شمانیوز
شما نیوز

پیری در این هفت بخش بدن زودتر رخ می دهد

پیر شدن پوست امری طبیعی است ولی با شناخت اولین علائم پیری می توان از پیری زودرس جلوگیری کرد و مدت بیشتری جوان به نظر رسید.

پیری در این هفت بخش بدن زودتر رخ می دهد

اولین علائم پیری معمولاً در دهه بیست سالگی اتفاق می افتند و زمانی است که خطوطی در اطراف چشم ایجاد می گردد . اکثر ما معمولاً روی مراقبت از صورت تمرکز می کنیم تا بتوانیم مدت زمان بیشتری جوان به نظر برسیم اما بخش های دیگری هم در بدن هستند که علائم پیری علاوه بر صورت در آن ها هم ایجاد می شود . در این قسمت از بهداشت و سلامت علائم پیری از سر تا نوک پا را به شما معرفی می کنیم که می توانند بالا رفتن سن را به خوبی در خودشان نشان دهند. 

 

علائم پیری

1. سینه 

خطوط عمیق روی گردن باعث می شود که شما پیر تر به نظر برسید  زیرا این ناحیه بیشتر در معرض نور آفتاب قرار می گیرد و آسیب می بیند و در نتیجه این خطوط روی قسمت بالای سینه افزایش پیدا می کند و همزمان که سن شما بالاتر می رود، این خطوط از پایین گردن تا بالای سینه بزرگ تر و تیره تر می شوند و ممکن است لکه های تیره را هم ایجاد کنند . همچنین قرمز شدن پوست بالای سینه و چروکیدگی رگ های خونی هم یکی دیگر از علائم پیری می باشند که به دلیل اشعه فرابنفش و آسیب دیدگی از سمت آن ها این اتفاق را رقم می زند. 

2. دست 

دست ها معمولاً یکی از اولین قسمت های بدن هستند که علائم بالا رفتن سن را در خودشان نشان می دهند. همزمان که سن شما بالاتر می رود ، میزان تولید کلاژن که یک پروتئین مهم برای تراکم پوست محسوب می شود، کاهش پیدا می کند و در نتیجه با کاهش کلاژن ، رطوبت کمتری در پوست شما نگه داشته می شود. همین موضوع باعث خشکی و خارش دست شما می گردد. معمولاً با بالا رفتن سن رگ های دست بیش از همیشه مشهود می شوند و بافت نرم و لطیف قبلی خودشان را به بافت زبر و خشن تر می دهند. 

پیری پوست دست

3.  آرنج 

زمانی که سن شما بالاتر می رود ، پوست اطراف آرنج چروکیده و کمی شل می شود . دلایل زیادی برای چروکیدگی پوست آرنج وجود دارد . این قسمت حالت پوست پوست و بسیار خشک پیدا می کند . ساییدگی قسمت آرنج در برخورد با لباس و قرار گرفتن آن روی چیزهایی مثل میز، باعث افزایش خشکی در این ناحیه می شود و پوست آن را شل می کند . هر گونه کاهش وزن نیز می تواند پوست آرنج را در این ناحیه دچار افتادگی کند که همه این ها علامت پیری هستند . 

4. مو 

همزمان که سن بالاتر می رود، موها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند، حجم آن ها نیز کاهش پیدا می کند. زمانی که پا به سن می گذاریم ، جریان خون در پوست سر و در اطراف فولیکول ها کاسته می شود و  در نتیجه موی شما اکسیژن کمتری دریافت می کند و ویتامین ها کمتر از حد نیاز به رشد مو می رسند در نتیجه مو ریزش بیشتری پیدا می کند و ضخامت قبلی خودش را از دست می دهد. 

سفید شدن مو

5. ناخن 

ناخن نشان دهنده سلامت کلی بدن است و همچنین تغییرات مختلف داخل بدن را در طول زمان نمایان می کند. هم زمانی که سن شما بالا می رود، رشد ناخن کم کم کاسته می شود و متوجه خواهید شد که ناخن هایتان دیرتر بلند می شوند و در نتیجه شکنندگی آن ها افزایش پیدا می کند و بیشتر در معرض آسیب و تغییر رنگ هستند. 

6. لب ها 

لب ها هم مانند پوست اطراف چشم عمل می کنند. به طوری که بسیار ظریف تر از قسمت های دیگر بدن می باشند و همچنین می توانند به سادگی چروک شوند. عاداتی مثل سیگار کشیدن یا فشار بیش از حد به آن ها علائم پیری مثل چروک را بیشتر نشان می دهد. لب های کم آب و خشک مستعد ترک خوردگی هستند و حتی ممکن است رنگ طبیعی خودشان را از دست بدهند. 

خشک شدن لب

7. گردن 

یکی از رایج ترین علائم بالا رفتن سن، خودش را در گردن نشان می دهد که آن هم ظاهر شدن علائم روی ماهیچه های عمودی گردن است. یکی دیگر از علائم این است که پوست گردن در قسمت هایی، دچار تیرگی می شود که علت آن هم می تواند آفتاب سوختگی ، عوامل ژنتیکی یا حتی مشکلاتی مثل چاقی باشد.

 

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied