شمانیوز
شما نیوز

تغییر ساعت رسمی کشور لغو می شود + جزئیات

نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند که در صورت تصویب آن قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ می‌شود و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

تغییر ساعت رسمی کشور لغو می شود + جزئیات

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه و تدوین کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی آن در جلسه علنی پارلمان قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ خواهد شد.

 

متن کامل طرح تغییر ساعات رسمی کشور به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

بیش از یکصد سال از آغاز تغییر ساعات در دنیا سپری شده است و با مطالعه این طرح کشورها در تداوم اجرای این طرح بازاندیشی کرده‌اند که در این میان می‌توان به کشورهای آلمان، انگلستان، فنلاند، سوئد و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و مهم‌ترین دلیل آنها آثار سوء تغییر ساعات بر سلامتی مردم است که ناشی از تغییر زمان خواب شهروندان و لزوم تطابق آن با زمان خورشید است در کشور ما علاوه بر این دلایل تفاوت اوقات شرعی و ساعت رسمی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است بنابر این این طرح با هدف بازگشت ساعات رسمی به حالت قبل از تغییر آن تقدیم مجلس می‌گردد.

 

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

تغییر ساعات رسمی کشور

ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ می‌گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

امضا‌کنندگان طرح عبارتند از، ابوالفضل ابوترابی، ابراهیم رضایی، سیدناصر موسوی لارگانی، جلال محمودزاده، سمیه رفیعی، کمال حسین‌پور، محمدصالح جوکار، نصرالله پژمان‌فر، شهباز حسن‌پوربیگلری، صدیف بدری، علی‌اصغر عنابستانی، پرویز اوسطی، جواد کریمی قدوسی، حسین امامی‌راد، محمدمهدی فروردین، رحیم زارع، سیدعلی یزدی‌خواه، محمدحسین فرهنگی، احسان ارکانی، سیدکریم حسینی، سیدکاظم دلخوش اباتری، بهروز محبی نجم‌آبادی، سیداحمد رسولی‌نژاد، جلال رشیدی کوچی، هاجر چنارانی، فریدون حسنوند، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، علی خضریان، محمدتقی نقدعلی

 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied