شمانیوز
شما نیوز

عذرخواهی عنابستانی نماینده مجلسی که به سرباز وظیفه شناس سیلی زد + فیلم

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلسی که به سرباز راهور سیلی زد با انتسار یک فیلم از مردم ایران و سرباز وظیفه شناس عذر خواهی کرد.

عذرخواهی عنابستانی نماینده مجلسی که به سرباز وظیفه شناس سیلی زد + فیلم

علی اصغر عنابستانی نماینده مجلسی که به سرباز راهور سیلی زد با انتسار یک فیلم از مردم ایران و سرباز وظیفه شناس عذر خواهی کرد.

 

 

 

 

یک رسانه اصولگرا و فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی می گویند یک نماینده مجلس به سرباز راهور ناجا سیلی زده است.

به گفته سربازی که فیلم او منتشر شده، یک خودرو به دنبال عبور از خط ویژه در مرکز تهران بوده اما سرباز پلیس مانع می شود و خواستار مدارک می شود. به دنبال این اتفاق، درگیری لفظی به وجود می آید و نماینده مجلس مجلس، به صورت سرباز، سیلی می زند.

گفته می شود این نماینده مجلس، عنابستانی نماینده سبزوار (خراسان رضوی) است.

‌نسیم‌آنلاین نوشت: شنیده‌ها حاکی است یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است.

 

واکنش پلیس به خبر سیلی نماینده مجلس به صورت سرباز راهور

تسنیم هم نوشت : سردار مهدی حاجیان، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر سیلی یکی از نمایندگان مجلس به مأمور وظیفه راهور در محدوده خط ویژه دروازه دولت پایتخت و بازتاب آن در فضای مجازی، اظهار کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی بلافاصله دستور ویژه‌ای برای حمایت از حقوق  سرباز وظیفه راهور و پیگیری موضوع  از طریق معاونت حقوقی و بازرسی نیروی انتظامی صادر کرد.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه صیانت از حقوق  آحاد پرسنل نیروی انتظامی از دستورات اکید فرمانده نیروی انتظامی است، افزود: اعتقاد، باور و  تأکید  سردار اشتری همواره  بر این است که سربازان وظیفه را نیز چون فرزندان خود  بدانیم  و در صیانت از شخصیت، کرامت انسانی و حق و حقوقشان  لحظه‌ای دریغ و درنگ  نکنیم، ایشان بارها به همه فرماندهان تأکید کرده‌اند که این جوانان، امانتی در دستان ما هستند  بنابراین اجازه نمی‌دهیم  به ساحت مقدس سبزپوشان  خدوم نیروی انتظامی در هر جایگاه و مقامی توهین و تعدی شود.

این مقام انتظامی تأکید کرد:در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، نیروی انتظامی از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد. 

 

 

واکنش عباس عبدی به خبر سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور

عباس عبدی (روزنامه نگار) توئیت زد: مردم و افکار عمومی ناظر هستند که چگونه از حقوق سرباز وطن‌شان دفاع می‌شود.

 

 

توئیت

 

 

واکنش ستاد کل نیروهای مسلح به سیلی خوردن سرباز ناجا در تهران

امیر دریادار رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح :

به گزارش جماران در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است.

از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد.

فرض کنیم که سرباز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.

این پرونده در حال بررسی ستاد کل است و نتیجه آن متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

نماینده مجلس (عنابستانی) ضرب و شتم مامور پلیس را تکذیب کرد/ سرباز به من توهین کرد

 

محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان :

اگر گزارشی به دسته هیئت نظارت برسد قطعا آن را بررسی خواهد کرد و چنانچه بنده تاکنون استعلام گرفته ام هنوز شکایتی به ما واصل نشده است.

 

 

 

واکنش‌ها 

این اتفاق بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته و بسیاری از  ان ابراز تاسف و انزجار کرده اند. 

حسام الدین آشنا مشاور رییس جمهور در توئیتی در این باره نوشت: "چه زود دست بزن پیدا کرده اند."

عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب هم نوشته است: "چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه‌اش در مازندران کتک زدند. فوری سر و ته ماجرا را به‌هم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟"

اما دیگر کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز ابراز خشم و حیرت کرده‌اند، کاربری در این باره نوشته است: "واقعا شرم آور و تاسف‌آوره! مخصوصا برای کسی که ادعای ولایی و انقلابی بودن دارد!بعضی‌ها از هر پوششی برای ویژه‌خواری استفاده می‌کنند..." 

فرد دیگری هم پیشنهاد داده است "مطابق ماده 66 قانون مجازات اسلامی و مجازات بدل از حبس، علی اصغر عنابستانی به انجام خدمت در راهنمایی و رانندگی و نگهبانی از مبادی ورودی خط ویژه محکوم بشه، تا حال سربازی که در سرما و دود اونجا خدمت می کنه و عوض تشکر با سیلی به صورت یخ زده اش مواجه می شه رو درک کنه!» 

برخی کاربران هم می گویند باید قوه قضائیه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وارد میدان شئود و با این نماینده برخورد کند. کاربری خطاب به قالیباف نوشته است: "رسیدگی و برخورد با رفتار احتمالاً غیرشایسته آقای علی اصغر عنابستانی از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان یکی دیگر از آزمون‌های شما در مجلس یازدهم است. خوی اشرافیت برخی از مسئولان را با اقدام به موقع بخشکانید."

خودرو نماینده مجلس نیز در این ماجرا توجه قرار گرفته است. دنا پلاسی که از سوی مجلس به این نماینده با تسهیلات ویژه داده شده است. 

کاربری در این باره نوشت: "آقای علی اصغر عنابستانی، سیلی اصلی به گوش قانون زمانی خورد که اون ماشین دنا پلاس مفت از طرف مجلس به امثال شماها داده شد... بعد از اون هرچی دلت خواست سیلی بزن تو گوش سرباز." 

عده ای هم به نظارت استصوابی و تائید صلاحیت این نماینده توسط شورای نگهبان کنایه زده اند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied