شمانیوز
شما نیوز

آمار امروز کرونا سه شنبه 9 دی

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور را اعلام کرد.

آمار امروز کرونا سه شنبه 9 دی

دکتر سیما سادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۹ دی ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۸۱۵ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۴ هزار و ۹۴۶ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۹۶۹ هزار و ۴۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری با بیان اینکه ۵۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، ادامه داد: تا کنون ۷ میلیون و ۵۱۳ هزار و ۵۳۴ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین اظهار کرد: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰۸ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۴۰ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

 

توصیه‌هایی برای خرید ایمن در شرایط کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه بهتر است تا حد امکان به شکل اینترنتی خرید کنیم، پروتکل‌هایی که باید هنگام خرید رعایت شود را تشریح کرد.

لاری گفت: مراکز خرید و فروشگاه‌ها از کانون‌های خطرزا در همه‌گیری کرونا هستند که رعایت نکات بهداشتی در این اماکن بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم تا حد امکان به شکل مجازی خرید کنید.

وی افزود: در صورت نیاز به خرید حضوری به صورت جمعی به خرید نروید و ترجیحا ساعات خلوت را برای خرید انتخاب کنید. از حضور در فروشگاه‌های شلوغ و با سیستم تهویه هوای نامناسب خودداری کنید، حتما ماسک بزنید و نسبت به رعایت فاصله‌گذاری ۱.۵ تا ۲ متر اقدام کنید.

لاری تاکید کرد: از لمس غیرضروری نمونه اجناس پرهیز کنید و برای پرداخت پول از روش‌های مجازی و دستگاه کارتخوان استفاده کنید و از دست زدن به پله برقی در فروشگاه‌ها اکیدا خودداری کنید و در صورت استفاده از آسانسور برای فشار دادن دکمه‌های آن از دستمال کاغذی استفاده کنید و دستمال را در سطل زباله بیندازید. در طول فرایند خرید از تماس دست با صورت، بینی و دهان خودداری کنید.

 

 

منبع: اقتصاد 24

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied