شمانیوز
شما نیوز

دلیلی چاقی دانش آموزان این شهر لو رفت!

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: براساس آمار سامانه سناد، ۲۶ درصد از دانش‌آموزان در استان با مشکل اضافه وزن یا چاقی مواجه هستند.

دلیلی چاقی دانش آموزان این شهر لو رفت!

احمدعلی قهرمانی در سومین کارگروه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان ، گفت: براساس اطلاعات درج شده در سامانه سناد، میزان اضافه وزن یا چاقی در دانش‌آموزان کشور به طور میانگین ۳۰ درصد است و فارس در مقایسه با میانگین کشور، درصد پائین‌تری را به خود اختصاص داده است.

او با بیان اینکه در اجرای طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان) خانواده باید در کنار دستگاه‌های دولتی قرار داشته باشد، استفاده از ظرفیت علوم پزشکی و ورزش و جوانان را در اجرای هرچه بهتر این طرح، ضروری توصیف کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به شرایط خاص کشور به دلیل شیوع کرونا، یاری خانواده‌ها و عموم مردم بسیار حائز اهمیت است بنابراین باید با آگاه کردن مردم و اولیاء در زمینه‌های سلامت و تربیت بدنی و اهمیت این دو حوزه، آن‌ها را به کمک بگیریم.

قهرمانی افزود: بکارگیری همه شیوه‌های انگیزشی، یادگیری، مدیریت تغییر، هدایت فرزندان در خانواده و فرزند پروری، رهبری در مدرسه برای ایجاد سبک زندگی ضروری است؛ این اقدامات باید موجبات آگاهی بخشی و تغییر دانش و بینش در نوع رفتار زندگی غیر فعال به سبک زندگی پویا و تغذیه ناسالم به سالم را فراهم کند.

او با اشاره به اهداف و اهمیت اجرای طرح (کوچ)، بر دو مولفه تغذیه و تحرک بدنی و تاثیر آن بر سلامت دانش آموزان تاکید و اضافه کرد: تنها آمارگیری در این طرح و مشخص شدن BMI دانش آموزان کافی نیست بلکه باید با مداخلات بهنگام و بحث‌های مشاوره‌ای به دنبال رفع مشکل چاقی یا لاغری دانش آموزان باشیم.

اجرای طرح باشگاه سوت

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات خوب در شهرستان فسا در اجرای طرح کوچ و ایجاد طرح جدیدی تحت عنوان باشگاه سوت (سلامتی، ورزش، تغذیه) گفت: این کار خودجوش که به شکل یک NGO توسط تیم همکاران این شهرستان صورت گرفته قابل تعمیم به کل کشور است.

قهرمانی در تشریح طرح باشگاه سوت گفت: تمرینات بدنی، تغذیه سالم، تهیه پرسش نامه با ۵۰ سوال مشخصات فردی و مشکلات احتمالی دانش آموزان از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح بوده است.

معاون آموزش و پرورش فارس گفت: در راستای نظارت بر اجرای طرح، بازدید‌های میدانی به صورت هفتگی توسط اداره سلامت و تندرستی انجام می‌شود و دبیران تربیت بدنی، مراقبین سلامت و مدیران موفق در اجرای این طرح مورد تشویق قرار می‌گیرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied