شمانیوز
شما نیوز

زیبایی صورتتان را با این روش خفن برگردانید

با این که پیر شدن امری اجتناب ناپذیر است، ولی روش تأثیر آن بر بدن قابل انتخاب است.

زیبایی صورتتان را با این روش خفن برگردانید
 تغییرات مرتبط با پیری اغلب در دهه های ۳۰ و ۴۰ بسته به عواملی مانند میزان قرارگیری در معرض نورخورشید،خاصیت ارتجاعی پوست و وضعیت کلی سلامتی و شیوه ی زندگی در قسمت میانی صورت ظاهر می شود.
 
لیفت آندوسکوپ صورت روشی محبوب و مؤثر برای برطرف کردن علایم اولیه پیری که در قسمت میانی صورت پدیدار میشوند،است.
 

لیفت صورت سنتی یکی از روش های مؤثر در جوان سازی پوست محسوب می شده است اما جراحی پلاستیک به روش آندوسکوپیک ده ها سال است که روشی مدرن به جای روش سنتی محسوب می شود و حتی در جراحی های ارتوپدی، اورولوژی و زنان انجام خواهد شد. امروزه به علت پیشرفت های تکنولوژیکی جراحان پلاستیک در بسیاری از روش های سنتی مثل لیفت صورت، لیفت پیشانی، ابدومینوپلاستی و لیفت سینه ازطریق آندوسکوپی استفاده می کنند.

 

در حقیقت جراحان پلاستیک تلاش بر به حداقل رساندن زخم ها و برش های بعد از جراحی دارند برای این که در این شیوه جراح با استفاده از یک لوله بلند و نازک که دوربینی روشن درانتهای آن وجود دارد ( آندوسکوپیک) به نواحی زیرین پوست دسترسی پیدا می کنند

 

مزایای لیفت آندوسکوپ صورت

- زیباسازی بسیار مؤثر صورت با برش های کوچک حدود یک سانتیمتر بدون برش های وسیع قدیمی

- دقت بیشتر در دستیابی و درمان نواحی کوچک تر. این شیوه باعث ترمیم نواحی می شود که آنقدر کوچک هستند که رسیدن و درمان آن ها با شیوه های معمول لیفت صورت ماند لیفت قسمت پایینی یا میانی صورت دشوار است. خصوصاً نواحی نزدیک مرکز صورت مانند خط اخم در بالای چشم ها و چین و چروک های اطراف بینی و دهان.

 

- احتمال اسیب بسیار کم اعصاب صورت نسبت به جراحی های باز

- عدم ایجاد جای زخم

- دوره ی بهبودی کوتاه تر

- درد و ناراحتی جزیی

- نیاز به صرف زمان و پول کم تر

 

قبل از لیفت اندوسکوپیک لازم است این موارد را رعایت کنید:

- سیگار نکشید؛ سیگار کشیدن سبب کاهش جریان خون در پوست می شود و میتواند روند بهبودی را کند سازد. چنانچه سیگاری هستید، پیش از عمل و در طول بهبودی کشیدن آنرا  متوقف کنید.

 

- از مصرف داروهای خاص مثل آسپرین، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی جلوگیری کنید؛ این داروها میتواند خونریزی را افزایش دهد.

 

- با اعضای خانواده یا دوستانتان هماهنگی انجام دهید تا بعد از عمل همراهتان باشند. باید شخصی پس از ترک بیمارستان شما را به خانه ببرد و حداقل در نخستین شب بهبودی در منزل کنارتان بماند.

 

در طی جراحی اندوسکوپی صورت، جراح یک اندوسکوپ را از روش سه یا چند برش کوچک به طول کمتر از 2.5 سانتیمتر ، در زیر پوست قرار می دهد. آندوسکوپ تصاویر ویدئویی از ساختار داخلی صورت بیمار را به یک صفحه تلویزیون انتقال می دهد. جراح از تصاویر ارسالی برای تشریح، بالابردن و تغییر مکان بافت های صورت استفاده می کند.

 

پس از پایان کار ، زخم ها بخیه می شوند. مدت زمان عمل بستگی به پیچیدگی لیفت دارد. بطور معمول بین 1 تا 4 ساعت طول می کشد. این عمل ناراحتی و درد تقریباً ندارد و پس از یک هفته، کبودی و تورم ناپدید می شوند.

 

بیمار برای 5 روز اول یک باند فشاری می پوشد. بعد از 10 روز بخیه ها برداشته می شوند. بیمار میتواند بعد از 10- 14 روز بکار خود بازگردد. منتها برای انجام ورزش های اکتیو لازم است 3 هفته یا بیشتر منتظر بماند.

 

- در هنگام خوابیدن سر خویش را بالاتر از بدن قرار داده و داروهای مسکن را بر اساس تجویز پزشک استفاده نمایید.

- به منظور کاهش تورم، از کمپرس آب سرد استفاده کنید.

- از فشار آوردن و حرکت های ناگهانی بر روی بخیه ها پرهیز نمایید.

منبع:بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied