شمانیوز
شما نیوز

این علامت را در افراد مسن آلوده به کرونا نادیده نگیرید

با جهش مداوم ویروس کرونا گسترش فهرست علائم آن بیش از پیش ضروری شده است.

این علامت را در افراد مسن آلوده به کرونا نادیده نگیرید

با جهش مداوم ویروس کرونا گسترش فهرست علائم آن بیش از پیش ضروری شده است. علائم این بیماری تنفسی به طور معمول به صورت الگویی ثابت ظاهر شده و آگاهی از آن می تواند از ابتلا به عفونت جدی و تشدید بیماری جلوگیری کند، اما بر اساس یافته های جدید علائم ویروس کووید-19 در بزرگسالان مسن احتمال می رود متفاوت از دیگران باشد.

 

علامتی که شاید در بزرگسالان مسن وجود نداشته باشد

هر فرد به یک اندازه مستعد ابتلا به عفونت ویروس کرونا است، اما خطر عارضه در افراد مسن و دارای نقص سیستم ایمنی بدن بیشتر است. در حال حاضر یک مطالعه جدید نشان می دهد علائم خاصی از ویروس کرونا ممکن است برای افراد بالای 65 سال متفاوت نشان داده شود به همین دلیل نادیده گرفتن آن آسان است. همانطور که همه ما می دانیم تب شدید از علائم اولیه ویروس کرونا است، اما افراد بالای 65 سال به طور معمول دمای پایین تری دارند این بدان معناست که آنها در دمای پایین تر تب را تجربه می کنند، بنابراین به راحتی می توان این نشانه را نادیده گرفت و با تب عمومی دچار اشتباه شوید.

 

مطالعه

بر اساس گزارش کلینیک مایو، دمای طبیعی بدن هر فرد بین 37 تا 2/37 درجه سانتیگراد (98.6 و 99 درجه فارنهایت) باقی می ماند. هنگامی که دما به 38 درجه سانتیگراد (100.04 درجه فارنهایت) برسد، تب محسوب می شود. با این حال، پیش چاپ جدیدی از مطالعه کالج سلطنتی لندن نشان می دهد درجه حرارت طبیعی بدن فرد و آنچه که تب را تشکیل می دهد ممکن است در هر سن متفاوت باشد. محققان درگیر در این مطالعه اظهار می دارند افزایش سن بر درجه حرارت در سلامتی و عفونت حاد تاثیر می گذارد. بر اساس یافته های این تیم محققان نتیجه گرفتند آستانه 99.32 درجه در افراد بالای 65 سال معادل 100.04 درجه فارنهایت است و می تواند نشانه ای از عفونت باشد.

 

از دست دادن تب درجه پایین خطر را افزایش می دهد

داده ها حاکی از آن است که حدود 55 درصد افراد مبتلا به کرونا در روزهای ابتدایی تب دارند. این امر در مورد افراد مسن نادیده گرفته می شود زیرا آستانه دمای فعلی خیلی زیاد است. احتمال زیادی وجود دارد که افراد بالای 65 سال هرگز به دمای 100.04 درجه فارنهایت نرسند. این امر تشخیص عفونت ناشی از ویروس کرونا و درمان به موقع و مناسب را به تاخیر می اندازد که می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد. در مورد افراد مسن بسیار مهم است که مراقب باشید. حتی کوچک ترین تغییر در درجه حرارت بدن یا سلامتی آنها نباید به راحتی نادیده گرفته شود.

 

هذیان گویی می تواند نشانه اولیه ابتلا به کرونا در بزرگسالان باشد

در مورد افراد مسن باید به دنبال علائم هذیان گویی باشید که نشانه هشدار سریع عفونت ویروس کرونا در افراد مسن است. بر اساس یک مطالعه دیگر هذیان گویی تنها علامت در چندین بیمار مسن بود که آزمایش کرونای آنها مثبت شده است. از هذیان گویی به عنوان حالت گیجی، بی توجهی، گمراهی و سایر تغییرات شناختی هم یاد می شود. یافته های این مطالعه نشان می دهد بیماران بستری شده برای ابتلا به کرونا به ویژه افرادی که به دستگاه های تنفسی نیاز دارند دچار هذیان گویی شده بودند.

 

منبع : نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied