شمانیوز
شما نیوز

با میلیاردرهای خسیس دنیا بیشتر آشنا شوید

شاید باورش سخت باشد که میلیاردهایی در جهان وجود دارد که به خاطر خسیس بودن به سختی یک دلار از ثروت خود را خرج میکنند.

با میلیاردرهای خسیس دنیا بیشتر آشنا شوید

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که با یک میلیارد دلار چه کارهایی می توان انجام داد؟ در ادامه قصد داریم میلیونر های خسیس دنیا را به شما معرفی کنیم تا ببینید که آن ها به این سوال چه پاسخی داده اند و چگونه عمل کرده اند. آن ها به جای اینکه پول خود را خرج چیزهای گران قیمت مثل خرید جت و هواپیما کنند، این مقدار پول را ذخیره می کنند و به هیچ وجه حاضر به خرج کردن آن نخواهند بود، اگر باورش برایتان سخت است با ما در این بخش همراه باشید.

وارن بافت

جی بل گتی، خسیس ترین میلیاردر جهان

خاص ترین فرد این لیست "جی بل گتی" است که در نیمه دوم قرن بیستم زندگی می کرده و آن زمان حدود 80 درصد از نفت کل جهان را در اختیار داشت اما هیچ پولی به فرزندانش نمیداد . این میلیاردر خسیس بدون داشتن هیچ ارث پدری ، در سن جوانی یعنی 23 سالگی میلیونر شد و با رشد سریع مالی اش به لیست میلیاردرها ورود کرد.

 

جالب ترین بخش خساست " گتی " زمانی بود که در سال 1973 نوه شانزده ساله اش توسط عده ای آدم ربا ربوده شد اما او حاضر به پرداخت پول برای آزادی نوه اش نشد تا اینکه بعد از 5 ماه فشار و تهدید ، آدم ربایان یک دسته مو و گوش نوه اش را برایش فرستادند و مبلغ تعیین شده را به 3 میلیون دلار کاهش دادند . باتمام این شرایط خسیس ترین میلیاردر تاریخ موافقت کرد تنها 2/2 میلیون دلار پرداخت کند و 800 هزار دلار باقی مانده را به صورت وام با سود 4 درصد به پسرش بدهد.

جی بل گتی

چارلی ارگن

بر اساس آمار، این میلیاردر امریکایی ثروتی 13 میلیارد و چهارصد میلیون دلار دارد اما به زندگی لاکچری هیچ علاقه و باوری ندارد به طوریکه تمام این سالها ناهارش را از خانه با خود می آورد و اگر روزی غذایی برای خوردن نداشته باشد باز به رستوران نمی رود. او در گذشته دیش ماهواره می فروخت و آن زمان بیشتر اهل خرج کردن بود اما بعد از تاسیس شرکت خود و کسب ثروت و شهرت یکباره خسیس شد.

مارک زاکربرگ

مارک زواکربرگ موسس فیسبوک یکی دیگر از میلیونر های بسیار مشهور در جهان است . 28 سال است که زندگی بسیار خاصی دارد اما بیشتر اموالش را ذخیره کرده است. او حتی حاضر نیست که پول زیادی خرج لباس کند و معمولا با تیشرت و هودی به محل کار می رود و مراسم عروسی خود را هم در حیاط پشتی خانه اش برگزار کرد.

مارک زاکربرگ

وارن بافت

بافت در نبراسکا زندگی می کند . او خانه اش را تقریبا 50 سال پیش به قیمت 31500 دلار خریداری کرد. او هنوز هیچ ملک خاصی ندارد و بیشتر پولش را ذخیره کرده است. زمانی که برای بار دوم ازدواج کرد، یک مهمانی بسیار مختصر در خانه دخترش برگزار کرد.

چاک فینی

این مرد بسیار سختکوش است اما به اندازه دو نفر قبلی ثروت ندارد اما باز هم جزء میلیونر های جهان محسوب می شود. او هم پول زیادی را برای خودش خرج نمی کند و فقط به دنبال امور خیریه است. حتی ممکن است در یک رستوران، ارزان ترین غذای موجود را هم سفارش دهد.

چاک فینی

عظیم پرمجی

ثروت او بیش از 12 میلیارد دلار است . او حتی تعداد دستمال کاغذی هایی که استفاده می کند را هم می شمارد و تا این حد میلیونر خسیسی است و بیشتر با یک خودروی ساده و ارزان به محل کار می رود.

دیوید چریتون

دیوید چریتون بیش از 1.3 میلیارد دلار ثروت دارد که به دلیل سهم بزرگش در گوگل است اما شبیه میلیونرها زندگی نمی کند. جالب است بدانید که او آخرین ماشینش را در سال 2012 خریداری کرده است و بعد از آن هیچ خودرویی نخریده است و هیچ علاقه ای به خرید لوازم و .. گران قیمت ندارد.

دیوید چریتون

کارل آلبرشت

ثروت او بیش از 25 میلیارد دلار است و اخیراً با برادرش هم در کمپانی معروف خود شریک شده است. این دو برادر برای صرفه جویی در هزینه ها با هم زندگی می کنند و کارشان هم با هم مشترک است و در کل هیچ علاقه ای به خرج کردن پول و استفاده از امکانات رفاهی ندارند. فقط تنها باری که آن ها مجبور شدند پول زیادی خرج کنند، زمانی بود که یکی از این برادران به مدت 17 روز گروگان گرفته شد و آن ها در نهایت مجبور شدند که چهار میلیون دلار را برای آزادی اش خرج کنند.

کریستی والتون

والتون برعکس ثروت زیادی که دارد، زندگی معمولی را برای خود و فرزندانش دست و پا کرده است. اصلاً شبیه به انسان های میلیاردر زندگی نمی کند. والتون بعد از این که همسرش را از دست داد، پول خانه اش را برای امور خیریه خرج کرد و حالا یک زندگی بسیار ساده و سطح متوسط دارد.

اینگوار کمپارد

این فرد 23 میلیارد دلار ثروت دارد و از سن 15 سالگی برای رفتن به محل کار و ... سوار اتوبوس می شد و هنوز هم همین کار را می کند. او همیشه به دنبال صرفه جویی مالی است. اینگوار و همسرش معمولاً در رستوران های ارزان قیمت غذا می خورند و خیلی در پی خرید چیز هایی گران نیستند.

اینگوار کمپارد

جیم والتون

باز هم یکی دیگر از میلیاردرهای آمریکایی در لیست خسیس ترین میلیاردرهای این بخش حاضر است. او رتبه ی 14 لیست ولدارترین های جهان را با سرمایه ای نزدیک به 46 میلیارد و 400 میلیون دلار به خود اختصاص داده است اما خساست را کنار نگذاشته و با داشتن این ثروت عظیم هر روز با یک وانت باری بسیار مدل پایین به محل کارش می رود.

الکساندر لِبِدِو

الکساندر حدوداً 1.1 میلیارد دلار ثروت دارد و هیچ آپارتمان خاص ، هواپیمای شخصی و اموال این چنینی ندارد. او خودش را از دیگر انسان ها مجزا نمی کند، یک فعال اجتماعی است و یک زندگی کاملا معمولی در روسیه دارد.

تونی هسیه

او نزدیک به یک میلیارد دلار ثروت دارد اما زندگی بسیار لوکسی را از او مشاهده نمی کنید. تونی 350 میلیون دلار را در لاس وگاس سرمایه گذاری کرده است اما زندگی اش بعد از ثروتمندی تغییرات زیادی نداشته است و هنوز همان سادگی و سطح پایین بودن امکانات را در زندگی اش میتواند دید.

تونی هسیه

کارلوس اسلیم هلیو

او حدود 69 میلیارد دلار ثروت دارد. شاید یکی از ثروتمند ترین انسان های روی کره زمین باشد اما زیاد خرج نمی کند . او یک میلیاردر خود ساخته است که در یک خانه 6 خوابه زندگی می کند که آن را از 30 سال قبل هم دارد و هیچ تغییری در آن نمیدهد. همیشه برای رفتن به محل کار خودش رانندگی می کند یعنی هیچ راننده شخصی ندارد.

جیم. سی. والتون

او بیش از 19.2 میلیارد دلار ثروت دارد و یکی از ثروتمند ترین افراد در دنیا است اما بر اساس ثروت خانوادگی که دارند ، خیلی مرفه زندگی نمی کنند . آن ها در یک منطقه معمولی هستند و هیچ اثری از ثروت بسیار زیاد در جزئیات زندگی شان دیده نمی شود .

امانسیو اورتگا

او و همسرش در یک اپارتمان قدیمی در اسپانیا زندگی می کنند، لباس های ساده می پوشند و معمولاً هنگام رفتن به محل کار یک یونیفرم معمولی به تن می کنند و هیچ چیز خاص و قابل توجهی در آن ها دیده نمی شود. آن ها همیشه به کافی شاپ می روند و با همکاران و کارمندان خود ناهار می خورند.

امانسیو اورتگا

دیوید گرین

جالب است بدانید که او با حدود بیش از چهار و نیم میلیارد دلار ثروت، باز هم در امور هنرهای دستی فعالیت می کند. او پول زیادی خرج خود و خانواده اش نمی کند و بیشتر در امور خیریه فعالیت دارد.

تیم کوک

او تقریبا 378 میلیون دلار در سال 2011 به دست آورد. شاید میلیاردر محسوب نشود اما سهم زیادی از شرکت اپل دارد اما باز هم ترجیح داده است با ثروت قابل توجهش، یک سبک زندگی معمولی و یک خودروی ارزان قیمت داشته باشد . او همیشه تاکید دارد که دوست ندارم فراموش کنم که از کجا آمده و چگونه به اینجا رسیده ام.

جان کارول

میلیاردر انگلیسی که با داشتن سرمایه ای حدود 2.5 میلیارد دلار هر روز برای رفتن به محل کارش مسیری در حدود بیست و پنج کیلومتر را رکاب می زند. جالب است بدانید که " کارول " موهایش را خودش کوتاه می کند تا هزینه ی آرایشگاه پرداخت نکند.

منبع:نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied