شمانیوز
شما نیوز

با این روش متوجه می شوید طرف مقابلتان دروغ می گوید یا نه!

محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را برای درک چگونگی تصمیم گیری ما بر اساس صدای طرف مقابلمان که صادق است یا خیر انجام داده اند.

با این روش متوجه می شوید طرف مقابلتان دروغ می گوید یا نه!

محققان دانشگاه سوربن با انجام برخی از آزمایش‌ها روی صدای افراد، دریافتند که در صدای دروغگو اثراتی مانند کندتر صحبت کردن و تمرکز کمتر روی وسط کلمه وجود دارد که مغز می‌تواند حتی وقتی که به طور فعال سعی در تشخیص صداقت شخص ندارد به طور خودکار آن را تشخیص دهد.

 

پیش بینی می‌شود که این کشف در آینده برای تولید «ابزار‌های نوری» مورد استفاده قرار گیرد که پلیس می‌تواند با استفاده از آن دروغگو بودن مجرم را تشخیص دهد.

 

اگر می‌خواهید صادق و با اعتماد به نفس دیده شوید، نویسندگان این مطالعه می‌گویند شما باید سریعتر صحبت کنید و اواسط کلام خود را با شدت بیشتر تلفظ کنید.

 

این تغییرات ظریف در نحوه صحبت کردن ما «به طور خودکار» توسط مغز ضبط می‌شود و در تعدادی از زبان‌ها از جمله انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی رخ می‌دهد.

 

محققان فرانسوی از پردازش سیگنال صوتی برای ایجاد تلفظ تصادفی کلمات، از جمله صدای بلند و پایین استفاده کردند سپس آن‌ها از گروه‌های مختلف داوطلب پرسیدند که آیا این کلمات با اطمینان و یا صداقت تلفظ می‌شوند؟

موفقیت همکاری انسانی به مکانیزمی بستگی دارد که افراد را قادر می‌سازد تا به غیر مطئمن بودن افرادی که با آن‌ها تعامل دارند پی برد.

 

اگرچه این یک بخش حیاتی از جامعه بشری است، اما محققان دقیقاً نمی‌دانند که بشر از چه مداخله‌های حسی برای تعیین قابلیت اطمینان دیگران استفاده می‌کند.

 

محققان فرانسوی از روش داده محور برای رمزگشایی ویژگی‌های کلی که شنوندگان را به تصورات گویندگان سوق می‌دهد استفاده کرده اند.

 

آن‌ها گفتند: در اینجا نشان می‌دهیم که تصور شنوندگان از صداقت سایر سخنرانان بر نوع گفتار آن‌ها اتکا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied