های آموزشی و پرورشی هستند.

بابایی با بیان اینکه چیزی که بیش از بحث مهدها مد نظر سازمان بهزیستی قرار دارد بحث سلامت کودکان است، افزود: با توجه به وضعیت قرمز شهرها، مهدهای کودک نیز از نظر محدودیت های فعالیتی در وضعیت مطلوب اقتصادی قرار ندارند.

وی خاطرنشان کرد: باید برای خانواده‌هایی که چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی شاغل هستند، ظرفیت استفاده از مهدهای کودک به ‌ویژه در شهرهای بزرگ مدنظر قرار گیرد زیرا اگر این امر در نظر گرفته نشود کودکان یا همراه والدین در محل اشتغال حضور می یابند یا خانواده مجبور است برای نگهداری کودکان از مراقبان غیراستاندارد استفاده کند.

وی افزود: در ایام کرونایی مهدهای کودک علاوه بر نگهداری از کودکان با رعایت پروتکل های بهداشتی، با ارائه محتوای مناسب که مورد تایید سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش نیز قرار گرفته، سعی دارند تا در ایام تعطیلی بتوانند خدمات مناسبی را به صورت غیرحضوری به کودکان ارائه کنند.

 

منبع: ایرنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied