شمانیوز
شما نیوز

این سردردها را بدون مصرف دارو درمان کنیم!

یکی از شایع‌ترین دردها، سردرد است که روش‌های زیادی برای درمان این عارضه در خانه‌ و بدون استفاده از دارو وجود دارد.

این سردردها را بدون مصرف دارو درمان کنیم!

روش‌های زیادی برای درمان موثر سردرد در خانه‌ها بدون استفاده از دارو وجود دارد. وب سایت «بولدسکای» برجسته‌ترین آن‌ها را در گزارشی ذکر کرده است. این سایت توصیه کرده که با بکارگیری این روش‌ها می‌توانیم زندگی و تغذیه سالم داشته باشیم.زنجبیل حاوی خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. همچنین حاوی ماده‌ای به نام جینجرول است که دارای خواص دارویی قدرتمندی است. زنجبیل که به عنوان داروی سردرد شناخته شده در عین حال یک داروی خانگی بسیار عالی برای کاهش التهاب در رگ‌های خونی سر است که در نهایت به تسکین سردرد منجر می‌شود.

روش استفاده: مقداری از زنجبیل را در آب جوش داده و سپس با آب لیمو مخلوط کنید. این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز مصرف کنید.

فلفل که حاوی کپسایسین است در رقیق شدن مخاط می‌تواند به رفع گرفتگی بینی کمک کند و به تسکین سردرد منجر شود.

روش استفاده: شما می‌توانید پودر فلفل را روی غذا یا چای اضافه کرده و سپس آن را بنوشید تا از سردرد خلاص شوید.

 

دارچین ادویه‌ای غنی از آنتی اکسیدان است که از سلامت قلب محافظت می‌کند و دارای خواص ضد عفونت است، بنابراین این ادویه خوشبو می‌تواند سردرد را به طور موثر درمان کند.

 

روش استفاده: شما باید مقداری چوب دارچین را کاملا خرد کرده و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به صورت خمیر غلیظی دربیاید. سپس آن را روی پیشیانی قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه به پشت دراز کشیده و در نهایت صورت را با آب ولرم بشویید.

 

سیر می‌تواند به درمان سرماخوردگی و سردرد کمک کند، سیر دارای خواص ضد باکتری و ضد ویروسی است و همچنین باعث کاهش فشار خون ، تشنج و در نتیجه سردرد می‌شود.

 

روش استفاده: سه حبه سیر خرد شده را جوشانیده و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با دو قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را روزی دو بار مصرف کنید تا سردرد شما تسکین شود.

 

از زردچوبه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد عفونتی، برای درمان سردرد و میگرن استفاده می‌شود. تجربه نشان داده که نوشیدن شیر زردچوبه به کاهش سردرد و رفع گرفتگی بینی کمک می‌کند.

 

روش استفاده: یک فنجان شیر جوشانده و یک قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کنید. برای تسکین سردرد و بدن درد سه بار در روز آن را بنوشید.

 

میخک به دلیل خاصیت تسکین دهنده درد می‌توان از آن به عنوان داروی خانگی برای سردرد استفاده کرد.

روش استفاده: دو قطره روغن میخک با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و نمک اضافه کنید. پیشانی و شقیقه‌ها را با مخلوط به آرامی ماساژ دهید یا یک قاشق چایخوری میخک آسیاب شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و پس از ۱۰ دقیقه آن را بنوشید.

 

برگ ریحان فواید تسکین دهنده‌ای برای سر درد دارد. روغن برگ ریحان به عنوان شل کننده عضلات عمل می‌کند و به تسکین سردرد‌های تنشی کمک می‌کند.

روش استفاده: ۴ برگ ریحان را با یک فنجان آب جوش داده و سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه و مانند چای مصرف کنید.

 

برگ‌های نعناع، حاوی ماده منتول است که اثر آرام بخشی دارند. برگ نعناع تازه را می‌توان در غذا یا به‌عنوان چای مصرف کرد. از روغن ضروری یا اسانس این گیاه در تنتور‌ها «مایعی که از تأثیر الکل یا اتر بر جوهر‌های مواد گیاهی یا حیوانی یا معدنی به‌دست آید» مرهم‌های سینه و کرم‌ها نیز استفاده می‌شود.

روش استفاده: برای تسکین سردرد مقداری برگ نعناع را آرد کرده و با آب مخلوط کنید. این محلول را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر پیشانی خود قرار دهید.

 

 

روغن نعناع به بازکردن رگ‌های خونی مسدود شده که ممکن است دلیل سردرد باشد، کمک می‌کند، این روغن حاوی ماده منتول است که به تنظیم جریان خون در بدن کمک می‌کند.

 

روش استفاده: سه قطره روغن نعناع را درون یک قاشق غذاخوری روغن بادام مخلوط کنید. این روغن برای ماساژ آرام شقیقه‌ها یا گردن استفاده می‌شود. برگ نعناع له شده را می‌توان پس از ماساژ روغن نعناع نیز روی پیشانی قرار داد.

 

بررسی‌های علمی ثابت کرده که رایحه روغن اسطوخودوس به کاهش سردرد کمک می‌کند. همچنین عملکرد مغز و خواب را بهبود می‌بخشد. اسطوخودوس زخم‌ها را التیام می‌بخشد، رنگ پوست را به حالت طبیعی باز می‌گرداند، عوارض دیابت را کاهش می‌دهد و درد را تسکین می‌بخشد.

روش استفاده: دو قطره روغن اسطوخودوس را به یک فنجان آب جوش اضافه کرده و بخار آن را استشمام کنید. همچنین می‌توانید دو قطره روغن اسطوخودوس را با ۳ قاشق غذاخوری روغن نعناع، روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرده و سپس سر خود را با این مخلوط ماساژ دهید.

 

 

انیسون یا چای بادیان ستاره‌ای می‌تواند سردرد، به ویژه میگرن را درمان کند. وقتی میگرن دارید، رگ‌های خونی در سر را باز می‌کند و به اعصاب آرامش می‌دهند. انیسون ستاره‌ای به باز کردن تنگی رگ‌های خونی کمک می‌کند، بنابراین سردرد ناشی از فشار را تسکین می‌دهد. چای انیسون  حاوی ماده‌ای به نام پارتنولید است که التهاب و درد را کاهش می‌دهد. این اثرات مشابه آسپرین است اما بدون هیچ گونه عارضه جانبی.

 

گل‌های بابونه حاوی ترکیبات فنلی بسیاری هستند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به فلاونوئید‌های آپیژنین، لوتئولین، گلوکوزید‌ها، کوئرستین و پاتولیتین اشاره کرد که دارای خواص ضد التهاب و عفونت هستند و باعث تسکین سردرد، میگرن و سردرد‌های تنشی می‌شوند.

 

روش استفاده:  آب جوشانده را در یک فنجان حاوی ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری بابونه بریزید. سپس ۵ دقیقه قبل از خوردن غذا آن را بنوشید.

 

چای مومیایی لیمو به عنوان یک گیاه تسکین دهنده درد شناخته می‌شود. اگر سردرد ناشی از استرس باشد، این نوشیدنی از برگ درخت لیمو باعث آرامش عضلات و رفع استرس شما می‌شود.

 

روش استفاده: برای تهیه این چای، برگ‌های لیمو خرد شده را به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید، سپس صاف کرده و عسل را به نوشیدنی اضافه کنید.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied