شمانیوز
شما نیوز

سفر به این استان برای نوروز ممنوع شد

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی که بیشتر آنان پرجمعیت هستند در وضع زرد و ۲۱ شهرستان در وضع آبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارند. قلیان گفت:در ایام تعطیلات نوروز مسافرت در شهرهای زرد مسافر پذیر از جمله مشهد ممنوع است.

سفر به این استان برای نوروز ممنوع شد

قلیان گفت:در ایام تعطیلات نوروز مسافرت در شهرهای زرد مسافر پذیر از جمله مشهد ممنوع است.

مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۲ شهرستان خراسان رضوی که بیشتر آنان پرجمعیت هستند در وضع زرد و ۲۱ شهرستان در وضع آبی به لحاظ ابتلا به کرونا قرار دارند.

او افزود: بر اساس رنگ بندی نرم افزار ماسک هم اکنون شهرستان‌های مشهد، کلات، قوچان، کاشمر، گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، طرقبه و شاندیز، خلیل آباد، کوهسرخ، خواف و بردسکن در وضع زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نکته مهم این است که وضع مشهد و خراسان رضوی شکننده است و با توجه به مشاهده نوع انگلیسی و شناسایی ۶نفر مبتلا به این ویروس در مشهد خطر شیوع و گسترش آن در استان وجود دارد.

قلیان تعداد بستری شدگان روزانه کرونا در خراسان رضوی را ۱۳۳نفر اعلام و بیان کرد: میانگین تعداد کل بستری شدگان در بیمارستان‌های این استان ۴۸۲نفر و تعداد کل بستری‌شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه استان ۱۶۰نفر است.

او تصریح کرد: میانگین فوت شدگان ناشی از کرونا در خراسان رضوی همچنان تک رقمی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهدتاکید کرد: هم اکنون سامانه‌های صدور بلیت هواپیما، قطار و اتوبوسرانی در کشور به نرم افزار ماسک متصل هستند و از صدور بلیت برای افرادی که در مراکز درمانی خصوصی و یا دولتی آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده است ممانعت می‌شود.

همچنین رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم گفته است: برای سفر نوروزی بلیط رزرو نکنید اگر همین روند پیش رود، موج چهارم در فروردین رخ می‌دهد.

او افزود: اگر دستور‌های بهداشتی در ۲هفته باقی‌مانده سال به خوبی رعایت شود آن وقت شاید بتوان اجازه داد سفر‌های نوع یک و دو انجام شود، اما اگر موفق به رعایت آن نشویم دیگر سفر‌ها امکان پذیر نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied