شمانیوز
شما نیوز

نشانه های کرونای جدید را بیشتر بشناسید

گونه جدیدی از ویروس کرونا با سرعت انتقال سریع‌تر در انگلیس کشف شده که در حال انتشار در نقاط دیگر جهان است، اما علائم ویروس کرونای انگلیسی چیست؟

نشانه های کرونای جدید را بیشتر بشناسید
گونه جدیدی از ویروس کرونا با سرعت انتقال سریع‌تر در انگلستان کشف شده که در حال انتشار در نقاط دیگر جهان است و به‌دلیل نوع جهشی که داشته، نگرانی‌های جدی را در سطح جهان به وجود آورده است. 

نگرانی از شیوع کرونای خطرناک انگلیسی باعث شده تا بسیاری از کشور‌ها سفر اتباع انگلیس را ممنوع کرده و جلوی پرواز‌های خارجی این کشور را نیز بگیرند.
 
روز سه شنبه 16 دی ماه، سعید نمکی - وزیر بهداشت کشورمان از شناسایی اولین فرد مبتلا به کرونای انگلیسی در کشور خبر داد.
 
تحقیقات دانشمندان در آمریکا، انگلیس، و دیگر نقاط جهان نشان داده است ویروس کرونای جدید باعث ایجاد علائم شدید در بیماران نمی‌شود. تحقیقات دانشمندان انگلیسی بر روی بیش از یک هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نشان می‌دهد هیچ ارتباط معناداری میان ابتلا به نوع جهش یافته ویروس و افزایش نرخ مرگ و میر یا بستری شدن در بیمارستان وجود ندارد.
 
 
 

 

 


تفاوت کرونای چینی و انگلیسی چیست؟


 

 
 


ویژگی‌های کرونای جدید جهش‌یافته:

از گونه‌های قبلی واگیردارتر است.

دو برابر عفونی‌تر است.

سرعت انتشارش ۷۰ درصد بیشتر است.

به سرعت جایگزین گونه قبلی می‌شود.

آزمایشش هفته‌ها یا شاید ماه‌ها طول می‌کشد.

آنتی‌بادی نجات‌یافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد.

اولین بار در شهریور ماه شناسایی شد، اما تا الان توسط نخست‌وزیر انگلیس پنهان شده بود و دوسوم مبتلایان در انگلیس حامل این ویروس بودند.

گونه جدید به کشورهایی چون دانمارک، ایتالیا، استرالیا و هلند منتقل شده است.

در حال حاضر راه حل سریع برای مقابله با آن اعمال قرنطینه است.


واکسن‌های فعلی قادر به مقابله با آن هستند، اما اگر باز هم جهش کند، ممکن است واکسن‌ها کارآیی نداشته باشند.

محققان می‌گویند ویروس کرونای جهش یافته جدید قابلیت سرایت بیشتری دارد و همین موضوع می‌تواند شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان را افزایش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد در انگلیس نسبت افرادی که به ویروس کرونای جهش یافته مبتلا شده اند نسبت به کسانی که به ویروس کرونا معمولی آلوده شده اند، در حال افزایش است.

این نسخه جهش یافته کووید ۱۹ که برای نخستین بار در ماه سپتامبر در انگلیس مشاهده شد، تاکنون در دستکم ۱۸ کشور مختلف از جمله ژاپن، سوئد، آلمان، فرانسه، ایران و کانادا پخش شده است.
 
 

درباره کرونای انگلیسی چه می دانید؟

محققان می‌گویند نوع جدید ویروس کرونا که در انگلیس پیدا شده، سریع‌تر از سایر گونه‌ها می‌تواند انتقال یابد. نوع جدید این ویروس در اواسط آذر ماه در انگلیس کشف و باعث شد که سایر کشور‌ها محدودیت‌هایی را در زمینه حمل و نقل به این کشور اعمال کنند. چند کشور دیگر نیز از کشف این گونه جدید در کشور خود خبر داده اند.

درست از زمانی که در لندن پایتخت انگلیس قرنطینه عمومی اعلام شد و قفسه مغازه‌ها در آستانه سال میلادی خالی شد می‌توان پیش‌بینی کرد کرونای جهش یافته که در انگلیس شناسایی شده است موضوعی بسیار جدی‌تر از حد انتظار است، آن قدر مهم که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در خصوص آن به توجیه مجامع عمومی بپردازد.

اهمیت کرونا ویروس جهش یافته و یا همان کرونای انگلیسی در قدرت سرایت آن است، سرایتی که می‌تواند دنیا را بیش از پیش تحت‌الشعاع خود قرار دهد، همان طور که این روزها بیش از خبرهای کرونایی شمار مبتلایان کرونای جهش یافته مورد توجه مجامع عمومی است و انگار ابتلای ۳۷ نفر به این ویروس در جنوب انگلیس به مراتب مهم‌تر از ابتلای روزانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر به کووید ۱۹ معمولی است؛ ولی واقعاً دنیا تا به امروز چقدر در مورد کرونای انگلیسی یا همان جهش یافته می‌داند.

 

علائم کرونای انگلیسی

 

 

اولین مورد کرونای انگلیسی

اولین نمونه این ویروس جهش یافته در مرد سالمندی با ضعف سیستم ایمنی و در شهر کمبریج کشور انگلستان مشاهده شد که متأسفانه با وجود درمان‌های مداخله‌ای نتیجه این حمله ویروسی منجر به مرگ این بیمار شد که بعد از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد ویروس کرونای موجود در بدن این فرد از نوع جدیدی است.

 

 

آیا کرونای انگلیسی کشنده‌تر است؟

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش‌بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

 

 

 


سلاح کشنده انگلیس در ایران


 

 

 

 

بهترین راه برای پیشگیری از کرونای انگلیسی

دکتر طاهری اضافه کرد: مهمترین و بهترین راه قطع انتقال ویروس کرونا و همچنین نوع انگلیسی آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و اجتناب از حضور در تجمع و دورهمی های خانوادگی است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه کسی به طور قطع نمی تواند درباره زمان پایان ویروس اظهار نظر کند اما بر اساس فرضیه های موجود، بیماری عفونی دوره ای هستند که در مقطعی وارد کشور شده و سپس به پایان می‌رسند.

به گزارش ایرنا، نوع جدید ویروس کرونا که برای اولین بار ماه گذشته در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته است؛ این ویروس به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کردند، منتقل شده است.

این گونه نوع جدید که «B.۱.۱.۷» نام دارد به احتمال زیاد  در منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته است؛طبق گزارش جدیدی از «کالج ایمپریال لندن»، قرنطینه ماه نوامبر (آذر ماه)  در انگلیس، در پیشگیری از گسترش این ویروس که بیشتر در جوانان زیر ۲۰ سال شایع است، کار چندانی نکرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نوع جدید این ویروس مسوول بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است،نوع جدید ویروس کرونا اکنون در دهها کشور از جمله آمریکا وجود دارد که در کلرادو، کالیفرنیا و فلوریدا افراد را آلوده کرده است.

در اروپا، این ویروس در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس مشاهده شده است،این ویروس در آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز شناسایی شده است.

مایکلین دوکلف خبرنگار بهداشت جهانی NPR (رادیوی ملی عمومی آمریکا) گفت: این نسخه جدید ویروس کرونا از قبل جهش یافته و ۱۷ جهش در آن مشاهده شده است.

 

 

ورود کرونای انگلیسی به ایران

وزیر بهداشت اعلام کرد که کرونای انگلیسی به ایران وارد شده است.

 

 

ویژگی های کرونای انگلیسی

از گونه‌های قبلی واگیردارتر است.

دو برابر عفونی‌تر است.

سرعت انتشارش ۷۰ درصد بیشتر است.

به سرعت جایگزین گونه قبلی می‌شود.

آزمایشش هفته‌ها یا شاید ماه‌ها طول می‌کشد.

آنتی‌بادی نجات‌یافتگان تأثیر کمتری روی آن دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied