شمانیوز
شما نیوز

کلاس‌اول و دومی‌ها گوش به زنگ امتحانات حضوری باشند

کلاس‌اول و دومی‌ها گوش به زنگ امتحانات حضوری باشند

کلاس‌اول و دومی‌ها گوش به زنگ امتحانات حضوری باشند

معاون آموزش و پرورش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در صورتی که زنجان استان زرد اعلام شود، کلاس‌اول و دومی‌ها حضوری امتحان می‌دهند.

صیاد سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغ بخشنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی دوره‌های تحصیلی به ادارات‌کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و مدارس، اظهار کرد: در اجرای تبصره ذیل بند (ب) این بخشنامه، صرفاً در خصوص برگزاری حضوری ارزشیابی تحصیلی و تربیتی پایه‌های اول و دوم ابتدایی، فقط در مناطق دارای وضعیت زرد و پس از اخذ مجوز کتبی از کارگروه مدیریت و کنترل بیماری کرونا استان امکان‌پذیر است.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول از دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در دروس فارسی (خواندن و نوشتن) و ریاضی، آزمون عملکردی به‌صورت حضوری در مدرسه، با گروه‌بندی دانش‌آموزان و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر در استان ۲۰ هزار و ۱۴۳ دانش‌آموز کلاس‌اولی و ۱۹ هزار و ۸۷ دانش‌آموز کلاس‌دومی مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: وزارت آموزش‌وپرورش مکاتبه‌ای با وزارت بهداشت داشته و اعلام کرده برای اطمینان از یادگیری مناسب دانش‌آموزان پایه اول و دوم که در آغاز مسیر تحصیل‌شان هستند، حتماً به صورت عملکردی، ارزیابی از میزان یادگیری خصوصاً یادگیری حروف الفبا انجام شود.

سلامی از برگزاری امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از نیمه دوم دی‌ماه خبر داد و خاطرنشان کرد: امتحانات دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در پایه‌های مختلف از نیمه دوم دی‌ماه به‌صورت آزمون کیفی - توصیفی برگزار می‌شود.

 

 

منبع:ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied