شمانیوز
شما نیوز

بد جویدن این غذاها چهره تان را زشت می کند

تا پیش از این شاید هرگز اهمیت جویدن غذا و رعایت تعادل در استفاده از دندان ها در ظاهرمان را تا این حد درک نکرده بودیم؛ اینکه سالهاست نوعی غذا میخوریم که چهره مان را زشت میکند.

بد جویدن این غذاها چهره تان را زشت می کند

بد جویدن نه تنها باعث لبخند غیر جذاب می شود، بلکه می تواند سلامت عمومی فرد را به خطر بیاندازد. در بعضی از موارد جدی، نه تنها استخوان فک و چانه به خطر می افتد، بلکه می تواند مشکلاتی در هضم و یا حتی در قلب و عروق فرد را نیز ایجاد کند و همچنین ممکن است که ویژگی های صورت در فرد بهم بریزد که در این قسمت از بخش سلامت به آن ها اشاره کرده ایم.

شاید هرگز به این فکر نکنید که بد جویدن غذا این چنین می تواند روی ظاهر و سلامت بدن شما تاثیر گذار باشد اما بهتر است واقع بین باشید و بعد از مطالعه ی این مطلب علمی هر نوع غذا و خوراکی را به صورت صحیح یعنی با استفاده از هر دو طرف فک بجوید چرا که استفاده از یک سمت فک برای جویدن یا فشار بیش از حد به دسته ای از دندان ها برای جویدن غذا دقیقا همان اشتباهی است که باعث ایجاد نازیبایی در صورت مان شده است.

1. عدم تقارن صورت:

مقدار کمی ناقرینگی در صورت نمی تواند ظاهر بد را ایجاد کند اما در صورت شدید شدن شاید کمی غیر طبیعی شود و اگر شخصی طرز جویدن نامناسب را داشته باشد، ناقرینگی شدید در بالای صورتش به وجود می آید مثلا اگر یک کودک دندانش را در سن پایین از دست دهد یا اگر یک جوان دندان هایش کامل نباشد، دهان او شکل غیر طبیعی به خود می گیرد:مثلا یک طرف صورت او پایین تر از قسمت دیگرش می باشد و ممکن است یک چشمش پایین تر از چشم دیگر باشد.

اگر مشکل از دست دادن دندان یا بد جویدن حل نشود، ناقرینگی صورت می تواند در طول زمان شدیدتر شود.

2. انحنای ستون فقرات و نامتعادل بودن بدن:

اگر یک فرد جویدن نامناسب داشته باشد، می تواند با کمری گرد روبرو شود که روی فعالیت های فیزیکی او تاثیرگزار خواهد بود و این اتفاق برای کسانی بیشتر می افتد که سبک زندگی ناسالمی دارند و تاثیر این خمیدگی ستون فقرات زمانی مشخص می شود که فرد شدیدا خسته باشد.

3. برآمدگی بالای دندان و چانه از عوارض جویدن نادرست غذا:

سه نوع از این مشکل وجود دارد.

کلس 1: دهان به حالت عادی بسته می شود اما یکی از ردیف دندان ها جای کافی را ندارد و با ردیف دیگر در خط موازی قرار نخواهند گرفت.

کلس 2: ردیف بالایی دندان ها جلوتر از ردیف پایین هستند و بیرون زده می باشد و هنگام بسته شدن دهان روی یکدیگر قرار نمی گیرند.

کلس3: لب ها روی هم هستند اما چانه پایین به شدت جلو زده است.

4. کلیک کردن و درد چانه :

در این حالت، مفصل فرد در قسمت چانه مشکل دارد و به همین دلیل بعضی از این افراد ممکن است درد مفصل را احساس کنند یا صداهایی مثل کلیک کردن را در این قسمت بشنوند که این صداها معمولا هنگام حرکت چانه رخ می دهد و هیچ درمان جدی برای این مشکل نیاز نیست اما بهتر است که برای راحتی فرد این مشکل را برطرف کرد.

5. سردرد از عوارض جویدن نادرست غذا:

اگر دندان ها به خوبی بسته نشوند، باعث می شود که فرد برای جویدن غذا فشار زیادی را به دندان هایش وارد کند و گاهی اوقات این اتفاق باعث درد در عضلات چانه می شود که می تواند به شقیقه نیز سرایت کند و این درد فقط در هنگام جدیدن غذا ایجاد نمی شود. بخش سلامت دهان و دندان اشاره کرده است که اگر دندان های عقبی اجازه ندهند که چانه به طور طبیعی حرکت کند، عضلات چانه در این زمان ها کشیده می شوند و این موضوع باعث می شود که حس ناخوشایندی در شقیقه ها داشته باشید که به این مورد سردرد عصبی می گویند و در موارد شدید تر این اتفاق می تواند باعث شود که نتواند به خوبی دندان هایش را باز و بسته کند.

اگر می خواهید بینید که دندان ها باعث سردرد شما شده است یا خیر، آن ها را به محکمی روی هم پرچ کنید و اگر حس کردید که سردرد شما بدتر شد، حتما باید به ارتودنتیست مراجعه کنید.

6. اشتباه جویدن غذا و مشکلات مربوط به حالت صورت و پیری زودرس:

رشد جمجمه در کودکی و جوانی متوقف نمی شود و بعضی از تعییرات آن ممکن است در جوانی نیز رخ بدهد و جویدن نامناسب می تواند کل صورت فرد و حالت گونه ها، گوشه های لب ها را تحت تاثیر قرار دهد و صورت شما حالتی افتاده پیدا می کنند.

فقدان یا وجود دندان عقل نیز می تواند باعث به وجود آمدن این مشکلات شود و بسیاری از سلبریتی ها دندان عقل خود را می کشند تا گونه هایشان برجسته تر نشان دهد، اگرچه که در بیشتر موارد این کار باعث لاغر شدن صورت نخواهد شد.

این تغییرات در صورت می تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت فرد شود و ممکن است که این اتفاق در یک طرف صورت بیشتر مشخص باشد.

7. اشتباه جویدن غذا و خطر دندان های آسیب دیده:

اگر سطح دندان شما از حرکت طبیعی چانه جلوگیری می کند، مینای آن ضعیف تر می شود و دندان را برای حضور باکتری در خود مستعد می کند و هنگام جویدن غذا، خطر شکسته شدن دندان نیز برای فرد در این حالت وجود خواهد داشت پس بهتر است که دندان آسیب دیده را ترمیم کنید و این کار راحت تر از آن است که حتی فکرش را هم می کنید.

8. هضم و گوارش ضعیف با بد جویدن غذا:

اگر فردی با چنین مشکلاتی روبرو باشد و نتواند غذا را به خوبی بجود، غذا به خوبی در معده او جای نمی گیرد و باعث می شود که هضم و گوارش صحیحی نداشته باشد و این مشکلات می تواند باعث رفلاکس اسید معده، نفخ شکم، اسپاسم و باد شکم شود. به علت اینکه نمی توان دندان را به خوبی مسواک زد، باکتری در دندان باقی می ماند و باعث می شود که سیستم گوارش دچار مشکل شود.

9. مشکلاتی در صحبت کردن با جویدن نادرست غذا:

مطالعات نشان می دهد که مشکلات جویدن می تواند در تولید کردن صدا توسط فرد نیز مشکل ایجاد کند. قسمت بالای چانه در این حالت دچار آسیب می شود و نمی توان صدا ها را توسط آن تولید کرد و باعث می شود که فرد صداها و حروف را نا واضح ادا کند.

10. مشکلات قلبی و تنفسی با بد جویدن غذا:

در مورد سوالی که یکی از کاربران با بخش سلامت مطرح کرده بود باید در این قسمت پاسخ دهیم که اگر این مشکل یعنی جویدن نادرست غذا و ساختار نامناسب دندانی درمان نشود، می تواند نتایجی مثل اسپاسم ماهیچه، مشکلات تنفسی در طول خواب، سایش دندان، بیماری های انسداد ریه و حتی مشکلاتی در سیستم ایمنی فرد شود.

محققان به وجود رابطه ای بین این مشکل و نزدیک بینی دست پیدا کرده اند و موارد شدید مشکلات جویدنی می تواند باعث مشکلات قلبی و فشار خون بالا شود و گاهی اوقات بین دندان های این بیماران لوازمی را قرار می دهند که بتوانند راحت تر دهان خود را ببندند و از فشار وارد شده روی دندان ها بکاهند.

11. افزایش حساسیت دندان:

اگر چانه به خوبی سر جای خود بسته نشود و یا به تلاش زیادی برای جویدن غذا نیاز داشته باشد، می تواند باعث آسیب به استخوان نزدیک دندان شود و در نتیجه لثه ها شکل طبیعی خود را از دست می دهد و پوست آن ها نازک می شود و این اتفاق باعث می شود که دندان ها نسبت به دما، شیرینی، نمک و حتی برخورد فیزیکی مثل مسواک حساسیت بالایی پیدا کنند .

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied