شمانیوز
شما نیوز

کرونای انگلیسی را با این روش ها مهار کنید

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا گفت: مهار کرونای انگلیسی تنها با اقدامات پیشگیرانه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است.

کرونای انگلیسی را با این روش ها مهار کنید

حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونابا اشاره به وضعیت ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور، اظهار کرد: ویروس کرونا با مسافرت و توسط افراد به دیگر مناطق منتقل خواهد شد و یکی از راه های شکستن چرخه انتقال آن رعایت نکات پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او ادامه داد: افرادی در بدو ورود به کشور شناسایی شدند که دارای هیچ یک از علائم ابتلا به کرونا نبودند و تست‌شان نیز منفی بود، اما ناقل ویروس کرونای انگلیسی بودند.

عضو کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا بیان کرد: افراد مشکوکی که به تازگی به کشور بازگشته‌اند باید قرنطینه شده و تحت مراقبت ویژه قرار بگیرند. تمام افرادی که در تماس با این اشخاص بودند هم باید شناسایی و جداسازی شوند.

سوری تاکید کرد: افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند باید از خود سوال کنند که در چه زمان و مکانی مبتلا به این عارضه شده اند، اگر در هنگام مسافرت خارج از کشور گرفتار این نوع ویروس شده باشند باید سریعا مقامات بهداشتی را مطلع کرده و‌ فرض را بر این بگذارند که مبتلا به کرونای انگلیسی شده‌اند.

علائم بیماری کرونای انگلیسی با نوع فعلی آن یکسان است

عضو‌ کمیته اپیدمیولوژی کشوری کرونا گفت: با تشخیص افراد مبتلا به بیماری کرونای انگلیسی باید اقدامات ایزولاسیون و جداسازی بیماران انجام شود. علائم این نوع بیماری با کرونای معمولی یکسان است.

او با اشاره به اینکه مهار کرونای انگلیسی با تشدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان پذیر است، افزود: در حال حاضر با کاهش آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا در کشور روبه رو هستیم، اما موضوع مهم این است که این کاهش آمار نباید ما را از مسئله پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌ها غافل کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied