شمانیوز
شما نیوز

کمک به نیازمندان برای داشتن شب یلدایی بهتر

در آستانه رسیدن به شب یلدا با کمک به نیازمندان دست نیاز آنها را بگیر...

کمک به نیازمندان برای داشتن شب یلدایی بهتر

مراسم باستانی و ایرانی الاصلِ یلدا، بهانه ای برای شاد بودن و امیدوار شدن به زندگی است که هنوز قسمت هایی از خاک ایران با آن آشنایی ندارند.

کودکان مناطق محروم بلوچستان با مراسم شب یلدا آشنایی چندانی ندارند.

بنابراین موسسه ی خیریه ی کودکان فرشته اند، با در نظر گرفتن کامل شرایط بهداشتی و هدف گذاری و برنامه ریزی کاروان 12 نفره ای برای زنده کردن رسم یلدا به بلوچستان، منطقه ی تلنگ فرستاد.

 

aHR0cDovL3Nubi5pci8vZmlsZXMvZmEvbmV3cy8xMzk5LzkvMjkvMTIzODQwNF8yNTMuanBn

 

 

برای آبادانی بیشتر و پیشرفت روز افزون، آگاهی و تقویت فرهنگ جز اولین نکات است.

بنابراین کودکان فرشته اند به عنوان پویشی فرهنگی برای مردم مناطق محروم اقدام کرد.

در کنار هدف بزرگ فرهنگی و جهاد اجتماعی این پویش، داوطلبین اعزام شده به منطقه ی تلنگ، بلوچستان، برای رسیدگی به بهداشت و رفاه و البته شادی بیشتر کودکان تلنگ اقدام هایی کردند:

تهیه و بسته بندی پک های اهدایی، به نام و عنوان "هدیه ی یلدایی" که شامل لوازم بهداشت فردی(شامپو، مسواک، صابون و...)، مواد خوراکی بسته بندی و کاملا بهداشتی (آبمیوه، کیک، میوه ی انار و...) و درست کردن تاج های یادگاری برای کودکان با نماد های شب یلدا.

 

 

02087ec2-3697-461b-ad5b-b89737c93c40

 

برپایی جشن شب ها و اجرای نمایش متناسب با شب یلدا برای آگاهی افزایی و معرفی رسم باستانی یلدا (در فضای باز و با رعایت فاصله های اجتماعی) و آتش بازی به قصد روحیه دهی و شادی افزایی برای کودکان عزیز بلوچستان بخش تلنگ.

پخت غذای نذری برای 2700 نفر، با رعایت کامل بهداشت و در نظر گرفتن تمام شرایط

موسسه خیریه کودکان فرشته اند با کمک خیرین و داوطلبین عزیز طی یک سفر 4 روزه هوایی به بلوچستان، از 24 آذر ماه 1399 تا 28 آذر ماه 1399، به تقویت بنیاد ها و زیرساخت های فرهنگ کشور برای آبادانی بیشتر اقدام کرد.

رسم باستانی یلدا برای اولین بار در بلوچستان و مناطق محروم تلنگ شناخته و معرفی شد و برای اولین بار در این مناطق از کشور شاهد به رسمیت شناختن و برپایی جشن یلدا بودیم.

لبخندی سرخ، به رنگِ یلدا.

باهم و برای هم، 

خانواده ی کودکان فرشته اند 

 

33dd986d-d478-4fca-a798-c89262c9daca

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied