شمانیوز
شما نیوز

علایم نوع شدید کرونا+جزئیات

دو عامل مهم در شناسایی بیماران مبتلا به کووید، سرفه و تب است که تب در ۵۴ درصد بیماران و سرفه در ۷۱ درصد بیماران بروز می کند.

علایم نوع شدید کرونا+جزئیات

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی تهران با انجام مطالعه‌ای علایم شایع و زمینه‌های ایجاد کننده بیماری شدید در مبتلایان به کووید ۱۹ را بررسی کردند.

 

بعد از گذشت حدود یک سال از آغاز همه‌گیری کووید۱۹، برای شناسایی هر چه بیشتر این بیماری و رفتار این ویروس، به تحقیقات گسترده نیاز است.

 

با توجه به سرعت بالای شیوع و گسترش این ویروس در سراسر جهان، لازم است که توجه تحقیقات به احتمال نقش ژنتیک در میزان بروز این بیماری معطوف شود. تا بتوان مسیر سرایت ویروس و علایم و عوامل زمینه‌ساز ایجاد آن را به طور دقیق روشن کرد.

 

هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، برخی افراد شروع به خود درمانی کرده و تاکید زیادی به استفاده از گیاهان، غذاها و مکمل‌های مختلف کردند. برخی از این درمان‌ها دارای عوارض جانبی هستند و اثر متقابل احتمالی آن‌ها با داروهای مصرفی بیماران نیز ناشناخته است و ممکن است منجر به ضایعات جبران‌ناپذیر شود.

 

به توجه به نکات گفته‌شده و این موضوع که اثر مکمل‌ها هنوز مورد بحث هستند، «مینا جعفرآبادی» و «فدیه حق‌اللهی»؛ پژوهشگران مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه دیگر همکارانشان، سابقه مصرف مکمل‌های مختلف و ترکیب آن‌ها را در بیماران بستری و سرپایی کووید۱۹ مورد بررسی قرار دادند.

 

این مطالعه به صورت مقطعی در دوره زمانی اسفند ۱۳۹۸ تا خرداد ۱۳۹۹ انجام شد. در این پژوهش کلیه بیماران مشکوک به عفونت کووید ۱۹ که به درمانگاه عفونی بیمارستان امام خمینی شهر تهران مراجعه کرده‌بودند، مورد بررسی قرار گرفتند. این بیماران با علایم عفونت تنفسی (تب، آبریزش بینی، گلودرد، سرفه خشک و ...)، علایم گوارشی (تهوع، استفراغ، دل‌درد و ...) و علایم عمومی (درد عضلانی، ضعف، سردرد و سرگیجه) وارد مطالعه شدند.

 

 

منبع:سلام نو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied