شمانیوز
شما نیوز

کاهش جذب دانشجو در رشته‌هایی که بازار کار مناسبی ندارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از توقف جذب دانشجوی دکتری در رشته هایی که بازار کار مناسبی ندارند، خبر داد.

کاهش جذب دانشجو در رشته‌هایی که بازار کار مناسبی ندارند

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدامات برخی دانشگاه‌ها برای گرفتن مجوز جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی به خصوص در دوره دکتری تخصصی، گفت: درباره این موضوع با دو نوع دانشگاه مواجه هستیم.

 

غلامی ادامه داد: دسته اول دانشگاه‌هایی هستند که ظرفیت لازم برای جذب دانشجوی دکتری مثل هیات علمی و سایر شرایط را دارند و با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانیم شرایط آموزش دانشجویان تحصیلات تکمیلی را فراهم کنیم که مشکلی در آن وجود ندارد.

 

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:  دسته دوم دانشگاه‌هایی هستند که ظرفیت‌های اضافی جذب می‌کردند که این جذب‌های خارج از ظرفیت را از سال گذشته متوقف کردیم و همان استاندارد‌ی که در وزارت علوم تعریف شده بود را برای دانشگاه‌ها در نظر گرفتیم.

 

غلامی اظهار کرد: تعداد دانشجوی برخی استادان و برخی رشته‌ها در تعدادی از دوره‌ها که نمی‌توانیم اسم ببریم را به شدت کاهش دادیم. این کاهش جذب دانشجوی دکتری در رشته‌هایی بود که تعداد بیکاران فارغ التحصیل آن‌ها زیاد بود.

 

دلیل عدم برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری و ارشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه درباره علت برگزار نشدن تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری و ارشد در سال‌های اخیر، گفت: علت این امر پر شدن ظرفیت دانشگاه ها بود. به این دلیل که ظرفیت دانشگاه و استاد با توجه به نیاز کشور سنجیده شده و تکمیل بود، ظرفیتی برای برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری نداشتیم.

 

 

 

منبع:باشگاه خبرنگاران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied