شمانیوز
شما نیوز

شهرهای ورود ممنوع در نوروز + اسامی

محدودیت ها آنقدر در مرزها سفت و سخت نبود که کرونای انگلیسی وارد ایران نشود و بالاخره از مرز عراق این ویروس جهش یافته به اهواز رسید.

شهرهای ورود ممنوع در نوروز + اسامی

معاون کل وزارت بهداشت، در تشریح شرایط همه گیری کرونا در خوزستان گفت: زمستان سال گذشته پیک شدیدی در این استان وجود نداشت و فقط 2 پیک را تجربه کرده است. متاسفانه رعایت پروتکل ها در خوزستان بسیار کاهش یافته و باعث اوج گیری کرونا شد. این اوج گیری بیماری مصادف شد با ورود کرونای انگلیسی از کشور همسایه مان عراق و همچنین اسفندماه که موقع رونق کسب و کارها، بسته شدن حساب ها و خریدهای عید و وضعیت سختی را در خوزستان حاکم است و شاهد افزایش ابتلا و درمان سرپایی، بستری مرگ و میر به کرونا بودیم.

دکتر ایرج حریرچی به استان های مجاور خوزستان اشاره کرده و گفت: چهارمحال و کهگیلویه نیز وضعیتی مشابه خوزستان البته نه به شدت آن را تجربه می کند. تنها راه مقابله با این بیماری در مرحله فعلی رعایت پروتکل های بهداشتی است.

قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که می دانند کرونا دارند، تن به پروتکل ها را رعایت نمی دهند؟ تاکید کرد: متاسفانه این منحصر به استان خوزستان نیست و نمی توانیم بگوییم اصلا رعایت نمی کنند. اما این همه محدودیت و آگاهی بخشی اعمال می شود و فقط یک هدف دارد آنهم این که افراد خود را قرنطینه و ایزوله کنند تا زنجیره ویروس قطع شود. کسی که مبتلاست ماشین انتقال ویروس است. طبق بررسی ها از دو ماه پیش 70درصد افرادی که می دانند به کرونا مبتلا شده اند، بیش از 2کیلومتر از خانه دور شده اند. در بعضی از شهرها یعنی از این سوی شهر به آن سو رفتن و در روستاها یعنی از روستا خارج شدن. متاسفانه این نقصل در خوزستان و سایر استان ها نیز هست.

ایرج حریرچی به تشریح وضعیت سفرهای نوروزهای با خودروهای شخصی پرداخت و گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی به طور کلی ممنوع است که در حدود ۵۰ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند و تردد خودروهای پلاک غیر بومی به این شهرها ممنوع است. شهرهای زرد ممنوعیت سفر ندارند. اما بعضی از استان ها حتی اگر زرد هم باشند نیز سفر به آنها ممنوع است. استان مازندران، گیلان، خوزستان، گلستان، بوشهر و هرمزگان. از سوی دیگر سفر به شهرهای زرد اصفهان، مشهد و شیراز نیز ممنوع است.

وی با اعلام اینکه سفر به شهرهای زرد نیز مشروط است، افزود: در حال حاضر بیش از نیمی از شهرهای کشور در وضعیت زرد قرار دارند و امکان سفر به این شهرها وجود دارد. اما، با توجه به شرایط کرونایی کشور، رفتن به بعضی از شهرهای زرد را ممنوع کرده ایم.

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه فعلاً سفر نوروزی با خودروهای شخصی ممنوع است، تصریح کرد: برای سفر با قطار و هواپیما فعلاً ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمی نگرفته است. البته بستگی به وضعیت بیماری و شدت شیوع ویروس انگلیسی دارد که می‌تواند این تصمیمات را دستخوش تغییر کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمدرضا

    خیلی بده