شمانیوز
شما نیوز

در این استان عروس تا 3 روز حق دستشویی رفتن رفتن ندارد!!

برخی از کشور ها در جهان دارای سنت و رسومات بسیار عجیبی می باشند به طوری که این رسم و رسومات تمام افراد را شگفت زده می کند.

در این استان عروس تا 3 روز حق دستشویی رفتن رفتن ندارد!!

تابحال برای همه ما پیش آمده که با یک سنت یا آداب و رسومی مواجه بشویم و از آن تعجب کنیم. مثلا وقتی که به مصر سفر می کنیم برایمان جالب است که بدانیم این افراد رسم دارند که دوستان عروس، عروس را قبل از مراسمش نیشگون می گیرند زیرا معتقدند این کار باعث خوشبختی او خواهد شد و اما جدا از تمام این سنت ها در هر کشوری می توانند چیزهایی آموزنده را برای ما به همراه داشته باشند. در این قسمت از بخش سرگرمی 18 مورد از این سنت های عجیب را به شما معرفی خواهیم کرد که هنوز هم وجود دارند.

 

1. وجود نداشتن هیچ گونه دستمال توالتی در هند

بسیاری از مسافران هند بسیار تعجب می کنند که چرا هیچ دستمال توالتی در دستشویی های این کشور وجود ندارد. در حقیقت هندی ها به جای دستمال، یک ظرف کوچک آب کنار توالت قرار می دهند تا خودشان را با آن بشویند و از نظر هندی ها استفاده از دستمال توالت اصراف است و پاک کنندگی خوبی ندارد.

 

 

2. استفاده نکردن از دستشویی بعد از ازدواج در اندونزی

 

در کشور اندونزی این فرهنگ وجود دارد که زوج تازه ازدواج کرده تا سه روز نباید به دسشویی بروند و اگر این کار را انجام دهند برایشان بد شانسی می آورد و به طوری که این زوج تحت نظر خانواده شان قرار می گیرند که مبادا این سنت را بشکنند، به همین دلیل هم آب و غذای بسیار کمی به آنها می دهند.

3. خوشامد گویی به افراد با تف کردن در ماسائو

در حالی که تف کردن در بسیاری از فرهنگ ها یک رفتار کاملا بی ادبانه است، اما در فرهنگ کشور ماسائو از این کار برای خوشامدگویی و احترام استفاده می کنند. به طوری که وقتی با هم مواجه می شوند، قبل از دست دادن روی دستشان تف میکنند و این کار را برای کودکان تازه متولد شده و حتی تازه عروس ها نیز انجام می دهند تا برایشان خوش شانسی به همراه داشته باشند.

 

گل رز یکی از راه های بسیار عالی برای هدیه دادن و نشان دادن عشق و علاقه است و اگرچه در بعضی از کشورها رنگ رز بسیار حائز اهمیت است و هر رنگ برایشان معنی خاصی دارد و در مکزیک، بهترین حالت استفاده از رز قرمز و دوری از رز زرد است. زیرا رز زرد برای مکزیکی ها تداعی مرگ است.

 

 

5. خرد کردن ظرف ها قبل از عروسی در آلمان

چند هفته قبل از مراسم عروسی در آلمان، سنت خاصی در این کشور اتفاق می افتد و مهمان ها ظرف های سفالی خود را می آورند تا در خانه عروس آنها را بشکنند و سپس عروس و داماد باید اقدام به تمیز کردن این ظرف های شکسته از خانه کنند که این تمیز کردن برایشان خوش شانسی می آورد.

گفته می شود مهمان ها بعد از صرف شام شروع به شکستن بشقاب ها و گلدان ها می کنند و تنها آن ها شیشه های پنجره راسالم می گذارند.

 

6. دارچین ریختن روی فرد مجرد در دانمارک

این رسم بسیار قدیمی است و از قرن 16 تا بحال در دانمارک ادامه دارد و اگر فردی در روز تولدش هنوز هم مجرد بود، دوستان روی او دارچین می پاشند و معمولا این کار را برای افرادی که تاجر هستند، بیشتر انجام می دهند.

 

7. دیر رسیدن در ونزوئلا

اگر به یک جلسه کاری یا یک مهمانی دعوت شده باشید، در ونزوئلا بسیار رایج است که افراد دیر تر از آنچه که در برنامه است وارد جلسه شوند و افراد ساکن در ونزوئلا از این که سرعت آرامی داشته باشند لذت می برند و مخصوصا اگر این آهستگی و آرامش مربوط به شغل یا حتی قرارهای ملاقات بسیار مهم باشد.

8. کشتی گرفتن شترها در ترکیه

رسمی در ترکیه وجود دارد که در آن باید شترها با یکدیگر کشتی بگیرند ومردم ترکیه از تماشای مبارزه شترها بسیار هیجان زده می شوند. این نبرد مانند مبارزه ی خروس ها و گاوهای نر جراحتی در بر ندارد اما ممکن است در حین مبارزه، شترهای مبارز بزاق دهانشان را که بسیار بد بو است را بر روی تماشاچیان بیندازند بنابراین به تماشاچیان توصیه می کنند از این صحنه فاصله بگیرند.

9. گزیده شدن با نیش مورچه در برزیل

در برزیل زمانی که پسران به سن خاصی می رسند، باید دستکش هایی بپوشند که در آن پر از مورچه است و این سنت بسیار چالش برانگیز است زیرا نیش مورچه یکی از دردناک ترین نیش ها بین حشرات است.

10. پرش از ارتفاع بلند برای برداشت خوب محصول در وانواتو

در این کشور یک اقدام و نوعی تشریفات مذهبی برای برداشت پر بار در این کشور وجود دارد و در این سنت افراد از برج های بلند که تمام ان چوب است، چنانچه بخش سرگرمی گفته است به پایین می پرند و این کار سلامت و آمادگی بدن فرد را نشان می دهد و باعث می شود که در فصل برداشت محصول برای آنها خوش شانسی رقم بخورد.

11. پوشیدن کلاه های بامزه توسط افراد مجرد در فرانسه

در فرانسه در 25 نوامبر، جشنی برگزار می شود که در آن دختران مجرد دعوت می شوند و در این جشن دختران مجردی که به سن 25 سال رسیده اند، کلاه های زرد و سبز با شکل های عجیب و غریب می پوشند و این کار باعث می شود که افراد از مجرد بودن خود خجالت بکشند و بتوانند این زندگی را در آغوش بگیرند.

 

12. پرتاب کردن اسباب خانه از پنجره در آفریقای جنوبی

بسیاری از کشورها در جشن سال نو جشن های آتشی می گیرند اما در آفریقای جنوبی کمی کار متفاوت است و در این کشور افراد در جشن سال نو مبلمان و دیگر اثاثیه منزل را از پنجره به بیرون پرتاب می کنند و در خیابان می ریزند و این سنت توسط نیروهای پلیس مورد مراقبت قرار می گیرد تا این که افراد آسیب نبینند.

 

در کشور فنلاند اتاق سونا یادآور مکانی برای تولد و زایمان است و علاوه بر آن اینکه افراد در این کشور معتقدند که بهتر است ملاقات های کاری را در اتاق سونا برگزار کنند و در حقیقت این یک سنت رایج بین همکاران و شرکای تجاری است که در اتاق سونا گرد هم بیایند و در یک محیط آرام در مورد مسائل کاری گفتگو کنند.

 

14. گریه کردن قبل از مراسم عروسی در چین

در حالیکه در بسیاری از کشورها افراد در روز عروسی بسیار خوشحال هستند و می خندند، اما چنانچه این بخش جالب سرگرمی گفته است در چین اینگونه نیست و عروس باید از یک ماه قبل از عروسی گریه کند و بعد از چند روز گریه کردن می تواند به نزد خانواده خود برود و در کنار آنها ابراز شادی و لذت از مراسم عروسی خود کند.

 

15. استفاده نکردن از دست چپ در شرق میانه

در کشورهای شرق میانه، دست دادن و غذا خوردن با دست چپ کاری غیر بهداشتی است و این افراد اعتقاد دارند که افراد در دستشویی برای تمیز کردن خود از دست چپ استفاده می کنند ، پس حتما دست چپ آنها تمیز نیست و نباید برای غذا خوردن یا دست دادن به دوست از آن استفاده کرد.

16. دور کردن شیطان از نوزادان در اسپانیا

ساکنان مناطق شمالی در اسپانیا مراسمی به نام ال کولاخو (El Colacho) دارند که در آن نوزدان را در پارچه ای پیچانده و در خیابان کنارهم می خوابانند سپس مردانی که لباس عجیبی پوشیده و خود را به شکل شیطان در آورده اند از روی نوزادان می پرند تا شیطان را از آن ها دور سازند.

17. پر کردن دندان قبل از عروسی در اندونزی

در جزایر بالی اندونزی پیش از مراسم عروسی یکی از دندان های عروس و یکی از دندان ها داماد پر می شود تا نیروهای شیطانی و خصوصیت های اهریمنی مانند خشم، شهوت، عصبانیت ، طمع و حسادت از جسم عروس و داماد خارج شود.

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied